• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Nc700s

NewHondisti

New member
Moi,

Tuli ostettu hetken mielijohteesta tuollainen pyörä. Aiempaa kokemusta moottoripyöristä ei ole lainkaan ja mopoajoistakin on 25 vuotta aikaa. Eli vanhoilla päivillä iski kuume päälle. Onko kellään kokemuksia tuosta pyörästä? Tehoahan tuossa on tosi vähän muihin pyöriin verrattuna. Olikohan 47 hv. Pyörää en ole vielä saanut enkä kertaakaan edes kokeillut ajaa. Mutta heti iski morkkis et oisko pitänyt sittenkin ostaa tehokkaampi esim. ER-6 tai vaikkapa CBR-600F.
 
Hyvä pyörä varmasti varsinkin aloittelijalle. Käytännön voimaa ja vääntöä pitäisi olla normaaliliikenteessä käytettävillä kierroksilla enemmän kuin 600F mallissa. Kätevä tavaratila on myös plussaa. Moottorin osia on lainattu Civicistä ja varmasti ovat kestäviä.
 
Äläpä huoli, tuo on hyvin lähellä täydellistä ensipyörää.

Helppo ja johdonmukainen ajaa ja paljon vääntöä alakierroksilla (tosin yläkierroksia ei sitten ole olemassakaan). Bensaa menee kohtuullisesti ja pienten tehojen takia myös vakuutukset ovat edulliset. Hondan mukaan tuo myös lähtee kaikilla Suomen laillisilla ja vähän laittomillakin nopeuksilla nopeammin kuin tuo toinen "kansanpyörä" CBF 600, vaikka siinä on huomattavasti enemmän hevosvoimia.

Asiassa on myös toinen puoli. Todella harvoin se ensipyörä on se jolla ajellaan kone loppuun. Joku muu pyörä alkaa melkein kaikilla poltella. Ajele tämä kausi sillä ja myy minulle pois asevelihintaan ensi keväänä ;)
 
Aina sitä tuijottellaan pyörän huipputehoihin, jotka ovat käytössä vasta kun moottori kiertää 10000 r/min. Mutta kahta asiaa ei helpolla saa samaan pyörään, hyvää alavääntöä ja korkeaa tehoa. Jos normaaliajoa ajattelee, eikä ole näyttämisen tarvetta, niin tuollainen NC 700S on mitä sopivin pyörä. Saas nähdä, kun syksyllä katsellaan myyntitilastoja, ovatko nämä Hondan uuteen moottoriin perustuvat mallit vuoden hittituotteita.
Itselläni on 700 kuutioinen deuville, kaksimukisella V-koneella. Pirun hyvä pyörä niin matkailuun kuin iltajaeluihinkin. Ihan riittävästi kulkee ja kulutus on 1-1,5 litraa pienempi kuin näillä "vinkutuskoneilla"
 
Mulla alla Transalp 700:nen. Kävin ottaan kylmätyypit tuosta nc:stä. Oli kyllä mukavan käteensopiva. Juuri tuota moottoria kestävyyden kannalta mietin, että varmasti kestää pitkään. Eikös se oo jotensakin "puolikas civicin koneesta", kun tuossa aiemmin joku mainitsi. Tykkään myös tutkia sorateitä, että silleesti tuo Alppi mulle passaa :) ja jos tuntuu jossain vaiheessa, että haluaa erilaisen, niin nehän tykkää kauppiaat ottaa entisen vaihdossa. Tuollainen nc vähän käytettynä varmasti löytää ostajan, en epäile yhtään...
 
Mietin NC700 ... ja jotain kirjaimia perään. Ajelen ER5, joten tehot olisivat samat. Jos hoku haluaa vaihtaa, keskustellaan:-) Er5 vuosimalli 2004 ...ehkä se ei mene ihan päikseen vaihtaen...
 
Juuri eilen tulin 3500 km reissun Norjasta ja menopelinä uusi NC700X rtg paketilla(3 laukkua).
Aivan loistava peli, keskikulutus alle 4 litraa, tankin paikalla oleva 21 litran säilytystila tosi käytännöllinen,
tehot mun käyttöön aivan riittävät.5 v takuu, huoltoväli 12 000 km.Tosi helppo ajettava.
Pyörään oli kiinnitettynä 2 kameraa, jahka kerkeen laitan matkadokumenttiä tulemaan.
 
Ensiviikolla pitäisi pyörä saada. Pelottaa helkutisti, että osaako tuolla ajaa lainkaan. Ajokokemusta kun ei ole kuin moposta vuodelta miekka ja kivi. Olen nyt kesälomareissussa ja käynyt eri kaupunkien moottoripyörä liikkeissä. Myyjät ovat kertoilleet, että mallini on erittäin haluttu ja pulaa myyjillä pyöristä. Eli siinä mielessä ei varmaan tullut huonoa ostosta. Sottailin tosi kauan uuden Er6-n ja tään välillä. Jotenkin ulkonäkö hondassa sopi näin vanhemman patun silmään. Er-6 kohdalla tuli tunne et onko liian nuorekkaan(räyhäkkään) näkönen. Tuli hiukka sama tunne kuin autoissa jos on liikaa "tuuninkia". Kertoilen kokemuksistani tänne heti kun tuon alle saan.
 
Heips,

Tänään sain pyörän alle. Haparoivaa ajo kyllä on:) En tiedä onko laitteessa vai käyttäjässä vikaa mut vaihteen vaihto tuottaa aina ikävän kolahduksen ja ajo on töksähtelevää. Varsinkin alaspäin vaihtaminen tekee ajosta todella töksähtelevää. Pitäskö noissa vaihteen vaihdoissa käyttää jotain tekniikkaa?.

Muuten ajo oli mukavaa. Jarru toimivat todella hyvin. Ajoasento hyvä. Pyörä tuntuu ajossa pieneltä vaikka painaa 215 kg.

Äkistään tuntuu et kypärään kantautuu hirvittävä tuulen ujellus. Yritin ostaa hiljaisen kypärän Shoie qwest mut melua riittä ihan himona. Pitänee ostaa korvatulpat. Onko kukaan ostanut whisper kittiä tuon malliseen kypärään? Kokemuksia siitä?

Nyt vain odottelen viikonloppua niin vois lähteä hiukan pitemmälle testiajolle:)
 
Alaspäin vaihtaessa kannattaa samalla ehkä hillitä nopeutta myös jarruilla, jotta kytkintä nostaessa pyörän nopeus on suunnilleen sama kuin mitä päällä oleva vaihde ja moottorin kierrosluku edellyttää. uusi pyörä kun on, niin aikansa menee, kun jouheaan vaihtamiseen oppii.
Itse aloitin MP-urani lähes kylmiltään Deauvillellä ja kyllä siinä useampi tuhat kilometriä meni, ennenkuin pyörällä ajaminen meni "takaraivoon". Kannattaa alkuun kierellä hiljaisia ja mutkasia maaseuden teitä, jolloin oppiin niin vaihtamiset kauin vastaohjauksenkin salat. Myös hidasajoa kannttaa harjoitella, siitä on hyötyä taajama-ajossa.
 
Nyt täytyy toivoa vaan hyviä kelejä. Niin se vaan muisti teki tepposet eli onhan minulla ajokokemusta"moottoripyörästä" minullahan oli mopopoikana kawasakin joku iän ikunen 100 kuutioinen sport mökkipyöränä. Tulihan sillä puoteltua mökkiteillä varmaan tuhat km. Virallisesti tämä kuitenkin ensimmäinen ns. katulaillinen pyörä.

Tuota vaihteen vaihtoa täytyy treenata nyt oikein urakalla. Ensimmäinen tankkaus reissukin tuli illalla heitettyä. Tankkaus muuten kestää kauan kun joutuu liruttamalla täyttämään tankin. Pistooli kun ei uppoa aukosta kuin n. 3 cm. Heti jos yrittää pistää vauhtia tankkaukseen alkaa kuohua yli.
 
Heips,

Tänään sain pyörän alle. Haparoivaa ajo kyllä on:) En tiedä onko laitteessa vai käyttäjässä vikaa mut vaihteen vaihto tuottaa aina ikävän kolahduksen ja ajo on töksähtelevää. Varsinkin alaspäin vaihtaminen tekee ajosta todella töksähtelevää. Pitäskö noissa vaihteen vaihdoissa käyttää jotain tekniikkaa?.

Muuten ajo oli mukavaa. Jarru toimivat todella hyvin. Ajoasento hyvä. Pyörä tuntuu ajossa pieneltä vaikka painaa 215 kg.

Äkistään tuntuu et kypärään kantautuu hirvittävä tuulen ujellus. Yritin ostaa hiljaisen kypärän Shoie qwest mut melua riittä ihan himona. Pitänee ostaa korvatulpat. Onko kukaan ostanut whisper kittiä tuon malliseen kypärään? Kokemuksia siitä?

Nyt vain odottelen viikonloppua niin vois lähteä hiukan pitemmälle testiajolle:)

Kyllä se vaihdekin vaihtuu ilman kolinaa kun nätisti komentaa poljinta. Toki se vaihto kaikilla joskus kolahtaa. Pikkasen välikaasua pienemälle vaihtaessa niin ei nyi. Olikos pyörässäsi ABS-jarrut ?. Ihan mielenkiinnosta kysyn.
 
Absit löytyy. Taitaa takajarrun painaminen vaikuttaa myös etuseen. Ainakin sellanen tuntemus tuli eilen kun harjoittelin ajoa.
 
Olemme vaimolle katsomassa mahdollisesti NC700. PItuutta hällä 161cm, osaisitteko arvioida riittääkö pituus tuon pyörän hallitsemiseen, tai saako siihen madallettua penkkiä joka helpottaisi hallintaa? Mukava kuulla kokemuksistanne tuon pyörän suhteen muutenkin!
 
Uusimmassa Bikessä oli testattuna tuo Honukka. Ei tullut pyörälle testivoittoa ei:) jäi vimpaksi.

Kone oli pettymys toimittajille. Eli tehoton luokassaan. No itselle onneksi tehot vielä riittää vallan mainiosti.

Jarrut ilmeisesti olivat tehokkaimmat. Samoin kulutus pienintä. Sekä ajettavuus helppoa.

Loppu toteamus tais olla jotain et luotettava kuormajuhta tjsp. Soveltuu työmatkaajoon jne. Eli ns. hauskuus- ja kikkailukerroin puuttui Hondasta.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan vaan vaihtamisesta.
Kun ylöspäin kolahtaa niin vaihdat liian hitaasti, kuin autolla, moottorin kierrokset laskee liian alas.
Ja alaspäin hiukan sama oire, lääkkeenä pieni 'vasta' kaasu.
Sama kuin ajaisi synkronoimattomalla vaihteistolla. Auto tai traktori tms. Puhuvat myös 'väli kaasusta'.
Mutta ei siinä muuta kuin kokeilevaa harjoitusta. Moton vaihteet toimii myös ilman kytkimen käyttöä kun kaasuranne on sopivasti synkassa.
Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä. Eikä tuo laite siihen huono ole.
 
Väliaika kommentteja. Mittariin on ehtinyt tulla 365 km ja täytyy ajaa seuraavaksi tankille. Näköjään 400 km ajaa minun tyylillä ennen kuin gaso loppuu. Eli suht vähällä mennään. Pyörän kanssa alkaa tulla sinuiksi. Yllättävän lupsakaa ajo on. Kokeilin toista pottaakin schubertin c3:sta mut ei tuo paljoa hiljasempi ollut kuin tuo qwesti. Jotenkin tuntuu et toi shoie on paremmin tehty. Viimeistely siistimpää. Laitoin tilaukseen whisper stripin katsotaan auttaako asiaan. Nimittäin ei huvittais kaupunki pörräilyyn laittaa korvatulppia. Vaihtaminen on sujunut jo paremmin. Nyt pitäs vain löytää jostain ajoseuraa jolle vauhti ei ois pääasia ja ei menettäisi hermoja aloittelija kanssa. Kaveripiireissä ei ole pyöräilijöitä.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen kävin allekirjoittamassa paperit ja NC700 saadaan omaan talliin ensi viikolla. Otin muuten saman tien sen suuremman windshieldin (Hondan oman siis) maksoi 99e ylimääräistä. Pyörän loppuhinnaksi tuli 5999 sis. rekisteröinnit ja madallussarjan (3cm vakiota matalampi). Tänään vielä tarjous vakuutuksesta, niin sitten on alkukustannukset tiedossa.

Tuo polttoaineen kulutus on muuten tosi maltillista, katsotaan pääseekö vaimo Newhondistin lukemiin :)
 
Eka tankillinen rällätty. Kulutus oli iloinen yllätys 3.13 l satkulle. Eli kulutus on oikeasti mopoluokkaa:)
 
Back
Ylös