Multistrada V4

Tuo mainitsemasi ennakon viivästys on mielenkiintoinen ja epäilemättä vaikuttaa kulutukseen. Jos sytytyskarttaa pääsee muokkaamaan, voi jonkinlainen parannus olla helpostikin saavutettavissa. Suurimman osan ajasta kierrokset lienee 3000-5000 välillä, muualle ei tarttis koskee.
 
Vaikea uskoa että sylinterien asettelulla voisi olla juurikaan merkitystä ominaiskulutukseen. Jos halutaan tietty teho, on bensa/ilmaseosta poltettava sama määrä aikayksikössä sylinterimäärästä ja kuutioista riippumatta. Kuutiot vaikuttaa siihen että paljonko kierroksia tarvitaan satsin pumppaamiseen. Jos verrokkikoneissa ollaan vaikkapa 50-80% alueella maksimitehosta,ei suuria eroja pitäisi olla. Ei oikein tule muuta mieleen kuin että euro5 pakottaa polttamaan isomman osan katissa. Millaisia kulutuksia mahtaa olla muissa euro5-pyörissä?
Ei varmaankaan sylinterien asento sellaisenaan ole syy, mutta olisiko joku muu asentoon liittyvä yhteinen tekijä, tiedä häntä. Mistä muuten tiedetään että nuo testien pyörät olivat Euro vitosia. Katsoin uudestaan tuon Bennetin testin ja ainakaan siinä ei niin väitetä. Ducatihan sanoo että vuoden vaihteen jälkeen tulee uusissa pyörissä voimaan Euro 5 niissä maissa missä se on pakollinen. Tekisivätkö eri versioita, mikä kuulostaa oudolta. Jollei sitten Euro 5 versio tule paljon kalliimmaksi tehdä katin tai sylinterikohtaisten anturien takia.
 
Tekisivätkö eri versioita, mikä kuulostaa oudolta. Jollei sitten Euro 5 versio tule paljon kalliimmaksi tehdä katin tai sylinterikohtaisten anturien takia.

Aika usein tämän kaltaiset muutokset toteutetaan ohjelmallisesti ja/tai jotain saastelaitteita pois jättämällä niistä koneista, jotka eivät mene Euro 5 maihin. Peruskoneet yleensä ihan samat. Käytännössähän tämä tarkoittaa sitä, että tehonälän iskiessä nakataan saastelaitteilla kuikkaa ja sen jälkeen pyörän älylaitteen optimointi. Tuloksena kasvanut teho, parantunut taloudellisuus ja kaasuvasteen huomattava herkistyminen.
 
Kuuntelin vielä tuota soundcheckiä tytön videolla ja siinä kuulosti olevan läppiä pelissä kierrosten mukaan. Sellainen on minusta tosi inhottava ajaessa kun äänen kovuus muuttuu muun kuin kierrosten takia epäluonnollisesti. Vai oliko siinä erilainen ääni alakierroksilla imusarjasta tms. Voihan se olla, että olen väärässä, mutta tsekatkaapa joku muukin.
Multistrada V4:ssä ei ole läppää pakoputkistossa.
 
Onko siinä sitten jotenkin muuttuva imusarja? Videon perusteella on kyllä paha sanoa mitään. Imusarjan äänethän muuttuu kierrosten ja kaadun asennon mukaan niin se ei niinkään häiritse, mutta jos on kaasu selällään ja pakoäänet hiljenee välillä niin mulle tulee aivan outo olo. En kestä ajaa ollenkaan.
 
The racing exhaust unit is made of stainless steel and is equipped with a muffler constructed using a titanium outer sleeve and a hand-made carbon-fibre end cap for a combination of lightness and design that integrates perfectly with the lines of the new Multistrada V4. The materials are combined with the supplied dedicated mapping, which adjusts all the electronic parameters of the bike to the new performance. By mounting the Akrapovič racing exhaust, maximum torque reaches 133 Nm, and maximum power reaches 174 hp. Due to Akrapovič’s expertise in the world of lightweight performance exhaust systems, the Multistrada V4 is also 5 kg lighter.
The EC/ECE type-approved exhaust made by Akrapovič and Ducati for the Multistrada V4 gives the bike a more aggressive character. The body is built using a specially developed high-grade titanium alloy, with a carbon-fibre end cap, guaranteeing lightness and resistance to high temperatures. Combined with the honeycomb mesh in the end cap, it provides a truly unmistakable racing look. The Multistrada V4 S Sport is fitted with this Akrapovič accessory as standard, and with the use of the EC/ECE type-approved muffler – which is 0.7 kg lighter than the standard Multistrada V4 exhaust – the power-to-weight ratio of the bike improves further.
 
Hyvältä vaikuttaa. Mutta onko tuo siis tiekäyttöön hyväksytty? Täällähän se ei niin nuukaa ole, mutta joissain juuroopan maissa voi olla.
 
Siis tuossahan oli kuvaus molemmista eli ensin ei hyväksytystä racing kokoputkistosta ja sitten toisena hyväksytystä slipari-versiosta
 
No niinpäs olikin kun huolella tavasin. Näköjåän sport-version sliparista ei ole tehon tai väännön kannalta mitään hyötyä. Ehkä Rexxeriltä tulee jossain vaiheessq pqrempi softa.
 
Onneksi tuossa hyväksymättömässä putkessa tulee uusi softa. Vaikuttaa tuon mukaan vielä ajomoodien asetuksiin. Nyt tiedetään sitten huipputeho 174 hv. Aiemmin oli tiedossa jo 9-10 hv keskialueelle mikä on tosi paljon. Tuo pelkkä slipari on lähes turha ostos minun mielestä.
 
Slipari maksaa pitkälti toista tonnia, Harrikkaan sai kaksi 110€:lla...jätin ostamatta...
 
Viimeksi muokattu:
Slipari maksaa pitkälti toista tonnia, Harrikkaan sai kaksi 110€:lla...jätin ostamatta...

No ei Harrikkaankaan mitään kunnollista saa alle 500, mutta siksikin H-D on niin suosittu kun tarjontaa on vähintään riittävästi. Kyrsii vaan kun kaikki maksaa Euroopassa vähintään tuplat siitä mitä Amerikassa. KTM ja Ducati osat maksaa siellä saman.
Hyövääkö tähän Multistradaan verrata mitään Harrikkaa, kun kellään ei kuitenkaan vielä ole Panamericaa. Tietenkin, jos miettii niiden välillä. Kyllä minäkin mietin ainakin 2 sekuntia. Kelpaisi sekin. Mutta nyt tulee oikea kultakimpale Multistrada V4S, jos vaan elektroniikka toimii. Siinähän ei ole enää mitään normi Ducatin kalliksi tulevia ominaisuuksia. Hyvä niin. Eksoottiset Ducatit erikseen ja niitä riittää.
 
Uuteen Tourinkiin ebaysta kotiin kuljetettuna 125 usd [emoji1].
Ja hyvät oli, jotkut Mutazut...

Toivottavasti tuo V4 sopii itselle paremmin kuin Diavel aikoinaan.
 
Uuteen Tourinkiin ebaysta kotiin kuljetettuna 125 usd [emoji1].
Ja hyvät oli, jotkut Mutazut...

Toivottavasti tuo V4 sopii itselle paremmin kuin Diavel aikoinaan.

Kiinalaista tavaraa. Voi niitä ostaa Alibabasta ja Ebaysta Ducatiinkin, jos haluaa. H-D:n osista osa tulee Taiwanista ja Kiinasta, mutta olen kyllä pyrkinyt lisäämään amerikkalaisia ja parempia osia H-D:henkin.
Ajoin Multistrada 1200 vm. 2010 n. 10 tkm enkä oikein koskaan oppinut tykkäämään äänistä tai ulkonäöstä. Avaimeton käynnistys jätti pari kertaa reissun kesken niin se oli viimeinen niitti. Diavelia olen testannut eikä kiinnosta mikään siinä. H-D:stä tykkään edelleen. Kawan ahdetuista myös, mutta nyt on oikeasti kuume. Kiinnostavin pyörä tulossa ehkä kuuteen vuoteen, 174 hv tuolla painolla ja tuolla ajoasennolla on mahtava paketti. Ulkonäkökin on ok. Vielä kun alusta toimisi niin kuin pitää.
 
Mielenkiintoinen kysymys: voiko uuden Multi V4:n omistaja kuulua Ducati Desmo Owners Club'iin :;):?
 
Back
Ylös