Nahkat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Grango
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Grango

New member
Noni, olen nyt sitten jo päässäni varmistanut ajatuksen siitä että ensi vuonna on sitten iso pärrä alla, ton piikin tilalla. Joten nyt tulin sitten ajatelleeksi että miksi en ostais nahka-kamoja jo nytten kun kumminkin sitten ensi vuonna tulee ajankohtaiseksi. No paskapuheet sikseen ja asiaan.
Siis olen 188cm pitkä ja erittäin laiha. Testailin just tossa tänää stormissa jotain dainesen nahkapukua (2-os) ja vaikka vahingossa otinkin liian lyhyen mallin niin kumminkin perse roikku (siis housujen) ja muutenkin olivat lahket tosi löysät. Joten jos olisin ottanut oikean pituisen puvun niin kaikkihan olisi roikkunut vielä paljon enemmän.
Kysymykseni siis kuuluu; haittaako jos nahakapuku on hieman löysähkö (tai no ehkä vähän enemmänkin kuin löysähkö)?
Kannattaisikohan sitten hankkia mittatilaustyönä tehty puku, ja paljon sellaisesta joutuu pulittamaan? lueskelin täältä aikaisemmasta aiheesta että noin +25%, pitääkö paikkansa?

Kiitokset vastauksista, ja nopeista sellaisista, olisi nimittäin kiire, syyhyttää aika paljon kyllä näppejä tollasen nahkapuvun osto.
smile_org.gif

062802moto_prv.gif

Ei kannata mitään löysää nahka pukua ostaa, ellei oo tarkotus lihota lähiaikoina... Eurobikerilla saa teetettyä puvun, ja on aika paljon halvempia kun Dainese yms.

Allekirjoittaneella on vähän sama ongelma.
Ostin just tommosen Dainesen 2-osasen, ja arse vähän
roikkuu. Mutta ei se oo niin vakavaa koska ajoasennossa
istuessa se tuntuu yllättävän kireältä.

En aatellut mennä noilla housuilla naisiin!
wink.gif

Itselläni ei puvun löysyys ja roikkuminen haittaa. Tai ei se ole puku vaan irtotakki ja haalari. Ostin tarkoituksella löysät, jotta mahtu paljon alle. Ajoni on kuitenkin siirtymä- ja matka-ajoa, radalla saattaisi haitata. LIIAN LYHYET LAHKEET HAITTAAVAT PAHASTI, nilkat/sääret palelevat.

Kurkkaapa tuolta, istuuko Joe Rocketin puku sinulle. Tuolta löytyy mittataulukko, josta voit tarkistaa oman pukusi koon.

Yksi syy, miksi minä ostin nahat oli se, että ne eivät lepata samanlailla kuin goret. Kovemmassakin vauhdissa ajaminen on vielä mukavaa, eikä tunnu siltä kuin tuuli repisi kappaleiksi. Jos ostat löysät nahat, niin ne todennäköisesti ne ottavat tuulta, tosin ei välttämättä yhtä paljon kuin goret, mutta tuntuvat varmasti epämukavilta. Joten suosittelen, että ostat mahdollisimman tiukat nahat. Ne saavat tuntua osto vaiheessa jopa liian tiukilta, koska ne venyvät ajan myötä.
Itse olen nyt melkeen viikon verran ajanu uusilla nahoillani ja on se kyllä niin erilaista kuin goreilla. Toivottavasti ei tarvitse laittaa vähään aikaan goreja takas...
Ps. Esim. stormilla, kun pyydät myyjän avuksi, niin ne kyllä osaavat sanoa milloin nahat ovat oikean kokoiset...ainakin minulle neuvoivat hyvin.

sanoi:
Yksi syy, miksi minä ostin nahat oli se, että ne eivät lepata samanlailla kuin goret. Kovemmassakin vauhdissa ajaminen on vielä mukavaa, eikä tunnu siltä kuin tuuli repisi kappaleiksi.

No perkules, en ilmeisesti ole ajanut niin lujaa, että minun gorepuvulla tulisi tuollaisia olotiloja. Tosin eihän se minun pyöräkään kulje kovaa vaikka kuinka kahvasta vääntää!  
tounge.gif

Hiljaa hyvä tulee...
thumbs-up.gif

Minäkin katselin Dainesen lehmänjääntiä, mutta asia kehittyi semmoiseen suuntaan, että päädyin Halvarssoniin.
Syy oli seuraava:
Meitsin ruholle ei yksinkertaisesti löytynyt sopivaa yhdistelmää Dainesella, housut aiheuttivat suurin hämminki.
Lihavaa en ole, vielä, mutta jotenkin vammainen keho (saman totesi henkilökunta sekä Stormilla että Vantaan BW:lläkin
tounge.gif
)

Päätin sitten kokeilla Halvarssonin nahkoja, ja pienen aerobic-session jälkeen sain ne päälle, ja jopa sopivat...koko oli kylläkin 52, en olisi uskonut että olen niin pieni jeppe loppujen lopuksi
confused_orig.gif

Mutta joka tapauksessa, Dainesestä jouduin luopumaan, kun ei ole oikein varaa sijoittaa se ylimääräinen summa siihen mittausduuniin.

Yksi syy, miksi minä ostin nahat oli se, että ne eivät lepata samanlailla kuin goret.
Enpä ole tuota ongelmaa huomannut...johtuisko siitä että joku ostaa (?) goret vain kevät -ja syyskäyttöön ja jättää tilaa riittävästi lämpimille vaatteille alle??

Mun vaatteet ovat sopivan kokoiset (eivät siis liian suuret), eivätkä lepata.

Eihän kukaan 48 kokoa oleva osta nahkapukuakaan kokoa 54
wink.gif
ja jos ostaakin, niin epäilen että lepattaa
tounge.gif

Käy kokeilemassa IXS merkkisiä nahkoja,ite kun olin ostamassa nahkapukua,IXS oli kaikkein kirein ja pisimmät hihat ja puntit,verrattuna Dainesen,Alpinestarsin ja Shoein samankokoisiin.
Tuusmotor myy ainakin IXS:ää

sanoi:
Eihän kukaan 48 kokoa oleva osta nahkapukuakaan kokoa 54  ja jos ostaakin, niin epäilen että lepattaa

Vopi olla, että silloin saattaa lepattaa kuskillakin...
wink.gif

Ei se minunkaan kangaspuku mihinkään lepata vaikka hieman kovempaa ajaisikin. Tietenkin, jos nahkoja kokeilisi, niin silloinhan sen eronkin huomaisi.

Noniin, nyt on sitten oikeen kokoset housut tulossa ja takkistakin löytyi oikea koko, eikä edes tarvinnut kumpaakaan teettää.. Jess jess jess!! Nyt noilla teettämis rahoilla ostan sit varmaa uudet popot.
062802moto_prv.gif

Back