• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Nahat naiselle

Itse olen ollut eeerittäin tyytyväinen Alpinestarsin TZ-1 nahkapukuun: http://www.allright.fi/documents/Street05_FIN_064-065_ALP.pdf

Mukava päällä ja näyttihän tuo kestävän hyvin ratalipatkin. Merkkiä en vaihtais, on se niin hyvä.
thumbs-up.gif

Jos olette joskus Lontoossa tai ylipaataan kaakkois-Englannissa pain, kannattaa kayda GirlsBike2 liikkeissa. Niilla on ainoastaan naisille vaatteita, ja nimenomaan normaalimittaisille sellaisille, ei ainoastaan malleille. He eivat ota myyntiin housuja, missa ei ole lantiosuojuksia vakiovarusteena. Valmistajat, yms Dainese, vaittavat, etta naiset eivat mukamas halua lantiosuojia leventamaan takamusta entisestaan. :rolleyes:

He myos haluavat, etta housuja saa kolmella pituudella, ja monet valmistajat tekevat heille sellaista kamaa, mita muualta ei saakaan. Takkien pitaa olla normaalivareissa, ei ainoastaan vaaleanpunaisia.

http://www.girlsbike2.com/

Todella mukavat ja asiantuntevat naismyyjat, jotka kaikki ovat motoristeja.

Itelle kans tarttis nahkapuku saada kun ensikesänä on se isomman pyörän hankinta lasissa ja pitempää matkaan kun lähtee suhaamaan, ja muutenkin niin ei ihan farmareissa viittis
wink.gif

Itellä tällä hetkellä yokon coretex takki ja housut, Sekä ixs.sin miesten nahkatakki koska naisten mallit liian pieniharteisia
wink.gif

Housut tarttis löytää. mieluummin lonkkasuojien kanssa.
Daineselta ja alpinestarilta oon muutaman hyvännäkösen mallin nähnyt ja kokeillutkin. enää puuttuu kesä
smile_org.gif

Daineselta ja alpinestarilta oon muutaman hyvännäkösen mallin nähnyt ja kokeillutkin. enää puuttuu kesä  
smile_org.gif
Piti nostaa vanha aihe ylös, kun itselleni aloin etsimään nahkahousuja. Sitä vaan että onko kellään kokemusta alpinestarsin nahkahousuista, lähinnä sitä kokoa mietin..

Itselläni farkut 34-36 kokoa ja näköjään alpin nahkahousuissa pienin koko on 38. Että mahtaako olla sit liian isot. Pitäs joo sovittaa, mut tuskin Jypin kaupoista löytyy juurikaan mitään nahkahousuja  
baaa.gif
.

Richan 36 kokoisia kokeilin kyllä viimesyksynä, ja ne oli aivan liian isot.

Olen kans haaveillut nahoista.
173/54 ja pitkäsäärinen, aina ongelma housun lahkeitten pituuden kans.
Lahkeen suut nousee melkein puoleen väliin pohjetta  
sad_orig.gif
, kyykyllä kun ajelen.
Kattelin muutaman noista linkeistä eikä missään sanota lahkeen sisäpituutta  
confused_orig.gif
.
Pullisteleeko ne suojat muuten rumasti nahkapuvun läpi?
Haluaisin suht tiukan nahkapuvun suojineen joka sopis tohon mun mopottimeen
buttrock.gif
.
Vinkkejä?
1 vai 2 osaista pukua olet etsimässä?

Daineselta löytyy ainakin mulle riittävän pitkiä lahkeita

Itse olen 178cm ja 59 kg

Ja jopa 1 osainen pukukin löytyi.
sport05.gif

Itselläni farkut 34-36 kokoa ja näköjään alpin nahkahousuissa pienin koko on 38. Että mahtaako olla sit liian isot. Pitäs joo sovittaa, mut tuskin Jypin kaupoista löytyy juurikaan mitään nahkahousuja  
baaa.gif
.
Käy koittamassa eri merkkejä vaan. Vahingossa sitten jossain tulee vastaan sulle sopiva.

Ite päädyin Dainesen Haku div. (?) lady pukuun. Ainoa joka oikeesti oli malliltaan just sopiva mulle. Kaikki muut, joita koitin (varmaan ~10 pukua) oli ihan ihmeellisiä mun päällä.
Ja ainakin Daineset on sikapientä kokoa. Piti ostaa monta monta kokoa isompi kuin mitä normaalisti käyttää.

Ja ainakin Daineset on sikapientä kokoa. Piti ostaa monta monta kokoa isompi kuin mitä normaalisti käyttää.
Alpinestars, Dainese ja muut italialaiset merkit käyttää italialaisia kokomittoja, jotka on naisten kohdalla 6 numeroa isommat kuin eurooppalaiset numerot.

Eli esim. eurooppalainen/suomalainen/saksalainen 40 vastaa italialaista kokoa 46.

Jos meinaa netistä tilailla, kannattaa tutkia, käyttääkö nettisivu noita alkuperäisiä italialaisia kokonumeroita vai ovatko muuntaneet ns. "normaaleihin" kokoihin. Yleensä käyttävät kai originaaleja.

Alpinestars, Dainese ja muut italialaiset merkit käyttää italialaisia kokomittoja, jotka on naisten kohdalla 6 numeroa isommat kuin eurooppalaiset numerot.

Eli esim. eurooppalainen/suomalainen/saksalainen 40 vastaa italialaista kokoa 46.
Tämä oli uutta tietoa, kiitos siitä. Minulla mielessä kävi jo ulkomailta housujen tilaaminen. Mut taitaapa olla fiksumpaa mennä liikkeisiin sovittelemaan ja yritettävä löytää sopivat. Jostain.

sanoi:
Naiset ei nahkoja tarvitse. Ne näyttää muutenkin oikein hyviltä  

Ja hei kiitti  
inlove.gif
.

^^Hyvä selvennys. Sen tiesin, että just tolleen 6 numeroa isompi piti ostaa, mutta, en tiennyt että se on joku muu kokojuttu (italialainen) täysin.
smile_org.gif

Back