Nakkilan pyörä ja mopo

Aivan. Luonnollisesti niille kuuluukin nauraa päin umpiota. Samalla voi etsiskellä Euroopasta (suosin Saksaa) OEM osia linkin kaltaisista puljuista jos räjäytyskuvien käyttö on tuttua. Tuppaavat vastailemaan hyvin posteihinkin. Tästä puljusta en tosin tiedä, kunhan googlailin esimerkiksi.

https://www.suzuki-motorrad-ersatzteile.de/d2p/d2p?ALIAS=25202&LANGUAGE=EN&BRAND=SUZUKI&NAVGROUP=SUZUKI&gclid=CjwKCAjw9e6SBhB2EiwA5myr9kfFZauMpzMIvTQOQHfUCyBJSUnYZkuk72ogrkem5Fq4kYkgaeYo_hoCKD4QAvD_BwE

Luuletko etten ole näitä ulkomaalaisia kauppoja katsellut. Kuvittelin kotimaisen olevan nopeampi toimittamaan. Onko sinulla tapana tilata ja maksaa tuplana tuotteet? Ikävintä hommassa on se, että NPM:ssä on kuitenkin rahat sisällä jo pari kuukautta, ilman mitään palautetta firmasta. Varmaan ihan legit kaupankäyntitapa. Jeps.
 
Harva kotimainen on nopea toimittamaan, koska tavara tilataan keski-euroopasta. Hyllyssä ei ole kuin perus kulutustavaraa.

Poikkeuksina on jotkut merkit ja liikkeet.

Lisäksi DHL toimitus Saksasta on vähintään yhtä nopea kuin perus suomalaistoimijan postitoimitus suoraan hyllystä. Tässäkin positiivisena poikkeuksena jotkut merkit ja liikkeet Suomessa.

Oliko maksu jonkin klarnan tai muun kautta? Semmoiseen rekkulaa vain. Ei ole OK, että rahoja pidellään, tavaraa ei lähetetä ja s-posteihin ei vastata.

Ja mitä tapoihini tulee, niin jos jotain tarvitsen kiireellä ja eka paikka tekee oharin/ kupeksii, niin kyllä, tilaan tuplana ja käyn sitten taistelun oharin tehneen kanssa. Vuosi sitten keväällä oli kiire lohkojen välisen tiivisteen kanssa, ja oli parikin vetoa menossa. Jäipä sitten yksi ylimääräinen lopulta, vaan meni jo käyttöön tämän vuoden puolella.
 
Aivan. Luonnollisesti niille kuuluukin nauraa päin umpiota. Samalla voi etsiskellä Euroopasta (suosin Saksaa) OEM osia linkin kaltaisista puljuista jos räjäytyskuvien käyttö on tuttua. Tuppaavat vastailemaan hyvin posteihinkin. Tästä puljusta en tosin tiedä, kunhan googlailin esimerkiksi.

https://www.suzuki-motorrad-ersatzteile.de/d2p/d2p?ALIAS=25202&LANGUAGE=EN&BRAND=SUZUKI&NAVGROUP=SUZUKI&gclid=CjwKCAjw9e6SBhB2EiwA5myr9kfFZauMpzMIvTQOQHfUCyBJSUnYZkuk72ogrkem5Fq4kYkgaeYo_hoCKD4QAvD_BwE

Tuolta on tullut osia suskaan tilailtua useaan otteeseen, noin viikossa, ehkä vähän reilussa matkaavat tänne pohjoseen Suomeen... :thumbup: Hyvin on toiminut.
 
Suskat on kyllä melko paskoja.

Älkääs ny, just olin kaivamassa vanhaa sotaratsusuitsaa ulkorakennuksen kulmasta, pressujen, pahvien, rättien ja puutarhamultasäkkien alta. Vielä oli ilmaakin renkaissa! Kaasaritkin löytyi sielrtä kasasta ja katteet. Kaikki kuin ...."uusia", viidenvuoden maalaistomun alla vaan. Kohta se on tulilla!
 
Ikävintä hommassa on se, että NPM:ssä on kuitenkin rahat sisällä jo pari kuukautta, ilman mitään palautetta firmasta. Varmaan ihan legit kaupankäyntitapa. Jeps.

Jos sama meno jatkuu kuin silloin kun oli toimipiste vielä Helsingissä, niin ei paljon soittaminen auta. Odotettiin Derbin kytkinkruunua kolme kuukautta. Puhelimessa sanottiin, että tulee ensi viikolla ja soitetaan kun on tullut. Ei vaan soitettu. Kerran sitten menin paikan päälle käymään ja silloin selvisi, että osa oli ollut viikon jo hyllyssä.

Tuon kokemuksen jälkeen ei ole tarvinnut enää asioida.

Tuusmotorilta saa Suzukiin osia ja siellä on toiminut hyvin palvelu. Erikoisemmat osat tulee Saksasta ja kestää noin viikon.
 
Siellä on vissiin vähän sisäisiä kommunikaatio ongelmia, jokka haittaa. Varaosatiskil ku käy asioimas niin sujuu parhaiten.
 
Omalla kohdalla homma on npm:n kanssa toiminu hyvin.
Osatilaus vetämään, lasku sähöpostiin, maksu ja palikat tullu suht nopeasti lähimpään postiin.

Yhdellä kertaa soittivat seuraavana päivänä tilauksesta että joillaki tiivisteillä menee lähemmäs
Pari viikkoa toimituksessa. Että halusinko muut osat jo kotio vai lähetetäänkö kaikki kerralla kun saapuvat?

Silloin ainaki itselle tuli hyvä mieli että ottivat ripeästi yhteyttä.:thumbup:

Tottunut kuitenkin mopo-osien kanssa että yleensäkkin joutuu odottelemaan eikä siitä yleensä edes
Ilmoiteta.

Siinä mielessä samaistun tähän kommenttiin, että NPM oli ainut paikka, josta löytyi ilmansuodatin Apriliaan. Laskun maksamisen jälkeen meni ehkä 10 päivää ja paketti lähetettiin. Lisäksi ne räjäytyskuvat on jostain syystä omaan mieleen.
 
Hyviä muistoja on tästä firmasta. Yksi ensimmäisistä tiukoista Suzukeista lähti täältä matkaan :) Sittemmin on Suzukit vähän laiskistunut, mutta niillä on parempi ajaa rautapeppuja :)
 
Jeps.
Nakkilasta olen tilannut öljypohjan suizaan.
Lisäksi toisella tilauksella toiseen suizaan jarrumännän ja tiivisteet.

Kovin ollut pitkä odottelu, kun toinen tilaus täyttää kohta vuoden ja toinenkin kohta puoli vuotta.. Mitäpä sitä suotta ilmoittelemaan mikäli kyseisiä osia ei varastosta tai hankintakanavista löydy.
 
Taas tuo NPM hoitanut "hyvin" asiansa. Tilasin Maaliskuun lopussa osia ja nyt aamulla laitoin vihdoin kyselyä sähköpostin muodossa sisään. Ei mitään vastausta. Tuskin tulee myöhemminkään. En kyllä suosittele tätä firmaa kyllä mihinkään. Ehkä johonkin hiljaisuus-retrettiin. Onneksi ei ole tällä kertaa rahat sisällä.
 
Tein uuden kyselyn tilauksesta eri sähköpostiosoitetta käyttäen, josko hieman erilainen emailosoite aiheuttaa ongelmia. Näyttää siltä, että näillä on kyllä jotain henkilökohtaisia ongelmia mun suhteen. No ei käytetä firmaa sitten, (kun ei pystykään).
 
Tilasin ja tuli väärä osa. Useita sähköposteja ja puheluita. Eivät vastaa sähköposteihin eikä puhelimeen. Lain mukainen 14 päivän palautusoikeus ei siis toteudu. On harhaluulo, että kotimaiset firmat olisivat jotenkin luotettavia.
En enää koskaan, ikinä tilaa kyseisestä putiikista mitään, olkoonpa mitenkä halpaa hyvänsä. Enkä suosittele muillekaan.
 
Tilasin ja tuli väärä osa. Useita sähköposteja ja puheluita. Eivät vastaa sähköposteihin eikä puhelimeen. Lain mukainen 14 päivän palautusoikeus ei siis toteudu. On harhaluulo, että kotimaiset firmat olisivat jotenkin luotettavia.
En enää koskaan, ikinä tilaa kyseisestä putiikista mitään, olkoonpa mitenkä halpaa hyvänsä. Enkä suosittele muillekaan.

Sähköpostin aikaleima todistaa että olet reklamoinut ajoissa.
 
Ei ole ihme, että liikevaihto on tullut alaspäin toistakymmentä prosenttia vuodessa viimeiset pari vuotta, jos ei ole tapana (aikaa) vastata puheluihin ja sähköposteihin.

Mutta joo, enpä tiedä yrityksen toiminnasta ja toimintatavoista henkilökohtaisesti yhtään mitään.
 
Jos oli Yamahaan tulossa osia, niin eikö siellä Rovaniemellä ole Yamaha Centeriä? Tietty se ei nyt tähän tilaukseen auta, mutta tulevaisuudessa.

Ei kun tuohon vesipyssyyn, siihen ei löydy enää osia ihan joka paikasta.
Jammuihin haen osat paikallisesta Tarvikekeskuksesta, jossa on ystävällinen palvelu ja osat käytännössä aina edullisimmat.
 
Mää olen aina saanut Nakkilasta vastaukset ja tavarat ajallaan ja oikein. :thumbup:

Milloin tämä oli?

Käytännössä yritys rikkoo vähintään kuluttajasuojalain 14 momenttia ja varmaan muutakin.

Hyväksyisitkö, että joku varastaa sinulta 50 e??

Teen asiaan kuuluvat viranomaisilmoitukset. Toivottavasti paska firma kärsii enemmän, kuin minä.
 
Back
Ylös