Mitä on livari, vanhio suomeksi?
Liuotinaine..
Sitä saapi litran puteleissa, joista on kiva suihkautella sinne tänne kakkasta mopoo..varsinkin vanteisiin (jotka on yleensä ketjurasvan peittämiä+keränneet siihen päälle kaiken lian/hiekan ja kuran)+ muihin "alakerran" osiin, jotka tuppaa likaantuu.
Eiköhän nuo autopesuritkin jonkun asteista "livaria" suihkauta ensin päälle, ennenkun alkaa muut "mömmöt" tulee kehiin...
Tosin kaikki on nykyään niin "ekolookista", joten tuskin on fairya "vahvempaa"
Anyway, siitä silikoonista, mä oon muuten kaikki putelit jo kokeillu (täs monen vuoden aikana) ja ei siitä ole kun pika-apu ja ei se sitä harmautta poista.
Jahka nyt töiltä kerkeen, ni haen sen musta vahan ja kokeilen seuraaval kerral sitä (olkoon pilteman tai ei), ni katotaan...
Kiitos silti kommenteista, kyllä "pappa" viel komiaks saadaan
PS. kylhän mä sen tajuun, et livari tosiaan vie kaiken kiillon ja vahan pois (enkä mä sitä mieluusti maalipinnoille änkeekkään), mut empä viel oo keksiny parempaa konstia saada piet/ketjurasvat/kurakakat ym. pois pyörästä, kun se livari.. ja painepesurilla perään.
(eikä minust oo järkee maksaa jostain mopoille tarkotetusta "vastaavasta" putelista 13 ekuaa..kun se livaripullon saa 3:lla ekulla...)..kommentteja...