• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Nahkatakki + pitkät kädet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dsnk
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on kans gorillakädet. Esim. puvut ja pikkutakit pitää olla kokoa 154B. SCOTT takit on pitkähihaisia. http://www.scottusa.com/

Dainese puolestaan on täysin vastakohta. Ei istu ollenkaan yksikään tuote.

Samaa probleemaa oli mullakin nahkatakkia etsiessä (195 cm hoikka) ja Sweepin mallistosta löytyi itselle sopivan pituinen malli, olematta kuitenkaan muuten mikään suurjoukkueteltta.

Tähän mennessä ehkä Scottin takit tuntuneet parhailta. Sweepit oli muuten ok mut ei ole tarpeeksi mahaa ni oli vyötäröltä aika purje
smile_org.gif
Halvarssoneissa oli myös ok hihat mutta muuten ehkä tyyli liian customia ja perus mustaa.

Alpinestarseja pitäs kai vielä käydä testaamassa ennen ku päättää minkä ottaa.

Tohon nahkapuvun koko-threadiin jo kirjotinkin, mutta mulla on kanssa kokemuksena, että Scott on tähän mennessä ollut lähinnä. Halvarssonilla oli kanssa jotain, Dainese ja Alpinestars ei sovi ainakaan mun mitoille yhtään.

Mitenkäs muuten nuo Richan takit, esimerkiksi S Sport, miten riittää hihoissa pituutta? Musta S Sport olisi hyvin paljon sitä lookkia mitä itse olen ajatellut.

Itse olen taas siinä luulossa, että useimmissa takeissa on tuossa suunnittelussa otettu huomioon hanskat.

Ainakin aivan kaikissa nahkaisissa ajotakeissa, joita olen koettanut, on nuo hihat lyhkäset verrattuna normaaliin oleskelutakkiin ja kaikissa kuvissa ameriikan kilparatojen tähdistä ne ajohanskan varret on siinä hihan päällä.

Voihan sen ostaa tietenkin ison takin, kavennuttaa sen ja sitten laittaa ne hanskojen varret sinne hihan alle. Epäilen, että tämän jälkeen ei veri kierrä ranteessa kovin hyvin
biggrin.gif

Että semmonen tapaus
sport05.gif

Etsin kans kissojen ja koirien kanssa nahkatakkia, joka sopii hemmolle joka joutuu mm. kauluspaidat ostaan pidennetyillä hihoilla. Halvarssonin (joku?
biggrin.gif
) 2-osainen puku oli melko passeli. Vaikka hanskoissa on pitkät varret ne ei yllä siihen hihojen päällekkään, jos hihat on reippaasti liian lyhyet - Halvarsonissa ylsi, mutta eri malleissa oli eroja. Kantsii vaan käydä kokeileen kaikki läpi.

1 lisävaihtoehto on sitte kasvattaa kunnon etureppu, jolloin voi ostaa reilun kokoisen takin ilman, että selkä lepattaa ja hihoissakin löytyy helpommin mittaa.  
wink.gif

Itsellä ei takissa ongelma niinkään hihat, koska käytän pitkiä hanskoja niin ne korvaa lyhykäisyyden.

Isompi ongelma on se ettei löydy riittävän pitkää selkäpuolta nahkatakissa!!! Kaikki on sellasia nysiä, että aina selkä paistaa, löytyykö sellaista nahkatakkia, joka olisi takaa ainakin pidemmän mallinen ihan reilusti?
omg.gif

Itse olen taas siinä luulossa, että useimmissa takeissa on tuossa suunnittelussa otettu huomioon hanskat.

Ainakin aivan kaikissa nahkaisissa ajotakeissa, joita olen koettanut, on nuo hihat lyhkäset verrattuna normaaliin oleskelutakkiin ja kaikissa kuvissa ameriikan kilparatojen tähdistä ne ajohanskan varret on siinä hihan päällä.

Voihan sen ostaa tietenkin ison takin, kavennuttaa sen ja sitten laittaa ne hanskojen varret sinne hihan alle. Epäilen, että tämän jälkeen ei veri kierrä ranteessa kovin hyvin
biggrin.gif

Että semmonen tapaus  
sport05.gif
Tuossa on juuri se että kun siinä prätkätakissa olisi hauska "oleskellakkin" hetki vaikka terassilla istuen niin olisi mukavaa jos ne hihat olisi kunnon pituset.

Itellä on myös sellainen ihme fiksaatio että joko paidassa on pitkät hihat (tyyliin yltää peukalon juureen asti) tai sitten käärin hihat aina ylös, tuon takia olisi mukava jos takissa olisi hihat jotka peittää ranteet
smile_org.gif

Kyllä ne hihat on useimmiten ainakin mulle ihan oikeasti lyhyet. Sen huomaa esmes kyynärpäistä, kyynärsuojat (ja leikkaus) on yleensä liian ylhäällä, jolloin koko hiha taipuu omituisesti tai ei oikein taivu.

Sama homma housuissa, ei pelkästään lyhyet puntit, jotka voi piilottaa ajosaappaisiin, mutta polvisuojat ovat liian ylhäällä.

biggrin.gif

Että semmonen tapaus  
sport05.gif
Anteeksi kärkevä vastaukseni (olihan sulla tuossa noita hymiötäkin ym.), mutta hiukan tuli kirjoituksestasi sellainen fiilis, että koet pitkäkätisten ajovarusteongelman kuvitteelliseksi - ikäänkuin liioitelluksi. Kerrot, että ajotakin hihojen kuuluukin olla lyhyemmät kuin normi arkipusakassa, näin siis erityisesti nahoissa. Tässä olet toki aivan oikeassa, se ei vain valitettavasti poista normaalia pitkäkätisemmän kaverin ongelmaa vaan pahentaa sitä entisestään.

Hihat tosiaan voivat jäädä joillakin ihan oikeastikin lyhyiksi, niin lyhyiksi, että suojat ei satu lainkaan kohdalleen. Kyynärvarret paljastuvat hanskan ja takin saumasta, kättä kytkin-/jarruvivulle siirtäessä, visiiriä avatessa tai kanssamotoristia tervehtiessä. Viileämmällä tai kostealla kelillä ei lainkaan mukavaa jumppaa pysähdellä vähän välillä korjailemaan varusteita. Tämä siis silti, vaikka olisi valinnut ne kaupasta pitkävartisimmatkin hanskat.  Jotkut seminologin rukkaset voisivat olla riittävän pitkät, mutta ei niissä oikeen kehtaa ajella eikä morjestella.

Joka tapauksessa ongelma on toisille aito eikä sopivien varusteiden löytyminen ainakaan hyllytavarana ole mikään itsestäänselvyys. Tiedän, että en ole pitkine käsineni pahin mahdollinen luonnonoikku, mittaa kun sentään on kertynyt hieman myös leveyssuunnassa - 188cm / 100kg / syli 203cm. Ongelmia vaatteiden kanssa toki kerjää jo noillakin mitoilla itselleen ja vähintäänkin tiedän mistä ketjussa on puhe.

Omia varusteita:
Dainesen nahkatakki - suutarilla pidennetyt hihat
Power Trip nahkatakki - kaksi numeroa ylikoko, josta kavennettu sivuilta sopivaksi
Icon nahka ja kangastakki - hihat riittää juuri ja juuri, mutta pari senttiä lisää noihinkin kelpaisi
Dainesen Gore-tex - lyhyet, mutta hieman pidemmät kuin Dainesen nahoissa
Kauluspaidat - erikoipitkillä hihoilla tai mittatilauksena
Puvuntakit - samaa settiä kuin yllä
Colleget/hupparit - yleensä lyhyet hihat

PS. Scottin nahkarotsia en omista, mutta päälle olen sovittanut ja voin vahvistaa, että oli reilulla hihapituudella.

FoxCreekin rotseista löytyy "Long" versiot joissa kaksi tuumaa pidempi selkä + hihat. Ovat myös olleet hyvin avuliaita muutenkin, aina kannattaa kysyä millaisilla hihoilla rotsit saisi.
foxcreek-sizes.jpg

Itse jouduin vaihtamaan rotsin koon pienempää kun en uskonut heidän neuvojaan vaan luulin tietäväni paremmin... no homma sujui miltei kivuttomasti, ensikerralla täytyy vaan postittaa vaihdettava takki takaisin tullipostin kautta, vaihdokin tullessa meinasivat rokottaa verot uusiksi mutta onneksi laatikossa oli nollalasku selityksineen.

Ovat muuten tosiaan raskasta tekoa, oma painaa noin 6kg ja uskon kyllä näiden kokemuksiin, on sen verran paksua nahkaa... ja takuu on just sopivan mittainen
biggrin.gif

Mulla on pioneerin kädet, mutta Hanxin nahkatakissa on sopivan pituiset hihat.

Tuossa on juuri se että kun siinä prätkätakissa olisi hauska "oleskellakkin" hetki vaikka terassilla istuen niin olisi mukavaa jos ne hihat olisi kunnon pituset.
Ajotakki ajoa varten. Kaljanjuontia varten on sitten aivan eri takit.

En minä ainakaan viihdy tuossa ajorotsissa missään muualla kuin pyörän selässä, sen verran epämukava on suojineen ja muotoon leikattuine hihoineen.

Joka valmistajalla on noita kaljottelutakkeja kyllä, kattoo vaan, ettei oo spekseissä ilmotettu "pre-curved sleeves" tai muotoon leikatut hihat. Yleensä tällaset takit on kyllä aika tyhjän väärti ja näyttäs olevan niitten kaverina sitten farkut yleensä näillä herroilla.

Hihat tosiaan voivat jäädä joillakin ihan oikeastikin lyhyiksi, niin lyhyiksi, että suojat ei satu lainkaan kohdalleen. Kyynärvarret paljastuvat hanskan ja takin saumasta, kättä kytkin-/jarruvivulle siirtäessä, visiiriä avatessa tai kanssamotoristia tervehtiessä. Viileämmällä tai kostealla kelillä ei lainkaan mukavaa jumppaa pysähdellä vähän välillä korjailemaan varusteita. Tämä siis silti, vaikka olisi valinnut ne kaupasta pitkävartisimmatkin hanskat.  Jotkut seminologin rukkaset voisivat olla riittävän pitkät, mutta ei niissä oikeen kehtaa ajella eikä morjestella.
Käytän XL-kokoisia hanskoja, pienemmät ei mahdu. Takin hiha päättyy about siihen, mistä rannenivel alkaa ja hanskan varsi ylettyy reippaasti hihan päälle. Näin Alpinestarsin kanssa.

Re: Nahkatakki + pitkät kädet?

188/73, syli 198. Rinnanympärys 105, vyötärö 90. Held Harper koko 54 istuu kuin olisi minun mittojen mukaan tehty.

Viimeksi muokattu:
Back