• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Nahkapuvuista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja m.e
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mutta eikö näissä aivan huippumalleissa ole myöskin itse ajopukuun integroituja selkäsuojia ja tavallaan silloin se kyttyrä on osa sitä suojaa?

Irtonainen selkäsuoja kannattaa hommat. aluksi ei kannata ihan löysää pukua ostaa kun se venyy.. mut ei kannata kiian tiukkaakaan ostaa,

Nyt on käytössä dainesen 2-osainen puku.

Onko tää nyt oikeesti niin että mun pitää pukea noi diadoran ajosaappaat housun lahkeiden päälle? Ärsyttävää kun tuuli menee varresta sisään kun polvet edellä ajetaan.

Kannattaisko antaa ompelimon tehdä pieni modaus housuihin että ne mahtuisi vetään saappaiden päälle?

Mutta eikö näissä aivan huippumalleissa ole myöskin itse ajopukuun integroituja selkäsuojia ja tavallaan silloin se kyttyrä on osa sitä suojaa?
En tiedä millaisista huippumalleista on kyse, mutten Dainesen enkä Spyken huipuissa ole tuollaisia nähnyt. Huippu tässä tapauksessa viittaa vajaan 2000 euron pukuihin. Se millaisia systeemejä motogp kuskien pukuihin on mittatilauksena tehty lienee eri asia.

Onko tää nyt oikeesti niin että mun pitää pukea noi diadoran ajosaappaat housun lahkeiden päälle? Ärsyttävää kun tuuli menee varresta sisään kun polvet edellä ajetaan.

Kannattaisko antaa ompelimon tehdä pieni modaus housuihin että ne mahtuisi vetään saappaiden päälle?
Mikäs Dainesen malli tuo on..? Molemmissa Daineseissa, jotka mulla on olleet, on lahkeissa vetoketjulla avattava vekki jolla lahkeen saa leveämmäksi ja saappaan sisään. Riippuu toki saappaasta koska sporttisaappaat tavataan tehdä niin että lahje menee sisään..

En tiedä millaisista huippumalleista on kyse, mutten Dainesen enkä Spyken huipuissa ole tuollaisia nähnyt. Huippu tässä tapauksessa viittaa vajaan 2000 euron pukuihin. Se millaisia systeemejä motogp kuskien pukuihin on mittatilauksena tehty lienee eri asia.
Sama täällä, kokemusta on spykestä ja Berikistä ja kummassakaan ei ole ainakaan noissa parin tonnin puvuissa...

No esm. Astarsin Replica -puvussa tulee mukana saman firman selkäsuoja (Tech Race), jolle on sitten puvussa kiinnikkeet. En mä totakaan nyt ihan integroinniksi sanois (saman suojanhan voi ostaa ja pitää erikseenkin), mut kuitenkin.

(Kyseisen puvun Suomi-Ovh muuten on yli 1800, ja mainostavat Kallion, Hagan, Haydenin ja ties kenen vielä käyttävän sitä. Tiedä sitten...).

Mikäs Dainesen malli tuo on..? Molemmissa Daineseissa, jotka mulla on olleet, on lahkeissa vetoketjulla avattava vekki jolla lahkeen saa leveämmäksi ja saappaan sisään. Riippuu toki saappaasta koska sporttisaappaat tavataan tehdä niin että lahje menee sisään..
Dainese Delta on housut. Kyllä siinä on joustava kangas lahkeen takana ja vetoketjukin, mutta ei se riitä kyllä. Joustoa siinä ei ole loppujen lopuksi juuri mitään.

Diadoran saappaissa on tota suojaa sen verran varressa ettei mahu. :| Harmittaa alkaa purkamaan housun saumoja.

Mikäs sen kyttyrän tarkoitus yleensäkään on?
withstupid.gif
Eiköhän tuo aerodynamisia juttua aika pitkälti ole.. Veikkaisin vähentävän pyörteitä kypärältä kun kypärä "jatkuu" sitä pitkin... Ei tosin harmainta hajuakaan mut jotain tullasta kai..
Kameleilla se on ravintoa varten aavikolla, mopoilijoille tuskin.
-Sergei-
no perskeles,sinä se ratkaisit tuo juoman kuljetus ongelman
062802jumpie_prv.gif

withstupid.gif
Eiköhän tuo aerodynamisia juttua aika pitkälti ole.. Veikkaisin vähentävän pyörteitä kypärältä kun kypärä "jatkuu" sitä pitkin... Ei tosin harmainta hajuakaan mut jotain tullasta kai..
Kameleilla se on ravintoa varten aavikolla, mopoilijoille tuskin.
-Sergei-
no perskeles,sinä se ratkaisit tuo juoman kuljetus ongelman
062802jumpie_prv.gif
Jos nyt en oo ihan väärin nähny ni kilpaukkeleilla on joskus letku kulkenu ton "kyttyrän" ja kypärän välillä. Olettaisin, että jonkunmoista urheilujuomaa niissä olis saattanu ollakki.

withstupid.gif
Kyttyrä vähentää pyörteitä eikä päästä ilmaa takin sisään takin kauluksen selkäpuolelta. Olen käytännössä huomannut, että 2-osaisessa nahkapuvussa tuuli pääsee takin sisään kun nopeus nousee yli 200 km/h (toki vain radalla), mutta 1-osaisessa ei. Jälkimmäisellä on sen vuoksi mukavampi ajaa vähän kovempaa (toki vain radalla). Muistelen, että kisakuskeilla kyttyrästä voi tulla ulos juomaletku. ja juomasäiliöhän sopii hyvin kyttyrän sisään.

meinasin ite ostaa ton berikin laguna sega:n fc-moto.de myy sitä nyt poistomyynnissä 525 ja duellilla sama puku eri nimellä 999e.

onko foorumilla ketään kenellä ois 48 tai 46 kokone nahkapuku eli kysymys kuuluu että minkä kokosia kyseistä kokoa käyttävät kuskit ovat.ei meinaa oikein löytyä niitä kokoa liikkeistä et pääsis sovittamaan,ku meinasin tilata saksan maalta ei kehtaa ihan sokkona tilata.

onko foorumilla ketään kenellä ois 48 tai 46 kokone nahkapuku eli kysymys kuuluu että minkä kokosia kyseistä kokoa käyttävät kuskit ovat.
Mulla on Sweepin 1-os. puku kokoa 48 ja neuvolassa punnitaan: 180cm/68kg.
Hihat ja lahkeet on puvussa pari senttiä liian lyhkäset, mut ei se menoa haittaa kun hanskat ja saappaat peittää
tounge.gif

onko foorumilla ketään kenellä ois 48 tai 46 kokone nahkapuku eli kysymys kuuluu että minkä kokosia kyseistä kokoa käyttävät kuskit ovat.ei meinaa oikein löytyä niitä kokoa liikkeistä et pääsis sovittamaan,ku meinasin tilata saksan maalta ei kehtaa ihan sokkona tilata.
Minulla on/on ollut 48 koon pukuja käytössä, pituutta 179 ja 65kg.
-Sweep F4 koko 48= juuri sopiva hieman käytettynä
-Alpinestars GPU(2 os.) koko 48= takki sopiva, housut perseestä löysät
-Alpinestars (en muista mallia, 1 os.) koko 50= hieman löysä

En tilaisi kokeilematta nahkoja, saman valmistajan eri malleissakin on eroja ja jokainen on yksilö.

Itte olen kanssa hankkimassa nahkapukua ja panostus on suurinpiirtein 1000€ molemmilla puolilla, joten nyt kysynkin kumpi on kannattavampi ostos kadulle 1 vai 2 osainen nahkapuku? Tarkoitus olisi joskus mennä vielä radalle, mutta pääasiallisesti kadulla on tarkoitus ajella.

Back