• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

nahkapukua ostamassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko kokemuksia Halvarssonin puvuista? Nyt syksyllä näyttäis hinnat olevan kohillaan
idea3.gif
Ostin tänä kesänä Halvarsonin irtotakin ja -housut ja olen ollut molempiin todella tyytyväinen. Takin saa vetoketjulla kiinni housuihin. Nahka tuntuu kestävältä ja kaikissa on kolminkertaiset saumaompeleet. Merkkinä Harvarsonia pidetään kuulemma erittäin turvallisena ja kestävänä tuotteena.
062802moto_prv.gif

Onks kellä tietoa Akiton 2-osaisesta nahkapuvusta. Olen ostamassa sellaista käytettynä.
Yleisiä mielipiteitä kiitos etukäteen!
bowdown.gif

Tuli hypättyä asfalttiin n. 80 km:n nopeudesta pari viikkoa sitten. Mulla oli BC Goldstar rotsi ja vastaavat housut. molemmat kestivät ja suojasivat erittäin hyvin. Toisen hian vetoketju petti ja siitä syystä sain aikamoiset asfaltti-ihottumat oikeaan kyynärvarteen.
Ei tuo vetoketjun pettäminen mielestäni anna oikein hyvää kuvaa Halvarssonista. Itse kaadoin fillarin keväällä 60 km/h nopeudessa ja Dainesen Tribal- ajotakki suojasi täysin oikean käden järeän kyynärsuojansa ansiosta.  
biggrin.gif
Jos vetskari olisi pettänyt, olisi tullut pahaa jälkeä, sillä kaaduin käden (joka liukui asfaltilla) päälle. Mutta niinhän se on, että "jokainen tulee uskollaan autuaaksi".

Tuli hypättyä asfalttiin n. 80 km:n nopeudesta pari viikkoa sitten. Mulla oli BC Goldstar rotsi ja vastaavat housut. molemmat kestivät ja suojasivat erittäin hyvin. Toisen hian vetoketju petti ja siitä syystä sain aikamoiset asfaltti-ihottumat oikeaan kyynärvarteen.
Ei tuo vetoketjun pettäminen mielestäni anna oikein hyvää kuvaa Halvarssonista. Itse kaadoin fillarin keväällä 60 km/h nopeudessa ja Dainesen Tribal- ajotakki suojasi täysin oikean käden järeän kyynärsuojansa ansiosta.  
biggrin.gif
Jos vetskari olisi pettänyt, olisi tullut pahaa jälkeä, sillä kaaduin käden (joka liukui asfaltilla) päälle. Mutta niinhän se on, että "jokainen tulee uskollaan autuaaksi".
No, jos mä silminnäkijöiden mukaan kävin n.2:n metrin korkeudessa ja pyörin n.30 metriä ja vain yksi vetskari hajos, ja muuten suojas hel####n hyvin, niin mä oon tosi tyytyväinen mun entisiin Halvarssoneihin. Ties vaikka ostaisin taas semmoset tai vaikka Daineset. Nahkat kumminkin.
buttrock.gif

Onneksi olkoon erittäin hyvästä valinnasta. Paljonko "kärsit" ostoksesta?
ovh.850 - 40%= 510 jonka myyjä kyselemättä pyöristi tasarahaan eli 500 jäi "kärsittävää" ainakin omasta mielestä (kuinkas muuten) hinta/laatu suhteen pitäs olla kohillaan
cool.gif
Tosi edullinen hinta, jos mp-varusteista nyt yleensä niin voidaan sanoa. Itse maksoin erillisistä takki/housu-paketista 600 ekua, tosin se oli kesäkuuta ja hinnat hieman eri luokkaa.
062802moto_prv.gif

kokeilin spidin asua, onks laatutietoa? Myyjä ainakin kehui "maailman parhaaks"...
Mulla on Spidi Hook kaksiosainen rei'itetty jousto-osilla. Se on aika viileä puku, mutta erittäin laadukkaan oloinen. Suojia riittää joka kulmassa, polvista ne voi irrottaa, kuten tietysti palatkin. Kaksiosainen on katukäyttöön ehdottomasti parempi. Suomessa Hook ovh. n. 1000e, Germaaniasta ylivuotisena helvetin paljon halvempi....Itse ainakin olen tyytyväinen Spidin laatuun.

Jake

Itselläni on Dainesen pöksyt ja Ducatin takki, (made by Dainese?) jossa ei kiinnitysvetskaa ole kuten housuissa. Täytynee ommella myös takkiin vetska, niin pitää paremmin tuulen veks saumasta pidemmillä matkoilla.

Tänään kyllä tarkeni erinomaisesti ja suosittelen nahkaa kaikille. Verrattuna Goreasuuni, joka on myös sellaiseksi ihan kunnollinen, on nahka miellyttävämpi ja kokopitkän ProGripin selkäpanssarin kera tukee hyvin eikä läpätä tuulessa.

Olipa kyseessä merkki kuin merkki, niin nyt on oikea aika ostaa puku. Hinnoista saa runsaasti syysalennusta. Shopinkin kautta saa vaatehinnoista pois, mutta esim. Allright myy suoraan poistot about samaan hintaan itse, jotta sieltä vaan.

Tokimoton kuteista saadaan paremoi ale joten jos sinne pääsee sovittamaan, niin ei kun valitsemaan sopivaa ja sitten ilmoitus mulle ja katsotaan hinta kohdalleen.

Ja Louisin kamat kannattaa tilata Motovelhoilta, niin on takuuasiat kondiksessa.

t. Spagu
062802moto_prv.gif

Onko kenelläkään kommentteja Dainesen Luce puvusta... On ruvennut himottamaan 2-osainen nahkapuku ja tällähetkellä tuntuu siltä, että Dainese tai Alpinestars menee ostoon. Noh, mene ja tiedä. Pitkä talvi edessä joten aikaa on tutkia.. Mutta mielellään kuulisin jonkun kommentteja tuosta Luce:sta
062802jumpie_prv.gif

Muistaakseni Lucesta oli useitakin arvioita MCN:n sivuilla, jossa sitä kehuttiin yli kaiken paitsi suojaavuudeltaan, myös hinta/laatu-suhteeltaan. Kyseessähän on Dainesen peruspuku??? Koitappa siis hakea MCN:stä, jos et täältä saa vastausta.

Oli miten oli, kun hankit pukua, kannattaa varmaan huomioida ne seikat, joista tämän threadin ensimmäisessä viestissäni kirjoitin.

Onkos kenelläkään mitään hajua millaisia ovat nuo Sweep Racingin nahkatrikoot?

Sweep Racing

Näyttävät ihan laadukkailta, ja hintakin on kait kohtuullinen. Kuukauden tyytyväisyystakuukin annetaan.

Otetaanpa edellinen kommentti osin takaisin. Vilkaisin MCN:n sivuja ja vaikuttaisi siltä, ettei Lucessa ole hartiasuojia (?). Kuullostaa vähän omituiselta.
omg.gif

Muuten yhtä käyttäjää lukuunottamatta, hyvänä pitivät.

Oli miten oli, jos puvussa on vastaavat suojat kuin uudemmissa Dainesen vermeissä, hartiasuojahan voi olla kiinni vuosimallista, uskoisin hyväksi vaikka nyt omakohtaista kokemusta juuri tuosta mallista ei olekaan.

Sweep Racing

Näyttävät ihan laadukkailta, ja hintakin on kait kohtuullinen. Kuukauden tyytyväisyystakuukin annetaan.
Kävin katsomassa liikkeessä Sweepin nahkapukuja, mutta mielestäni nimenomaa nahkapukujen viimeistelyssä olisi parantamisenvaraa. Vaikuttavat aika "kolhoilta".
Nahkatakit ja nahkahousut vaikuttaa ihan asiallisilta ja laadukkailta.
Ostin nahkatakin, josta hajosi taskun vetoketju. Kaipa ne korjaa sen, en oo viel ehtiny hoitaa hommaa.

Sweep Racing

Kävin katsomassa liikkeessä Sweepin nahkapukuja, mutta mielestäni nimenomaa nahkapukujen viimeistelyssä olisi parantamisenvaraa. Vaikuttavat aika "kolhoilta".
Nahkatakit ja nahkahousut vaikuttaa ihan asiallisilta ja laadukkailta.
Ostin nahkatakin, josta hajosi taskun vetoketju. Kaipa ne korjaa sen, en oo viel ehtiny hoitaa hommaa.
OK, tänks, pitänee suhtautua varauksella...

Otetaanpa edellinen kommentti osin takaisin. Vilkaisin MCN:n sivuja ja vaikuttaisi siltä, ettei Lucessa ole hartiasuojia (?). Kuullostaa vähän omituiselta.  
omg.gif

Oli miten oli, jos puvussa on vastaavat suojat kuin uudemmissa Dainesen vermeissä, hartiasuojahan voi olla kiinni vuosimallista, uskoisin hyväksi vaikka nyt omakohtaista kokemusta juuri tuosta mallista ei olekaan.
Hmm.. Ainakin Storm:n luettelon mukaan näyttäisi olevan myös hartijasuojat. Vilkaisin itsekkin MCN:n sivuilta ja sielä oleva puku ei näyttänyt samalta kuin luettelossa oleva.. Lienee vanha malli. Ei kai auta kuin katsella ja kuunnella muiden kokemuksia
sport05.gif

Sattuukos kellaan olemaan kokemusta mittatilaus-Dainesesta/A-Starista?
Tarttis _kunnon_ nahkapuvun ens kesaks, eika nailla meikalaisen mitoilla sellaista hyllysta loydy
sad_orig.gif
mad.gif

omg.gif

Hmm.. Ainakin Storm:n luettelon mukaan näyttäisi olevan myös hartijasuojat. Vilkaisin itsekkin MCN:n sivuilta ja sielä oleva puku ei näyttänyt samalta kuin luettelossa oleva.. Lienee vanha malli. Ei kai auta kuin katsella ja kuunnella muiden kokemuksia  
sport05.gif
Kaverillani on puku ollut käytössä jo useita vuosia ja on todella tyytyväinen, hommasi myös vaimolleen samanlaisen. Ainakin niissä molemmissa oli hartiasuojat vakiona. Kannattaa myös tutkailla Halvarsonin vaihtoehtoja, ovat laadukasta kamaa nekin.
062802moto_prv.gif

Onkos kellään kokemuksia/kuultuja juttuja IXS:n Cougar-takista?? Mitä tollasia vastaavia malleja on muilla merkeillä?

Kai tuohon jotkut housutki pitäs keksiä...
baaa.gif

Back