Nastarenkaat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hsippe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aika lailla suomihintoja Viroon siirrettynä. Lienee paikan harrastajien käyttämää kamaa?
 
Noi hinnat on alv.0% , että siihen parin päivän päästä 22% päälle jos yksityishenkilönä ostat Suomeen...
Kaikki omat tutut Viron puolelta tilaa/ostaa piikit Suomesta Satapiikiltä, niillä tulee myös ite ajettua.

Valikoimaa riittää ja pajassa on tieto taitoa kyllä piikkirenkaista varmaan eniten koko maailmassa.
Just tilasin varastoon tuolta bridgen tarjouspaketin, jos sitä oikein innostuu latua työntämään jatkuvasti :D
 
No petos karkele niin näyttäis olevankin:

"NB! Naastrehvide hinnad ei sisalda käibemaksu"

Ja se käibemaksu onkin ALV eikä kierrätysmaksu miksi tuon ensin mielsin.

Ja 22% kun laittaa hintoihin päälle niin eipä tuolta juuri kannata tilailla.
 
Sehän olis taas väännettävä nastarenkaat vanteille ja alle. Ainakin täällä etelässä on sen verran tullut lunta että saa laittaa samointein ns pitkät piikit eli normaali enskanastat.

Jokos muilla on nastakumekset alla tai menossa alle?
 
Sehän olis taas väännettävä nastarenkaat vanteille ja alle. Ainakin täällä etelässä on sen verran tullut lunta että saa laittaa samointein ns pitkät piikit eli normaali enskanastat.

Jokos muilla on nastakumekset alla tai menossa alle?

Huomenna jos jaksais vääntää. Lupas kyl ens viikolle sadetta ja on noi lähiajopaikat talviremppojen jäljiltä pääosin ajokiellossa vielä.
 
Satapiikiltä MITAS MC23 ROCKRAIDER 140/80-18 meni Transalppiin.
Lumi suli pois, joten testiajo jäi myöhemmäks. Jännittää...
 

Liitetiedostot

  • DSC_1144.jpg
    DSC_1144.jpg
    89,3 KB · Katselut: 58
Kyseisen renkaan nastojen pysyvyyteen en osaa ottaa kantaa, mutta oma kokemus nastojen pysymisestä on sellainen, että nasta per nappula on kestävyysmielessä rakenteena hyvä.

Nastan ollessa keskellä nappulaa, kumia on tukemassa nastaa yhtälailla joka puolella.

Miten ja millä nastat on liimattu lienee kestävyyden suhteen kaikkein tärkeintä.
 
Kyseisen renkaan nastojen pysyvyyteen en osaa ottaa kantaa, mutta oma kokemus nastojen pysymisestä on sellainen, että nasta per nappula on kestävyysmielessä rakenteena hyvä.

Nastan ollessa keskellä nappulaa, kumia on tukemassa nastaa yhtälailla joka puolella.

Miten ja millä nastat on liimattu lienee kestävyyden suhteen kaikkein tärkeintä.

Mulla on taas kokemusta siitä, että nastat katkeilee. Harvemmin ne irtoaa renkaasta.

Kuvassa on nippu nastarenkaita, siitä löytyy 1 uusi, 1 hyvä ja 3 huonoa + 1 kesärengas. Käytetyistä kumeista on keskeltä nastat poikki, löytyy pari irronnutta, jotka lie lähteneet läskineen...
https://photos.app.goo.gl/e6KUeARdro7ZRbig9

Yksinäinen nasta joutuu kovalle rasitukselle ja katkeaa helpommin kuin nippu nastoja... Toisaalta kun on nastoja liikaa, niin pistovoima ei enää riitä painamaan natoja alustaan ja pito heikkenee.
 
Parhaiten kuvassa näkyy moninastaisen nappulan kyljestä irtitaittunut nasta.....

No joo, uskoisin että nastojen kestäminen tai kestämättömyys ( irtoaa tai katkeaa ) riippuu hyvin monesta tekijästä, eikä sitä voi yksinkertaisesti päätellä nastojen lukumäärästä per nappula.

Olen itse ajanut niin ralli-kuin enskanastoilla lumispooria, jäisiä hiekkateitä ja jäärataa käytännössä ilman nastaongelmia, vaikka nastoitus on ollut piikki per nappula.

Sitä en epäile, että kivikossa tekijämiehellä isotehoisella pyörällä kisanopeuksissa nastat saavat kyytiä. Onko silloin nastamäärällä eroa, en osaa sanoa.
 
Back
Ylös