• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Nahkatakin korjaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mallu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mallu

New member
Niin eli nahkatakista meni syksyllä vetoketju rikki. Noh heitin takin kaapin pohjalle ja ajelin ajokauteni loppuun goretakilla.
Nyt kuitenkin pitäisi saada takki korjattua ja taas käyttöön ensi kesänä.
Mistäköhän sitä kannattaisi ruveta kyselemään josko voisi korjauttaa tuon? Nahka on niin paksua ettei oikein kotona onnistu ja korvaavan vetoketjunkin löytäminen voi olla toivoton tehtävä.
Kokemuksia?

Asuinpaikkana siis Jyväskylä kuten profiilista käy ilmi.

thumbs-up.gif

Eikös jotkut suutarit tee tuotakin työtä, että niistä kannattaa ainakin kysellä jos ei parempia vaihtoehtoja löydy.

Suutaritpa hyvinkin. Omaani oon käyttäny pariin otteeseen torikeskuksessa olevassa. Sitä en kyllä voi suositella omien kokemusten pohjalta. Eka kerralla 5cm liian lyhyt+ muutenkin vääränlainen vetoketju. Eikä se vieläkään ole itteä tyydyttävässä kunnossa. Mut kannattaa kokeilla muita vastaavia. Useimmissa suutareissa varmaan onnistuu.

Juu kiitos erittäin paljon. Täytyy käydä huomenissa kiertelemässä eri suutareita.
smile_org.gif

taitaa tulla myöhässä, mutta kerron kumminkin, että aivan juuri laitatin Keljon Prisman aulassa olevalla suutarilla omaan nahkatakkiini vähän lisävarustusta.

Kuvan toimesta siihen vaihdettiin jo kesällä takuuseen uusi vahvempi ketju, joka sitten ei pitänytkään yhtään vettä. Muuten takki pitäisi hyvinkin vettä.

Joten ensi kesää varten kokeeksi ompelutin nyt tuolla Prisman suutarilla siihen takkiin ketjun päälle saman kaltaisen läpäreen nahkasta kuin on coretakeissakin ketjun päällä. Kiinnitys samalla tavoin myös toiselle puolen sellaisella karhun tarralla.

Hintakin oli minun järjen mittakaavassa, joten en enää edes muista mitä maksoi.

Jälki oli oikeastaan erinomaista.
Suosittelen vaikka sieltäkin kysäisemään.

Normiompelijoilla ei taida olla yhtä "tehokkaita vehkeitä" kuin suutareilla. Tosin poikkeuksia lienee? Vaatii erikoisosaamista ja -vehkeitä, jota taas löytyy suutareilla, jotka pulaavat jatkuvasti nahan kanssa. Stadissa olisin voinut opastaa eteenpäin...

Äänekosken "vattipajassa" eli nuorisoverstaassa korjaavat rikkoontuneita ketjuja, lähes ilman. voin onkia yhteystiedot jos kiinnostaa.

taitaa tulla myöhässä, mutta kerron kumminkin, että aivan juuri laitatin Keljon Prisman aulassa olevalla suutarilla omaan nahkatakkiini vähän lisävarustusta.

Kuvan toimesta siihen vaihdettiin jo kesällä takuuseen uusi vahvempi ketju, joka sitten ei pitänytkään yhtään vettä. Muuten takki pitäisi hyvinkin vettä.

Joten ensi kesää varten kokeeksi ompelutin nyt tuolla Prisman suutarilla siihen takkiin ketjun päälle saman kaltaisen läpäreen nahkasta kuin on coretakeissakin ketjun päällä. Kiinnitys samalla tavoin myös toiselle puolen sellaisella karhun tarralla.

Ei tullut lainkaan myöhässä. Itse asiassa sinne olin suuntaamassakin koska asun aivan kivenheiton päässä siitä ja naapuri sattuu omistamaan kyseisen puljun.
biggrin.gif

Ei tullut lainkaan myöhässä. Itse asiassa sinne olin suuntaamassakin koska asun aivan kivenheiton päässä siitä ja naapuri sattuu omistamaan kyseisen puljun.  
biggrin.gif
No hyvä,
kiitäpä sitä naapuriasi sitten samalla hyvästä työstä.
Ei tosin ehtinyt aivan tienpäälle testaamaan, kun on ollut vähän puuhaa pyörän kanssa. Joutui syksyn viimeiset koeajelutkin ajelemaan kanssa corella.

biggrin.gif
Myös täältä yksi puoltoääni Prisman suutarille. Motoristimyönteinen ja mukava heppu. Työn jälki kiitettävää ja hinta kohdallaan. Saadaan aina laittaa MP-näyttelyn mainoskin seinään vaikka Prisman vartija sitä yritti estää...
smile_org.gif

Back