Multistrada V4

Varma tieto puuttuu mutta skeptisenä oletan että viivästystä tulee. Eipä tuota tarkkaa päivää ole ilmoitettukaan.

Vaan saattaapa jaappanilaisiakin olla jumissa Suezilla...
 
Mulle piti tulla alunperin helmikuussa, mutta ei ole vielä kuulunut mitään uutta. Viimeksi kysyin kuukausi sitten. Kelkkakausi loppui eilen niin ei tässä kiire ole.
 
Vaihtavat koko moottorin. Saattaa olla parempikin niin. Eipä tuo kamalaa ole, jos 5 viikon viivytys tulee. Näyttää olevsn Oulussa lähin huolto meikäläiselle. Hyvä kun luulin, että paljon kauempana.
 
Saivarrellaan vähän, mutta ainakin tuon jenkkisivun mukaan on kyse venttiilinohjureista, ei venttiileistä. Ohjuriholkkien vaihto ei onnistu kuin moottorikoneistamolla ja rakenteesta riippuen sisältää riskejä. Ja kun moottori lienee joka tapauksessa pakko pudottaa alas myös pelkkien sylinterikansien vaihtoa varten, niin tehdasuuden koneen asennus tuntuu aika järkeenkäyvältä ratkaisulta. Helpompi ottaa moottorit kokonaisina takaisin tehtaalle ja kasata käyttämättömät yksilöt siellä uusilla kansilla takaisin tuotantolinjalle.
 
Aika pientä osaa tuo koskee, vaikka suht massiivinen ja kallis operaatio onkin.
Eivät vissiin ole ilmoittaneet kuka, tai kumpi on tuo surkea alihankkija jolla laatu on pettänyt?
 
Viisi viikkoa helmikuussa ei haittaisi minuakaan. Mutta viisi viikkoa toukokuusta eteenpäin on jo toinen juttu.

Voi olla että Bolognassa painetaan pitkää päivää...
 
Kuulin ettei Suomeen ole toimitettu viallisia asiakaspyöriä. Hyvä niin, tosin eipä niitä montaa vielä olekaan.
 
Bike Magazinen huhtikuun numerossa vertailussa V4S vs. Gessu 40y special vs. S1000 XR.

Enempää en kehtaa paljastaa, mutta molemmat Bemarit ylsivät kuitenkin mitaleille.

Miksenköhän yllättynyt motorrad-biken tuloksesta...
Mut voikohan tolla xr:llä hujauttaa rotvallin yli jalkakäytävälle vai jääkö romua matkasta? Joku purkki näyttäis roikkuvan melko alhaalla. Ai niin, tossa tilanteessa pitää ottaa kessu ja ajaa sillä.
 
Tänään tuli pyörä. Onhan se. Elektroniikkaa piisaa, mutta se toimii. Ajelin vähän ja alusta oli aika napakka jo Touring-asennossa näillä routavaurioilla. Napista pehmeämmälle niin selvä ero. Euro 5 äänet on pöljät, kun tyhjäkäynnillä ne on ihan ok, mutta kun lähtee ajamaan niin hiljenee. Akra (ei Euro 5) ei ole tullut vielä. Pyörä on kyllä melkoinen edistysaskel mihin tahansa verrattuna. Katekin toimii ilman pyörteitä ja oikea asento löytyy helposti. Ja adaptiivinen vakionopeudensäädin, penkinlämmitin, kahvanlämmittimet, automaattinen jousitus. Lista on loputon. Tämän enempää ei kyllä tarvi mitään. Kejunvoitelija pitäisi johonkin sulloa. Kuulostaa välillä selkeästi Ducatilta jo vakioputkella.
 
Se Sygic + Ducati Connect systeemi aiheuttaa enemmän harmaita hiuksia, yhdistyy - ei yhdisty - katkeaa - ei enää löydä - känny kuumenee liikaa - toiminto keskeytyy yms.

Kännytila tankin päällä on tosi tiukka/ahdas, älä työnnä kovin syvälle, vaikea saada pois sieltä :grin:

Jos navikointi on tärkeä, osta suosiolla Garmin kaveriksi, tai käytä puhelinta tangossa.

Adaptiivisesta vakkarista pari hassua juttua:

-maaseututiellä vakkarilla kruisaillessa tulee mutkissa ylläri, kun riittävästi kallistaessa vakkari hidastaa vauhtia, koska sen mielestä ajetaan epämukavan noipeasti mutkassa.

-hitaamman ajoneuvon takana pelkkä kaistanvaihto ohitukseen lähtiessä ei aiheuta kovin ripeää kiihdytystä, pitää avustaa kaasua kiertämällä

-yllä olevassa tilanteessa vilkun päälle laitto aiheuttaa ripeämmän kiihdytyksen, koska indikoit vilkulla ohitukseen lähtöä

-tässä samaisessa vilkun käytössä on sellainenkin ylläri, kun jos oletkin kääntymässä tieltä pois, niin vilkun käyttö aiheuttaa yllättävän/tarpeettoman kiihdytyksen :D
 
Adaptiivisesta vakkarista pari hassua juttua:

-maaseututiellä vakkarilla kruisaillessa tulee mutkissa ylläri, kun riittävästi kallistaessa vakkari hidastaa vauhtia, koska sen mielestä ajetaan epämukavan noipeasti mutkassa.

-hitaamman ajoneuvon takana pelkkä kaistanvaihto ohitukseen lähtiessä ei aiheuta kovin ripeää kiihdytystä, pitää avustaa kaasua kiertämällä

-yllä olevassa tilanteessa vilkun päälle laitto aiheuttaa ripeämmän kiihdytyksen, koska indikoit vilkulla ohitukseen lähtöä

-tässä samaisessa vilkun käytössä on sellainenkin ylläri, kun jos oletkin kääntymässä tieltä pois, niin vilkun käyttö aiheuttaa yllättävän/tarpeettoman kiihdytyksen :D

Eihän se vakkari mistään voi tietää, mitä aiot erilaisista vaihtoehdoista aiot juuri nyt tehdä. Pitäisi olla oikea autopilotti, johon ohjelmoitu reitti, niin osaisi käyttäytyä oikein ohituksessa ja risteyksessä.

Ripeä kiihdytys ohitukseen lähtiessä taas säikäyttää jonkun kuskin ja pyörä karkaa hetelikkoon ja valmistaja käy käräjiä korvauksista. Tai sitten pyörä kiihdyttää itsestään ylinopeuteen ja saat sakot. Kenen on vastuu?

Kallistaessa hidastaminen taasen ihan luonnollista turvallisuuden lisäämistä. Vähän alkaa jo tuntua siltä, että onko menty moottoripyörän teknokikkailussa liian pitkälle. Olen varmaan liian vanha.
 
Se Sygic + Ducati Connect systeemi aiheuttaa enemmän harmaita hiuksia, yhdistyy - ei yhdisty - katkeaa - ei enää löydä - känny kuumenee liikaa - toiminto keskeytyy yms.

Kännytila tankin päällä on tosi tiukka/ahdas, älä työnnä kovin syvälle, vaikea saada pois sieltä :grin:

Jos navikointi on tärkeä, osta suosiolla Garmin kaveriksi, tai käytä puhelinta tangossa.

Adaptiivisesta vakkarista pari hassua juttua:

-maaseututiellä vakkarilla kruisaillessa tulee mutkissa ylläri, kun riittävästi kallistaessa vakkari hidastaa vauhtia, koska sen mielestä ajetaan epämukavan noipeasti mutkassa.

-hitaamman ajoneuvon takana pelkkä kaistanvaihto ohitukseen lähtiessä ei aiheuta kovin ripeää kiihdytystä, pitää avustaa kaasua kiertämällä

-yllä olevassa tilanteessa vilkun päälle laitto aiheuttaa ripeämmän kiihdytyksen, koska indikoit vilkulla ohitukseen lähtöä

-tässä samaisessa vilkun käytössä on sellainenkin ylläri, kun jos oletkin kääntymässä tieltä pois, niin vilkun käyttö aiheuttaa yllättävän/tarpeettoman kiihdytyksen :D

Sygiciä tossa räpläsin vaikkei pyörää vielä olekaan. Ei näytä vesistöjä mitä pidän puutteena. Kokeilin sitten ihan google mapsia, känny taskussa ja spottari soimassa. Sepä toimikin yllättävän hyvin, kääntymisohjeet tuli oikea-aikaisina ja soitto jatkui ilman turhia taukoja.

Äkikseltään en löytänyt miten kännyssä saisi reittiä venyteltyä mutkille, olisko vinkkiä?

Ihan samalla lailla toimii adaptiivinen vakkari Minissäkin. Esimerkiksi liikenneympyrään ajettaessa se toimii nätisti kunnes peesattava poistuu havaintosektorista. Silloin pilotti päättaa laittaa tavoitenopeuden, joten se aiheuttaa pienen tykytyksen. Ja jos edellä ajava on kääntymåssä oikealle, ei pilotti sitä tajua vaan pysyttelee turhan kaukana...pitääkin tossa tilanteessa kokeilla vilkkua.

Kolmas juttu on, että jos pyyntö on vaikka 90 ja peesailee 50 alueelle, niin peesattavan kadotessa vakkari pyrkii nostamaan siihen 90, vaikka auton kartta tietääkin rajoituksen. Olispa hyvä jos se oletuksena vaihtais pyynnöksi vaikka 60.

Mut ehkä sitten joskus. Onhan noista rajoitteistaan huolimatta suuri hyöty.
 
Viimeksi muokattu:
Googlemaps taskussa toimii A to B, mutta useamman kauttapisteen kanssa tulee ongelma kun jokaisella kauttapisteellä pitää kuitata saapuminen tahtoen jatkaa kohti seuraavaa pistettä, eli taskusta pois hetkeksi.
 
En aio edes kokeilla mitään sygiciä. Kännykän ehkä kytken, jos lähden pitemmälle matkalle. Vain siksi, että näen jos joku tärkeä soittaa. Musiikin tai radion kuuntelua voisi kokeilla. Laitoin TomTomin tähän vaihteeksi kun sain edullisesti. Vakkari on lähes välttämätön ettei saa sakkoja matka-ajossa ja eihän se adaptiivinen voi toimia tässä sen paremmin kuin autossakaan missä siinäkin tulee välillä häiriötekijöitä. Rengaspaineet oli liian korkeat kun testasin lenkin jälkeen niin ehkä siksikin tuntui kovahkolta. Bensa näyttää maistuvan kun näytti 7,8 l/100km kulutusta vaikka ajelin sisäänajoa rauhallisesti.
 
Jotenkin olin ite hahmottanut vakkarin ainoastaan konetien varusteeksi.
Todella uusi asia lukea niiden käytöstä mutkatiellä tai liikenneympyrässä.
 
Jotenkin olin ite hahmottanut vakkarin ainoastaan konetien varusteeksi.
Todella uusi asia lukea niiden käytöstä mutkatiellä tai liikenneympyrässä.

Se on hauska harrastus koittaa vetää mutkatie läpi vakkarilla, ei tarvii repiä suorille ja jarrutella kurveihin :D
 
Jotenkin olin ite hahmottanut vakkarin ainoastaan konetien varusteeksi.
Todella uusi asia lukea niiden käytöstä mutkatiellä tai liikenneympyrässä.

Adaptiivivakkarin käyttöalue on paljon laajempi kuin tavallisen. Ei sitäkään mutkatiellä tartte, eikä tahallaan liikenneympyrässäkään. Se nyt vaan toimii niin hyvin kun on muuta liikennettä että se jää helposti päälle kun ajaa jonkun perässä ympyrään.

Mieluiten hakeudun kyllä paikkoihin joissa ei ole muuta liikennettä, siellä vakkaria ei tarvita.
 
Back
Ylös