Hanxillakin taisi olla yksi tuollainen pitemmän mallinen aikusien miehen nahkatakki valikoimissaan. Muistaakseni mainostavat tekevänsä myös mittojen mukaisina kohtuuhintaan. Tiedä sitten, onko siinäkin se malli kovin 70-lukuinen (vai mikä se termi olikaan)
Tuo Heldin Varano-takki tuntuisi olevan Saksassa jonkinlaisessa maineessa. Tosin itse moista livenä hypisteltyäni nahan paksuus ja saumojen määrä ei varsinaisesti herättänyt luottamusta. Mutta tuntuvat tuosta takista pyytävän Germaaniassakin järjestään neljättä sataa, että sikäli tuo Superbikersin tarjous ei ole ollenkaan huono, jos takista muuten pitää.
mulla myös tuo mainitsemasi pidempi Hanxin miesten nahkatakki. En ole käyttänyt varmaaan kymmentä kertaa ajotakkina. Ainakaan minulle ei vain istu ajotakiksi. Muuten kyllä siisti takki ja käytänkin sitä jatkuvasti muutoin.
Ajotakiksi miinuksia:
- hihat avoimet, ei kuristusmahdollisuksia es. nepparilla
- kaulus liian avoin, ei sovellu kuin helteellä ajooon
- minulle kävi niin, että muutoin (hartioista) sopiva takki on hihoiltaan liian pitkä, ei kuitenkaan haittaa suuresti ajaessa.
- Istuvuus kuitenkin sillä tavalla heikko, että pyrkiii nousemaan vyötärökiristyskohdasta hieman liian ylös, jolloin epämukava päällä. Tämä kuitenkin korjautuu muutaman kerran asettelemalla ajoon lähdettyä.
- ei ole sateen pitävä -> touring käyttöä vahvasti rajoittava tekijä.
- mukana tulevat suojukset olivat lähinnä kosmeettiset
Plussat:
+ siisti takki (makuasia tosin)
+ halpa
+ kaupunkipyörittelyssä ajaa asiansa
+ pikkutakkikin upposi sen alle pienellä asettelulla, joten työpalveriin vain suoraan kun sää salli ja matka oli lyhyt.
+ tässä tapauksessa irroitettava vuori on plussaa