• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Nahkapuku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yoda
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
olisko käynnistä nahkasepällä apua?
062802jumpie_prv.gif

Viime keväänä sovittelin alpinestarsin bat pantseja, ensin kokoa 50, tuntu turhan pienille.. sitten kokoa 52 mutta ostin sittenkin koon 50 housut. Kerkesin jo katua kun ei meinannut jalat nousta jalkatapeille eikä jalat takaisin maahan liikennevaloissa. Mutta nyt ne on jo ihan sopivat, voi olla että pari kiloa on vähemmän painoakin mutta on ne venyneetkin.

t. jyk4 177cm/82kg

Ostin pari päivää sitten Sweep F4 yksosasen. Kiree on perkele. Palleihin sattuu jos seisoo suorassa ja kävellessä ei meinaa saada henkeä. Just saan itse päälle selkäsuojan kanssa. Eiköhän se yläosa siitä veny, mutta polvet huolestuttavat. On nimittäin tiukka paketti kun jalat tapeilla, pitää melkein lantiota nostaa vaihteelle jalkaa siirtäessä. Vähän jännittää ens viikon ratapäivät, kuinka tuskaista tulee olemaan.

OT: On muuten liukkaat noi nahat gore pökien jälkeen. Jarrutuksessa meinasin istua tankin päällä ja roikkuessa pitää oikeasti tsempata pysyäkseen kyydissä, kun ei tankista heru pitoa... No eiköhän ajan kanssa totu.

Edit: Puvun kokohan oli 56 ja mun mitat 182/90.

Mikä hemmetin fetissi se on ostaa sellanen himotiukka puku? Eihän siinä ole mitään järkeä. Etenkin se reisi/polviosan pituus on kriittinen. Sen pitää olla istuva eikä tiukka. Muutenkaan siinä äärimmäisen tiukan puvun ostamisessa ei ole pienintäkään järjen hiventä. Istuva sen kuuluu olla eikä tiukka.

No, kukin tyylillään, rahallahan niitä saa kaupasta uusia.
lookaround_orig.gif

Mulle ei ainakaan tulisi yhtään yllätyksenä, jos puku osoittautuisi lopullisestikin liian pieneksi. En ole eläessäni ostanut muutenkaan mitään oikeankokoista.
Nimimerkillä: Sovittaminen on perseestä. Kaapit täynnä liian pieniä kuteita.
smile_org.gif

Mikä hemmetin fetissi se on ostaa sellanen himotiukka puku? Eihän siinä ole mitään järkeä. Etenkin se reisi/polviosan pituus on kriittinen. Sen pitää olla istuva eikä tiukka. Muutenkaan siinä äärimmäisen tiukan puvun ostamisessa ei ole pienintäkään järjen hiventä. Istuva sen kuuluu olla eikä tiukka.
Oletko koskaan kuullut siitä, että nahka venyy ja muotoutuu käytössä? Se venyy itseasiassa paljon.
Tästä johtuu suositus ostaa kokoa liian tiukka puku.
Mulle myyjä sanoi joskus jotain pukua sovittaessa, että jos ostat NYT sopivan puvun, voit lähteä se päällä lenkille kohta, se on sitten kuin verkkarit. Venyttyään.

Sen mallin istuvuuden voi toki kokeilla siitä uutena sopivasta puvusta, jos sitä epäilee. Mutta kyllä sen pienen puvunkin kiinni pitäis mennä.
smile_org.gif

Pituudesta en sano mitään. Se ei kuulu tiukkuuteen.
smile_org.gif

Itse ostin istuvan puvun 1.5 vuotta sitten. Se on täysin samalla tavalla istuva edelleen eikä mitkään löysät verkkarit.

Ei se puku mihinkään omia aikojaan veny jos sitä ei ole mikään venyttämässä (lue: suhteessa pukuun ylisuuri makkara sullottuna sinne sisään)

Oma järjenkäyttö on sallittua tässäkin asiassa. Kyllähän se puku venyy jos se on liian tiukka mutta kun ostaa sopivan niin ei tarvitse odotella kulkuset nielussa sitä venymistä.

Mutta edelleen, kullekin omansa.

^Miksiköhän sitten aina suositellaan ostamaan vähän liian tiukkaa? Kaikkialla..
nixweiss.gif

Käsittääkseni se muotoutuukin paremmin OMAN malliseksi, kun se on tarpeeksi tiukka.

Mulla edellinen puku oli sovittaessa sopiva (ku en tiennyt), se venyi sitten ja oli liian suuri loppukesällä. Mutta mä sit kyllä ite kasvoin perässä, joten se oli ihan ok sitten tulevina kesinä.

Nyt taas huolettaa keväällä tiukkana ostettu puku, kun alkaa näyttää, että se mahtuu kohta jo liiankin hyvin päälle.

Pystyisikö joku selittämään, miksi alunperin "sopiva" nahkapuku venyy liian isoksi. Siis jos puku on sopiva, miksi tai miten se enää venyy? Mikä sitä venyttää?

Nim. sopivasti epäsopiva?

Nahka tietenkin venyy muotoutuessaan. Etkö ole koskaan huomannut nahkakenkien kanssa moista?
Kun ostat sellaiset, joissa on sopivasti tilaa, pyörivät ne kohta jaloissa.
Ajattelehan vaikka ajoastentoa, kyllähän se nahka siinä venyy. Niin se vain on.
Vaikea sitä sen kummemmin on selittää, nahka vain toimii siten.

Nonni, viikko on nyt elvistelty sweepissä ja istuu ku esinahka. Ekat parisataa kilsaa kadulla oli vähän tiukka, mut kohtuu hyvää tahtia muotoutui. Sit lisäks istuin viitisen tuntii olkkarissa kisa-asennossa ja katoin telkkaria. Tänään Apparalla ja huvä oli, käytännössä huomaamaton ajossa.
Polvipalojakin naarmutin varikolla asfalttiin, rispekti tuplaantu heti.
thumbs-up.gif

Nonni, viikko on nyt elvistelty sweepissä ja istuu ku esinahka. Ekat parisataa kilsaa kadulla oli vähän tiukka, mut kohtuu hyvää tahtia muotoutui. Sit lisäks istuin viitisen tuntii olkkarissa kisa-asennossa ja katoin telkkaria. Tänään Apparalla ja huvä oli, käytännössä huomaamaton ajossa.
Polvipalojakin naarmutin varikolla asfalttiin, rispekti tuplaantu heti.
thumbs-up.gif
Moro mistä ostit ja mitä makso.oon itte katelin kanssa pukuu ja en oikein tiedä minkä vielä ostas,ajattelin hinta haitarii 0e-1100e.jos jollain onjäänyt puku nurkkaan 166 senttiselle niin ilmotelkoon itestään,vaikka kyllä se kai kauppaan täytyy lähtee.ei mun kokoselle taida löytyy käytettyy.

Back