• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Muoviosien kiillotus

*cebarimimmi*

New member
En tiedä kuuluuks tää tänne osioon, enkä jaksa alkaa kaivaa entisii stooreja, mutta mutta..
Tuppaan pesee ain livarilla mopon (alakerran ainakii), mustat osat jää ikävän harmaaks. Mitä lie maalattua muovia ovatten..
(en nyt puhu siis tankista, joka on sentäs on "metallia"
tounge.gif
, enkä katteista, joissa on maali ja lakka pääl, vaan muista himmeleistä, mitä jäljelle jää)
Sama onkelma ollu joka mopos, oli muovikasa tai ei..
Mä oon kokeillu kaikki silikoonimömmöt ym. ja aina vaan sama harmaus jatkuu ja mitään vahan tapasta niihin ei ainaskaan voi laittaa, sit vasta harmaa onkin...
Tänää Biltemas (ah, se autoilijan ja motoristin taivas-
033102bebe_1_prv.gif
)  tavasin joka purkin ja mikään niistä ei tuntunu olevan tohon hommaan (ostin sit sen silikooni/koelauta-jutskan ja ei mitään vaikutusta, vaik kuin oli myös muoviosille)
Oishan se kiva saada "vanha paappa" kiiltäväks joka kohdasta  
biggrin.gif

No kato kato..tuohan olis just sitä
biggrin.gif

Tuskin vaan tulis ees moista purkkia otettua kouraan, kun siin on toi sana "crome"
tounge.gif

Eikun taas huomena kauppaan (tota ei kyl biltemas oo
wink.gif
)

Joihinkin muoveihin toimii kuumailmapuhallin. Ainakin kotilon puskurit sai sillä lähes uuden veroisiksi
omg.gif

Jäteöljy, tai sitten toi kuumailmapuhallin ajaa sama asian kuin nuo kalliit vahat. Kuumailmapuhaltimella vaikutus kestää pidempään.

tounge.gif

No sitä en tiedä, mut kotilonkin saan aina ikävän harmaaks, kun luotan tohon livariin niin kovin (ei sitä muulla saa vehkeitään puhtaaks
033102bebe_1_prv.gif
)
Kantsis vissiin viettää (ja lukee) enempi aikaa siel kaupan purkkiosastolla (muuallakin kun ryppyrasva-heh), ni ois viisaampi...
Mut nyt haen tommosen putelin ja kokeilen...
Kiitos vinkeistä
bowdown.gif
, johan mul oliki reppu tänää täys "kauneusvoiteita" vanhaan "pappaan", mut tuo oleellisin puuttu
tounge.gif

Vaihdas mimmi toi myrkkys tohon Wurth Pinelineen, putsaa erittäin hyvin, eikä harmaannuta muoveja, itte käytän pelkästään tuota raakana tai lantrattuna.

Mä oon kokeillu kaikki silikoonimömmöt ym.
Oletkos silti kokeillut ihan perus kilikalipullossa olevaa mastonin silikoni sprayta? mulla ainakin on toiminut, osista on tullut kuin uudet
062802jumpie_prv.gif
maksaa huimat 2 euroa suurinpiirteen ja helppo ja nopea käyttää, suihkaus ja jollain vanhalla t-paidalla pyyhkäsy, hyvä tulee
062802jumpie_prv.gif
tuolla aineella pelastin emännän skootterin jonka mustat muoviosat muistutti sävyltään lähinnä laivaston miinalaivaa
tounge.gif

Korrekin muovin kiillotus pelaa kans ihan hyvin. Tosin sen käsittelyn joutuu uusii aina pesun jälkeen mutta ei vie paljoa aikaa.

.....Mä oon kokeillu kaikki silikoonimömmöt ym. ja aina vaan sama harmaus jatkuu ja mitään vahan tapasta niihin ei ainaskaan voi laittaa, sit vasta harmaa onkin.....

Kotilosta "käsittelin" haalistuneet muovilistat ihan tavallisella CRC:llä, crc:tä reippaasti rättiin ja hankaamaan. Jonkun verran ainetta imeytyi listoihin, mutta tuloksena siisti liki musta pinta, joka kestää ainakin muutaman käsinpesun (painepesurin kera).

Castrol Bike Polish

"Erittäin tehokas moottoripyörien puhdistus- ja kiillotusaine maalatuille pinnoille, kromille ja muoville..."

Juu mää oon kans käsitelly pyörästä muutamat harmaantuneet muoviosat ihan vaan normaalilla crc:llä (5-56) ja toimii yllättävän hyvin. Ensin levitin sitä vahingosa yhteen muovikoteloon ja parin viikon päästä vasta tajusin että sehän pysyy mustana
062802jumpie_prv.gif

Tuosa pari päivää sitte pyyhein crc:llä muitaki muoviosia ja ihan mukavasti toimii.

Käytänpä olemassa olevaa threadia, kun liittyy kuiteskin asiaan: millähän sais kiillon lisäksi pienet naarmut korjattua? Onko kellään kokemusta tollasen viininpunaisen Suzukin sävystä, jos siihen joku soveltuva värivaha tms. löytyis?

nimim. edellinen omistaja on vissiin kantannu.

Maalaamattomiin muoveihin käy myös Ovatrolin Polytrol, sellainen litran peltipönikkä. Entisen maxini karheita muoveja sillä käsittelin loistavin tuloksin. Myydään ainakin maalaus/remonttialan liikkeissä, löytyy ainakin Turusta ATV:ltä. On riittoisaa ja edukastakin vielä.

Auton listat ym. vahanraiskaamat muovit käsittelin hiljattain turtle waxin tyre & bumber shinellä, ei huonoa ainetta sekään.

Back