Nakkilan pyörä ja mopo

Ratamahatta

New member
Kävin juuri Konalan pisteessä aikomuksenani OSTAA ajohousut,mutta enpäs ostanut
033102ass_1_prv.gif
menin liikkeeseen siellä ei ollut ketään muita...katselin hetken housuja ja nappasin muutamat mukaan ja kysyin saako sovittaa ja siihen myyjä joka istui tiskintakana sanoi "joo" joka olikin ainoa mitä kyseinen hemmo minulle koko aikana sanoi,jokatapauksessa sovitin housuja ja löysinkin mieleiset, koeistuin liikkeen pyörien päällä ja myyjä vain nökötti tiskin takana sanomatta mitään ja olin sen näköisenä siinä kyllä että jotain palvelua haluaisin...noh,housut sitten vein takaisin telineeseen ja odotin n.10min siinä että tule nyt myymään jotain,mutta ei.sitten päätin lähteä menemään sieltä, koska ei täällä näköjään myydä mitään....
devil.gif
 
Täällä Tampereellakin on kyseisen puljun konttori. Itselläni kävi viime keväänä aivain samallalailla, tosin olin ajokenkiä sovittamassa. Valehtelematta 20 minuuttia odottelin myyjää, jonka jälkeen poistuin ostamatta mitään
mad.gif
 
Varmaan missasin sun pointin, mutta minusta on kiva, ettei myyjä tuputa tuotteita vaan palvelee _pyydettäessä_.

Jos löysit sopivat ja mieleiset housut, niin missä mätti?
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus </td></tr><tr><td id="QUOTE">Varmaan missasin sun pointin, mutta minusta on kiva, ettei myyjä tuputa tuotteita vaan palvelee _pyydettäessä_.[/QUOTE]<span id='postcolor'> No kyllä minusta olisi kohteliasta, että myyjä kysyy tarvitsenko palvelua, johon voin vastata kieltävästi jos en palvelua tarvitse. Palvelu pitäisi pelata ilman, että sitä joutuu erikseen ruinaamaan. Selvä protestihan on jättää ostamatta jos kaupankulku ei miellytä. Kyllä noita vermeitä myy moni muukin!  
cool.gif
 Huh huh, kuulostaakohan liian nipottamiselta.  
tounge.gif
 
Noin toi homma on aina tuolla, kävin kerran ostamassa ilmanputsariöljyä, seisoin tiskillä purkin kanssa 10min odottaen liikkeen johtajan lopettavan puhelunsa siinä tiskillä.Toista myyjää ei ollut eikä ko. henkilö voinut samalla naputella sitä öljyä mulle.
 
Mä olen joskus käynyt pakosta tuossa liikkeessä, mutta muhun tuo "FuturaRST".n suosima ota-tai-jätä kaupankäyntimentaliteetti ei oikein iske. Jos liikkeessä on myyjä,sen PITÄÄ tulla kysymään että mitä asiakas haluaa. Se vaan kuuluu hyviin kaupankäynti- ja käytöstapoihin.
 
Varmaan missasin sun pointin, mutta minusta on kiva, ettei myyjä tuputa tuotteita vaan palvelee _pyydettäessä_.

Jos löysit sopivat ja mieleiset housut, niin missä mätti?
Koodi:
Jos telineen luona seisoskelu myyjää vilkuillen ei ole palvelun haluamista  [img]http://moottoripyora.org/iB_html/non-cgi/emoticons/lookaround.gif[/img] niin ei mikään.jos minä haluan tukea firman toimintaa vaikka vain 200 eskolla niin haluaisin kyllä siihen hintaa jotain muutakin kuin "joo".noh jokatapauksessa nekin eskot meni Alrightiin jossa palvelu pelasi ja löytyi sopivat "lastenkoko housut" [img]http://moottoripyora.org/iB_html/non-cgi/emoticons/pftroest.gif[/img]
 
Joo rovaniemellä sijaitsewa vauhtikampe liikkessä olen saanut samanlaista palwelua itse johtajan osalta.(snow cross mestari)
on kai liikaa pyttyjä hyllyllä,siispä siirryin suomen parhaan osa myyjän eli all rightin asiakkaaksi ja huollot teetän nykyään kuusamossa johon on vain tunnin matka ja osathan tulee päivässä joka tapauksessa helsinkistä tänne pohjolaan.
kun ei aina saa palvelua voi siirtä seuraavaan puljuun ei kai me vielä ryssässä asuta vaikka joskus siltä tuntuu.
olen itsekin myynti työssä ja ei tawaraa myydä jos vain nuokutaan tiskin takana lueskennellen jotain lehteä ,tuleehan siinä asiakkaallekin tunne mitä pirua mä täällä teen vai mitä.
033102bebe_1_prv.gif
 
mä tykkään kanssa katsoa ja kokeilla varusteita itsekseni,
enkä todellakaan odota että myyjä tulee pokkailemaan
ja kumartelemaan mulle.
jos tarvitsen palvelua niin kysyn sitä.
yleensä tiedän mitä haluan, mutta jos on kysymistä niin silloin
toivoisi että myyjä myös tietää jotain.
olen niin usein todennut, että kun asiakas tulee myymälään
niin sitä ollaan noin viiden miehen levyisiä ja oma asenne on
kuin kuninkaalla, vähän niinku: ku minä ostan ni myyjät kumartaa ja kaikki muut väistyy.
tai toisin sanoen: ku mä sanon p###a ni sä kyykkäät.
ei ne myyjätkään tota jaksa kauaa.
joten sinä eli asiakas, mieti vähän omaa käytöstäsi, ei ne sun
rahat ole ainoat maailmassa.
itse empaattisen luonteen omaavana ihmettelen aina miten jengi ajattelee vain sitä omaa itseään, ihan kuin muita ei olisi!

mitä tästä opimme: myyjäksi en ryhdy! tulee liikaa p###aa niskaan!
lookaround.gif
 
Kyllähän se niin on, että myyjän tehtävä on palvella asiakasta. Työskenteleehän hän "asiakaspalvelu" tehtävissä.

Itsekkin toimin muutamana iltana viikossa ko nimikkeen alaisissa tehtävissä. Eniten kypsyy sellaisiin jotka ihan hyvin näkevät että minulla on toisen palveleminen kesken, mutta silti haluavat palvelua HETI.
devil.gif
Ja ne on aina samat naamat, meillä käy joka ilta suunnilleen sama asiakaskunta.

Itse kun olen kaupoilla niin odotan myyjän huomioivan minut, ja ehkä kysyvän tarvitsenko jotain apua, jos sanon että en, niin silloin haluan olla rauhassa.

Ylimielisyys tiskin molemmin puolin on aika hirveetä
 
Menet kauppaan, hetken hiihdeltyäsi myyjä tulee;
"Päivee, voinko auttaa jotenkin"
"Eeeii, kuhan katselen"
"Ok, ilmoittakaa jos tarvitsette apua"
Sitten myyjä häipyy jonnekin taka-alalle odottamaan sitä katsetta että hei jätkä tule kertomaan saako tästä isompaa kokoa tai jotain vastaavaa...

noooin se pitää mennä, jotakuinkin.
 
Juuri noin.

Tottakai on olemassa hankalia asiakkaita enkä itseäni sellaiseksi miellä. Odotan omaa vuoroani ja jos joku kama on loppu, niin ymmärrän ettei se ole juuri sen myyjän vika.

Mutta jos lompsii liikkeessä puolikin tuntia ja myyjää ei kiinnosta edes se katsekontakti, niin onhan siinä joku pielessä. Miksi siellä sitten myyjää edes on? Mp-liikkeethän ei ole yleensä itsepalvelumarketteja.

Samoin sanat "Päivää", "Kiitos" "Näkemiin" tai "Moi" ovat peruskäytössääntöjä kaikille, niin asiakkaalle kuin myyjällekin.
 
Onneksi pääasiassa myyjät osaavat työnsä!
smile.gif

Joillekin myyjille sana asiakaspalvelu on täysin tuntematon sana ja käsite. Palvelualalla sen luulisi olevan itsestäänselvyys, mutta ei. Asiakkaan silmään pistää pienetkin asiat, joita myyjä ei välttämättä edes huomaa. Kaikesta voi antaa aina palautetta, myös asiakaspalvelusta, palautteen ei tarvitse olla "pahasti sanottua", vaan asiallisesti mainittua.
Ja sellaiseenhaan liikkeeseen ei tule mentyä toiste, jossa ensimmäisellä kerran on saanut huonoa palvelua...
devil.gif
 
Jep jep... Näyttää olevan kyseisen firman tuotemerkki toi palveluhaluttomuus... Oon itse vieraillut tän putiikin Nakkilan konttorissa joka oli kuta kuinkin edellisten toisinto, mitään ei oo, kaikkea on vaikee tilata ja se mitä siel on niin se on jäätävän hintaista. Eräs mpyöräilevä kaveri kävi siellä vaihdattamassa fj:hn erästä tiivistettä joka oli jäänyt vaihtamatta kun ei kyseistä kumirinkulaa ollut. Laskuttamista ei unohdettu.
devil.gif
 
devil.gif
 
mad.gif
 
kaboom.gif
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (antti @ Maalis. 18 2003,10:24)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Ylimielisyys tiskin molemmin puolin on aika hirveetä[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Ylivoimaisesti paras kommentti tällä palstalla
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif


Olen aivan samaa mieltä.
 
Tänään olin nakkilan myyntipisteessä ja olin ainoa "ihminen" kyseissä liikkeessä ja silti en saanut mitään palvelua vaikka olin rahat kourassa tiskillä!

Myyjät kävelivät vain ohi tutkivat puhelimiaan
kaboom.gif
 
Pitäisköhän täältä lähettää palautetta ko. firmaan. Hittoako tollaisilla firmoilla tekee joissa jätkät viettää mieluummin aikaansa tiskin takana kuin asiakkaan kanssa.

Jumankauta, ainakin pääkaupunkiseudulla PITÄÄ olla palveluasennetta muuten saa hakea leipänsä muualta!

Erehdyin tosiaan kerran tänä vuonna ko. putiikkiin ja eikös "puhelinkeskustelustaan" häiritty jannu tokaissut kyselyyni että "noooooo-joo-oo" - siinä samassa tein jo päätöksen että löytyi kysymääni osaani tai ei niin tänne rahojani en anna. Ihan itseänikin hävetti kun jouduin "vaivaamaan" myyjää ja näyttämään kysymiäni laseja perin "hankalasti" avattavan myyntitiskin alta.


eek.gif
 
"Ylimielisyys tiskin molemmin puolin on aika hirveetä"

Näin sanoi joku. Osaltaan kyllä, mutta jos ihminen on mennyt töihin myyjäksi palvelualalle, niin silloin täytyy tietää, että arvostelua (kovaakin) saattaa saada osakseen.

Ja jos asiakaspalvelussa oleva ei tiedä, että asiakas on AINA "oikeassa", vaihtakoon alaa.
 
Back
Ylös