• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Nahkapuku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yoda
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

yoda

New member
Kävin kokeilemassa Alpinestarsin ja Dainesen pukuja. Alpinestars kauppias tarjosi 54 kokoa ja tuumasi että soppeli on.

Dainese kauppias taas vedätytti päälle koon 50 jonka sanoi sopivaksi - vain olkapää palat oli väärällä kohdalla eli leikkaus himppu väärä roppaan nähden. Koosta 52 tuumasi että himpun pääsee olkapalat liikkumaan - omasta mielestä se oli jo aika kireä ja suht hyvän tuntuinen.

Milloin on nahkapuku sopiva. Pitääkö sen oikeasti olla niin kireä että soi vai saako olla himppu väljää?

JOs pitää olla ihan "skordari" niin kuinka heput tilluuttaa germaaniasta noita?

Osta alkuun se pienin puku jonka saat päälle väännettyä ja jossa suojat on paikoillaan. Kauheasti löysää ei tarvitse jättää, sillä puku venahtaa kyllä käytössä.

Katso myös muun mallisia tai merkkisiö pukuja ja katso missä kaikki natsaa parhaiten. Jopa saman merkin eri pukumalleissa saattaa olla suuria sopivuus/istuvuus eroja keskenään. Yleisesti ottaen mitä kalliimpi puku, sitä enemmän joustoja, mitä enemmän joustoja, sitä parempi istuvuus.

Ei tosiaankaan voi verrata eri merkkien kokoja keskenään... Mulla on kaksi takkia ja kahdet housut: Takit on IXS 48 ja Alpinestars 50. housut IXS 50 ja "mikä-lie-nimetön" 52.
Dainesea sovittelin niin 50:t housut ei menneet edes päälle...
Kaikki omat kuteet on tällä hetkellä ihan tiukasti istuvia, selkäsuojan saa juuri ja juuri alle. Nuo IXS:t on kyllä joutuneet venymään vähän enemmän... (olen 184cm/80kg)

Itse olen 175cm / 70kg eli ed. lukujen valossa saisi olla kovinkin paljolti tiukempi koko kuin 54.

Pitääpä vielä kokeilla muita pukuja - mutta tiukka pitää siis olla.

mulla dainesen kirishima kokoo 52 ja omat mitat 178/82 ja on ihan just passeli.

Vuosi sitten hankin Dainese Eiffel -puvun, kaksiosaisen sellaisen. Puku oli Stormin tarjousnarikassa, koska malli on poistunut valikoimista; koko oli 54. Sanoin myyjälle, että meikäläisen ei kannata noin pientä edes kokeilla, strategiset mitat kun ovat 180 cm/95 kg
confused_orig.gif

Mutta niin vain se sopi päälle ja tuntui maallikolle sopivalta ( sai siis yksin päälle ja pois ). Nyt yhden ajokauden käytön jälkeen tuntuu edelleen hyvältä, alle mahtuu selkäsuoja ja tarvittaessa hiukan lisävaatetta. Silti olo on turvallisen tuntuinen eli puku istuu hyvin ajaessa. Kannattaa siis kokeilla kunnolla...

Joo kallista se on tää lihominen... Ens kesänä noi goret ei takuulla enää mahdu päälle joten edessä taitaa olla uuden puvuston hankinta.
033102ass_1_prv.gif

Yep..
Dainesen 2-osainen nahka tuli ostettua. Ja totta tosiaankin pienin mikä meni päälle 46  
omg.gif
(175cm/70kg)..

Myyjä vakuuti että venyy ja nyt kun on pari päivää vedetty tuo päällä alkaa olla jo mukavan tuntuinen.

On radalla vähän eri olo nahkoilla kuin goreilla. Ei Wanna be meiningin takia vaan oman turvallisuuden.

Itse kantapäänkautta oppineena ja vittuuntuneena... Ostin ensin Richan 50 koon takin ja 50 housut... housut epäilyttivät hieman, mutta uskoin myyjää
withstupid.gif

Venyivät hieman liikaa ja olivat epämukavat käyttää ELI ISOT.

No sain puvun myytyä pois ja sovittelin 06-MP-messuilla. Huolella takin ja housut Arlen nessin takki 52 ja houst 48. Housut eivät menneet kiinni messuilla, mutta päätin että keväällä menee. Nyt mahtuu todella hyvin kun on melkein 10 kg vähemmän painoa... ja housut on sopivat. (On tehokas laihdutus keino
biggrin.gif
)

Suosittelen sovittamaan huolella kaikki mahdolliset. Tai sittenhän on mittatilaus puvut.

Niin messuilla on helppo sovitella ja tilailla sitten vaikka ulkomailta jos halvemmalla saa.

Itse pidän tiukasta puvusta. On vaan turvallisempi olo.

Mitat on minulla 172 cm ja painoa 70 kg ainakin ajokaudella..
biggrin.gif

179cm/73kg. Mulla on Dainesen vuorellinen (siis irroitettava vuori) nahkarotsi kokoa 52 ja Dainesen nahkahousut kokoa 50. Istuvat todella hyvin. Rotsi ei tietysti oli ihan ihonmyötäinen ilman vuorta, mutta vuori on niin näppärä varuste että sen kestää
biggrin.gif

Kannattaa kokeilla eri merkkejä, malleja ja kokoja huolella, kyllä se oikea löytyy. Stormilla oli ainakin ammattitaitoinen myyjä.

Mulla Richa Force 1 kokoa 56, 192cm/95kg olen ite. Alkuun tuntui ettei mee millään päälle, mutta nyt en vaihtais enää pois. Ainoa miinus näin syyskeleillä on tuo tehokas ilmastointi.

^Oot ostanu uuden sen lököttävän tilalle?
smile_org.gif
Piisaako muka pituus tuossa koossa? Vai saiko jostain jotain extrapitkiä malleja joka sit ei leventyny samassa suhteessa?

Mä kans kiertelin sovittelemassa nahkapukuja ja poikkeuksetta myyjät sanoivat että ota semmoinen joka suunnilleen soi päällä. Venyvät kuulemma todella paljon ja on poikkeuksetta liian suuri jos on mukava päällä jo ostettaessa. Mä jotain takkia kuvittelinkin sopivaksi niin myyjä oli sitä mieltä että on ehdottomasti liian suuri. Ei saa olla yhtään ylimääräiästä tilaa alla. Ei ees selkäpanssaria varten. Jos takki menee just just kiinni se on hyvä.

^ Piti ostaa ku halvalla sain ja ihan vakiomalli tuo on. Kiristäähän se haaroista vieläkin jos suorana seisoo, ajoasennossa sitten taas ei enää niin paljoa. Ja on kyllä jotenkin parempi ajotuntumakin kun on tiukka "haarniska" ympärillä. Tosin matkailukäytössä tuollainen yksiosainen on aika huono, varsinkin kesällä. Eikä pidä vettä yhtään. Ei ole taskuja ja työläs riisua + joutuu roikottelemaan sitä puolitangossa tauoilla. Mutta radalla ja päiväajeluilla ihan must. Pitäs hommata vielä erikseen uusi 2-osainen tourinkikäyttöä ajatellen. Varustelukierre..

^Mutta pituus siis piisas? Saako olla utelias että mikä oli halpa?
smile_org.gif

Kylläpä se varmasti venyy semmoiseksi että se on just sulle hyvä!

MP-asun kuoripuvun omistan, joten huonoille keleille löytyy ajopuku, mutta kun tuo rata-ajelu rupes kiusaamaan, niin pakkohan se on hankkia kunnon nahkapuku ja selkäsuoja..

Hyvät syystarjoukset olis Dainesen Mc 202 puvusta (Dainese) ja viimevuotisesta Arlen Nessin 1832 puvusta(Arlen Ness).

Dainesessa kainaloissakin joustot, olkapäissä ja kyynerpäissä titaanisuojat nahan päällä ja yläselässä lumppu..

Arlen Ness olis muutaman satkun halvempi...

Joten mikä on noiden titaanien merkitys, kannattaako niistä maksaa ?
nixweiss.gif

EDIT: Dainesen ostin.

Dainesessa kainaloissakin joustot, olkapäissä ja kyynerpäissä titaanisuojat nahan päällä ja yläselässä lumppu..

Arlen Ness olis muutaman satkun halvempi...

Joten mikä on noiden titaanien merkitys, kannattaako niistä maksaa ?
nixweiss.gif
Titaanin idea on olla liukas asfalttikontaktin kohdatessa, eli ei mikään ehdoton ominaisuus.. Joustoista kannattaakin sitten maksaa, sikälimikäli puku muutenkin istuu hyvin.

Kävin kokeilemassa Alpinestarsin ja Dainesen pukuja. Alpinestars kauppias tarjosi 54 kokoa ja tuumasi että soppeli on.

Dainese kauppias taas vedätytti päälle koon 50 jonka sanoi sopivaksi - vain olkapää palat oli väärällä kohdalla eli leikkaus himppu väärä roppaan nähden. Koosta 52 tuumasi että himpun pääsee olkapalat liikkumaan - omasta mielestä se oli jo aika kireä ja suht hyvän tuntuinen.

Milloin on nahkapuku sopiva. Pitääkö sen oikeasti olla niin kireä että soi vai saako olla himppu väljää?

JOs pitää olla ihan "skordari" niin kuinka heput tilluuttaa germaaniasta noita?
Tiukka sen olla pitää...
tounge.gif

Käy kokeilemassa jossain ja tilaa sitten sama malli yberalleslandiasta...
Itellä Alpinestars 1-os 52.Pituutta huimat 178 ja painoa jossain 75-78 välissä...

Ajattelin saksanmaalta tilata Berikin 3213 puvun, mutta koko vähän mietityttää. Ei ole oikein mahdollisuutta päästä kokeilemaan pukuja päällä, niin pitää päätös tehä vähän mutu tuntumalla. Oon 172/76, ja puvun koko on 48 tai 50. Pituuden puolesta 48 varmaan kävis, mutta leveyttä on tullu kerättyä vähän normaalia enemmän salilta. Olisko hyviä ideoita kellään kumpi pukukoko olis sopivampi, esim. suurin piirtein samakokoisilla? Puvutkihan on tietenki erikokoisia eri merkeillä, mutta jos jotain suuntaa antavaa helpottamaan päätöstä.

Ajattelin saksanmaalta tilata Berikin 3213 puvun, mutta koko vähän mietityttää. Ei ole oikein mahdollisuutta päästä kokeilemaan pukuja päällä, niin pitää päätös tehä vähän mutu tuntumalla. Oon 172/76, ja puvun koko on 48 tai 50. Pituuden puolesta 48 varmaan kävis, mutta leveyttä on tullu kerättyä vähän normaalia enemmän salilta. Olisko hyviä ideoita kellään kumpi pukukoko olis sopivampi, esim. suurin piirtein samakokoisilla?  Puvutkihan on tietenki erikokoisia eri merkeillä, mutta jos jotain suuntaa antavaa helpottamaan päätöstä.
Hep, mä kävin sovittamassa ekaks... olen 176/72 ja piti olla 52, sekin kohtuu piukka housuissa tilaa riittää mut takki on aika pieni...

Back