Nakkilan pyörä ja mopo

En tahtoisi yleistää näin rumasti mutta oma mielipiteeni on että maahantuojat ovat täysin pihalla olevat... masco,nakkila ym...
blush.gif
, ei sen puoleen, kohta kun saadaan se eu direktiivi joka kieltää suomen tämän hetkiset työllistävät (eu komission mielestä kaupankäyntiä rajoittavat) kaupan portaat pois (tässä tapauksessa maahantuojat) pois välistä helpottuu a. tavaran saanti b. kukkaro (hinnat laskee todella paljon sillä maahantuojan periaate on: ostamme sisään tavaran jonka hinta meille on x, laitamme x:n perään yhden nollan lisää, näin saamme hinnan jonka JÄLLEEN MYYJÄT maksaavat meille, sitten kun vielä lisätään tuohon hintaan ne jälleenmyyjien keräämät voitot niin oho... yksi männänrengaskin maksaa miljoonan.
smile.gif
exclamation.gif
Toivon että kukaan ei ota tästä viestistä takkiinsa
sad.gif

Kyllä kieltämättä joskus ihmetyttää, minkälaisia peräkylmän amiksia jotkut töihin ottaa.
Eipä taida olla minkäänlaista asiakaspalvelualan koulutusta joillakin myyjillä, korkeintaan ehkä joku kahden päivän kirjekurssi "kuinka myyn autoni mahd. suurella voitolla" tai vastaava...
mad.gif

Viime kesänä asioin tuossa Nakkilan Tampereen myymälässä. Tarvitsin vaihdevaijerin Vespaan. Puhelimessa kertoivat, että löytyy, ja kävin hakemassa pois. Asennuspuuhissa paljastui, että olivat myyneet minulle kaasuvaijerin.

Menin sen kanssa kauppaan. Paljastui, että ukko oli tiennytkin sen kaasuvaijeriksi. Sanoi, että hän ajatteli, että saa siitä tehtyä vaihdevaijerin, kun laittaa nipan.

Olisi varmaan saanutkin, mutta se oli n. 5cm liian lyhyt...

Nakkilan Pyörän Konalan mlä on kyllä ihme paikka. Siellä ei todellakaan tarvitse pelätä myyjän kiinnostuvan asiakkaan tarpeista.
Kaipa ne italopyörät revitään käsistä ilman myyntiponnisteluja, ja tarvikemyyntihän ei varmasti voi olla kannattavaa bisnestä.

Jos olisin Herra Nakkila niin kyllä Konalassa vaihtuisi henkilökunta nopeasti.

Olen aikalailla pyörinyt asiakaspalveluhommissa ja sanoisin, että sitä myyjää tarvitaan antamaan asiantuntemusta ja kertomaan tuotteesta.
Sanotaan vaikka ajoasut.Kyllä minäkin osaan mennä hakemaan housut telineestä ja ostaa ne, mutta mitä kaipaan on myyjä, joka selittää tuotteiden ominaisuudet.Esim miksi pitää Gore-Texiä parempana, mihin tulisi kiinnittää huomiota housuja valitessa, mikä on ajoasento, miksi suojat, ovatko ne oikeilla paikoillaan minun pituuteeni nähden...?? SE on sitä palvelua-että myyjä auttaa asiakasta valitsemaan tuoteen joka on asiakkaalle SE OIKEA.Ja pudottaa vielä sitten hinnasta sopivasti, jotta asiakas poistuu liikkeestä tunteella että teki TODELLA hyvät kaupat.Hyvä mieli on nääs osa kauppaa.
Varsinkin erikoistuotteet tänä päivänä ovat asiakkaalle vaikeita, kun ei kertakaikkiaan ole tietoa, siitä mihin suuntaan kehitys on niissä kulkenut ja miksi.Miellän kypärät ja useimmat moottoripyöräilylle tärkeät asiat juuri niiksi erikoisjutskiksi?? Entäs te?

Kyllä sillä asiakaspalvelulla ja tuotteen esittelyllä (ystävällisellä ja todenmukaisella) on suuri merkitys ostopäätökseen kuin ostopäätökseen...!

"Noin toi homma on aina tuolla, kävin kerran ostamassa ilmanputsariöljyä, seisoin tiskillä purkin kanssa 10min odottaen liikkeen johtajan lopettavan puhelunsa siinä tiskillä.Toista myyjää ei ollut eikä ko. henkilö voinut samalla naputella sitä öljyä mulle. "
sanoi joku tuossa aikaisemmin. Itselläni täysin sama tilanne paitsi, että hain jarrunestettä ko. puljusta.

Ja kyllä niiden myyjien täytyy kyykätä silloin kun asiakas pyytää, yksi niistä palvelualojen riemuista. Ja juuri tästä syystä suosin myös muissa ostoksissa pieniä virmoja joissa saa kunnon palvelua ja on muutenkin mukava ilmapiiri kun taas marketeissa joissa saat ravata kärryjen kanssa 2km. etsiessäsi mansikkahilloa. Mutta mielipiteitä on varmastikin yhtä monta kuin meitä, mutta omani on, että kyllä palvelua pitää olla. Parista paikasta sitä olen saanut ja niitä myös muille suositellut.
Ilmeisesti mopokauppa käy kuin siimaa niin pojilla tosiaan on varaa vetää sillä "ota tai jätä" asenteella. Itse en siitä kyllä perusta.
talktohand.gif

Kyllä myyjän tulee palvella ja olla saatavilla oikealla tavalla. Joka ei sitä osaa, olisi syytä vaihtaa ammattia - jopa omistajankin. Tosin omistaja saa palkinnon menestyksestään.

Samankaltaiseen spektaakkeliin olen itsekin törmännyt konalan NPM:ssä.

Tankkilaukku, kypärän visiiri ja hanskat jäi ostamatta viime kerralla. Useita kertoja olen sieltä jotain ajatellut hakea ja sama aivan käsittämättömän surkea asiakaspalvelu joka kerta.

Noh, nyt on ainakin konalan toimipiste pannassa, haetaan sitten kilpalijoilta joissa sentään tajutaan asiakaspalvelun arvo.

Vähän off-topic, mutta kuitenkin.

Kävin viime syksynä ostamassa töllön paikallisesta kodinkone liikkeestä, kun vanha alkoi olemaan todella resu ja oli hyvä tarjous lehdessä. No ei muuta kuin takki niskaan, ja menoks.

Paikalle saavuttaessa ei myyjää ollut missään mailla ei halmeilla, no osaan katsella töllöjä ilman apujakin. Hetken aikaa tiirailtuani löysin mieleisen mallin eikä hintakaan ollut paha. Joskaan ei vieläkään myyjää.
No sit siihen pölähti vähän vanhempaa asiakaskuntaa paikalle myöskin katselemaan uutta telkkaria, ja heti oli myyjä palvelemassa. No ajattelin että palvelkoon noita, jos noilla on vaik kiire. Sitten puskikin lisää porukkaa ja palvelu siirtyi suoraan niille minua ja rouvaani mitenkään huomioimatta. Siinä alkoi jo sappi kiehumaan et ***tu mitäs nyt.
Sit näin kun yksi myyjä oli lähdössä jo kotia töittensä päätyttyä, ei muutakuin perään ja huikkaamaan et haluatkos tienata hyvät provikat. Kaveri oli heti juonessa mukana vaikkakin sanoi et siellä on kyllä myyjä jonka pitäis palvella. Sanoin kaverille et niin onkin, mut ei sille mun rahat tunnu kelpaavan, no kaveri kysy et mitäs haluaisit ja sanoin minkä töllön haluan ja sit sanoin et tarvitsen vähän tietsikka tavikkeitakin samalla + muuta krääsää. aikaa meni kaikkien haalimiseen noin 15min ja kaveri sai 550eikkaa kouraan rahaa ja sanoin et pidä ne hilut mitä siitä ylijää, ja kiitos palvelusta. katsoi hieman pahasti se oikea myyjä jonka harteilla kuulemma töllöjen myynti oikeasti on. Ja seuraavalla kerralla pitää olla todella maankaatava tarjous ennekuin sinne menen seuraavan kerran.

Asiakaspalvelu jos jokin on todella taidetta. Asiakkaita on todella erilaisia, ja välillä pitäisi omata ajatustenlukukyky tyydyttääkseen asiakasta...

No, tuo sanottuna, on kyllä myös todettava että huonoja myyjiäkin löytyy surullisen paljon. On tuputtajia jotka eivät anna hetken rauhaa (nykyisin ehkä vähenemään päin), ja sitten näitä joita ei asiakas kiinnosta pätkääkään, ja joita "häiritessä" tunnet itsesi vähintäänkin rikolliseksi...  
033102ass_1_prv.gif

Yhdyn Gixxerrrin mielipiteeseen hyvästä myyjästä... näin sen pitää mennä.

Täällä tuntui olevan muutamalla henkilöllä negatiivisia kokemuksia konalan npm:stä. En tiedä mistä on kyse, mutta itse olen tähän mennessä saanut sieltä aivan asiallista palvelua. Vielä enemmän asiaan mielestäni ihmetystä tuo se asia, että omat ostokseni ovat olleet lähinnä pientä osaa omaan ritsaani, eivätkä tosiaankaan mitään rahasampoja firmalle... on se nyt kumma jos nappikauppa kiinnostaa mutta iso raha ei  
biggrin.gif

033102bebe_1_prv.gif

Oli täällä Nakkilan lähettyvillä ilmestyvässä paikallislehdessä juttua Nakkilan pyörän ja mopon laajenemisesta. Itse herra Kankeri siinä kertoili ylpeänä näin asiakaspalvelun paranevan entisestään!?
crazy.gif

Wasa Auto Rapid Vaasassa:

se on oikein laajalti tunnettu surkeasta asiakaspalvelusta, sitä kun ei ole. Myyjiä on kyllä aina useita liikkeessä, mutta taitavat olla ihan väärässä ammatissa  
033102bebe_1_prv.gif

Siellä voi haahuilla ihan hyvin puoli tuntia, ennenkuin joku monista myyjistä tajuaa kysyä mitä asiakas haluaisi ostaa.
Minua se ei sinänsä paljoa haittaa, eipähän myyjät hengitä niskaan  
cool.gif

Yksi tuttu oli ostanut ekan moton, ja oli menossa ostamaan kaikkia varusteita tästä liikkeestä. 15 min hän pyöri liikkeessä, muttei mitään palvelua löytynyt, jolloin hän käveli ulos, ja ajoi Moto-Seinäjoelle ostoksille, sisään astumisesta noin puoli tuntia niin oli täydet varusteet päällä, jotka hän osti.
tounge.gif

biggrin.gif

tounge.gif
    Taisi mennä Wasa Auto Rapidilla Vaasassa hyvä käteiskauppa sivu suun  
033102bebe_1_prv.gif

Se on kyllä uskomatonta miten yleensäkin motoliikkeissä on niin sairaan huonoa palvelua verrattuna esim. vaateliikkeisiin. Tuotehinnat ovat kuitenkin huomattavasti suuremmat ja samaten katteet.  
baaa.gif

Niillä on Nakkilan mopossa niin hyvät vermeet ettei niiden tarvitse myydän niitä ollenkaan, ne myy itse itseään.
biggrin.gif
biggrin.gif

Ne pari kertaa kun oon käynyt Tampereen Pyörässä ja Mopossa niin on palvelu pelannut ihan hyvin. Kypärän ja hanskat oon ostanut sieltä. Tänään pitäs mennä ostaan uus visiiri pottaan.

Mitähän palkkaa maksavat prutkukaupan myyjille vai tulevatko myyjät sinne entisentyyppisistä rautakaupoista. Pienellä palkalla saa pientä (lue nolla) apua. Avun antajan eväät sen mukaiset.

Itse hankin kaupassa palvelun jos sitä tarvitsen. Asiantuntemusta ja neuvoja jonkin tuotteen suhteen joskus kyselen. Aika usein myyjä säveltää vastauksen oman mielihalunsa mukaan. Ja sen myös aika usein näkee. Joskus suorastaan valehtelevatkin. Jaa, mut miten se valehteleminen määritellään.

Onneks lompakolla voi ihan hyvin äänestää. Mä en ainakaan osta mitään puljusta jossa palvelu on huonoa tai sitä ei ole ollenkaan.

Oli täällä Nakkilan lähettyvillä ilmestyvässä paikallislehdessä juttua Nakkilan pyörän ja mopon laajenemisesta. Itse herra Kankeri siinä kertoili ylpeänä näin asiakaspalvelun paranevan entisestään!?
crazy.gif
Oli pakko kommentoida vanhaa ketjua kun näin tämän...

Eipä ole palvelu parantunut. Vaikka remppa nyt vielä kesken on..Kävin pari viikkoa sitten uusia kenkiä koittamassa.. ei palvelua (oli siellä pari, kolme asiakasta että sen ymmärsin). Hain sitten kengät muualta. Tänään piti hakea varaosia, edellä yks asiakas. Noh, n. 15min odottelun jälkeen toinen myyjä kävi kysymässä että jokos palvellaan. Myönteisen vastauksen jälkeen itse kerkesin nyökkäämään ja sanomaan "mor..." kun myyjä jo katos taakse. Meni siinä varmaan puolisen tuntia, aikaa kun oli, ja äijää lappas vähän väliä ohi muttei ketään mitenkään reagoinut minuun. Kun ensimmäistä asiakasta palvellut myyjä tuli puhumaan kännykkään tiskin taakse ja katosi taas, paloi oma pinna. Saa niitä varaosia muualtakin.
mad.gif

Toi konalan liikkeen touhu kuulostaa aika tutulta..
ghostface.gif

Lahdessa tota roolia näyttää vähän hakevan Bike Point. Sinne kun satut sopivaan aikaan menemään kun liike on varustettu tiety(i)llä myyjähenkilö(i)llä niin saat seisoskella ihan rauhassa eikä tarvii pelätä, että joku tulis jotain kyselemään!!
veryangry.gif

Nakkilan päänakkikioskilla Nakkilassa lupasivat minulle pari vuotta sitten tilata muutamat kaasarinosat. Siinä sitä sitten soittelin parin kuukauden välein, kun mitään ei kuulunut. Kaikenlaisia selityksiä sain kuullä. Lähettelin meilejä itse pääpomollekin, mutta en tietenkään saanut vastauksia. Tilasin sitten USA:sta, kesti vajaan viikon ja hinta oli halvempi kuin Nakkilassa. Eipä muuten ole vieläkään kuulunut Nakkikioskista mitään. Jollei Nakkilasta olisi nahkiaisia, poistaisin koko paikannimen aivojeni vähäisestä muistista.

Back