Itse olen taas siinä luulossa, että useimmissa takeissa on tuossa suunnittelussa otettu huomioon hanskat.
Ainakin aivan kaikissa nahkaisissa ajotakeissa, joita olen koettanut, on nuo hihat lyhkäset verrattuna normaaliin oleskelutakkiin ja kaikissa kuvissa ameriikan kilparatojen tähdistä ne ajohanskan varret on siinä hihan päällä.
Voihan sen ostaa tietenkin ison takin, kavennuttaa sen ja sitten laittaa ne hanskojen varret sinne hihan alle. Epäilen, että tämän jälkeen ei veri kierrä ranteessa kovin hyvin
Että semmonen tapaus
Anteeksi kärkevä vastaukseni (olihan sulla tuossa noita hymiötäkin ym.), mutta hiukan tuli kirjoituksestasi sellainen fiilis, että koet pitkäkätisten ajovarusteongelman kuvitteelliseksi - ikäänkuin liioitelluksi. Kerrot, että ajotakin hihojen kuuluukin olla lyhyemmät kuin normi arkipusakassa, näin siis erityisesti nahoissa. Tässä olet toki aivan oikeassa, se ei vain valitettavasti poista normaalia pitkäkätisemmän kaverin ongelmaa vaan pahentaa sitä entisestään.
Hihat tosiaan voivat jäädä joillakin ihan oikeastikin lyhyiksi, niin lyhyiksi, että suojat ei satu lainkaan kohdalleen. Kyynärvarret paljastuvat hanskan ja takin saumasta, kättä kytkin-/jarruvivulle siirtäessä, visiiriä avatessa tai kanssamotoristia tervehtiessä. Viileämmällä tai kostealla kelillä ei lainkaan mukavaa jumppaa pysähdellä vähän välillä korjailemaan varusteita. Tämä siis silti, vaikka olisi valinnut ne kaupasta pitkävartisimmatkin hanskat. Jotkut seminologin rukkaset voisivat olla riittävän pitkät, mutta ei niissä oikeen kehtaa ajella eikä morjestella.
Joka tapauksessa ongelma on toisille aito eikä sopivien varusteiden löytyminen ainakaan hyllytavarana ole mikään itsestäänselvyys. Tiedän, että en ole pitkine käsineni pahin mahdollinen luonnonoikku, mittaa kun sentään on kertynyt hieman myös leveyssuunnassa - 188cm / 100kg / syli 203cm. Ongelmia vaatteiden kanssa toki kerjää jo noillakin mitoilla itselleen ja vähintäänkin tiedän mistä ketjussa on puhe.
Omia varusteita:
Dainesen nahkatakki - suutarilla pidennetyt hihat
Power Trip nahkatakki - kaksi numeroa ylikoko, josta kavennettu sivuilta sopivaksi
Icon nahka ja kangastakki - hihat riittää juuri ja juuri, mutta pari senttiä lisää noihinkin kelpaisi
Dainesen Gore-tex - lyhyet, mutta hieman pidemmät kuin Dainesen nahoissa
Kauluspaidat - erikoipitkillä hihoilla tai mittatilauksena
Puvuntakit - samaa settiä kuin yllä
Colleget/hupparit - yleensä lyhyet hihat
PS. Scottin nahkarotsia en omista, mutta päälle olen sovittanut ja voin vahvistaa, että oli reilulla hihapituudella.