Vastaava historia ketjun aloittajan kanssa ja toi otsikon pyörä himottaisi meikäläistäkin. Kävin eräänä päivänä kuolaamassa liikkeessä sen päälle, mutta käytännössä ei oikein anna talous myöten. Joutunee tyytymään about 10 vanhaan cebariin tai vast., jos jostain riittävän halvalla lähtee.
Onko muuten kukaan vielä hommannut DCT-vaihteistoa Hontikkaansa? Sehän on ollut saatavissa NC700X.ään ja VFR:ään (muistaakseni). Vai leimataanko automaatilla ajavat tyypit liian poikkeaviksi?
Tämä kesä on menty VFR1200FD:llä. Hyvin pelittää D-asennossa suurimman osan ajasta. Ja ne tilanteet, joissa vaihteistoa kannattaa käskyttää manuaalisesti, oppii nopeasti tunnistamaan. Näitä esimerkiksi pitkät moottorijarrutukset (automaatti vaihtaa turhan myöhään pienempää jolloin moottorijarrutus jää vähäiseksi) ja ruuhkassa ajo (automaatti ruksuttelee vaihteita edestakaisin ja aiheuttaa turhaa kolinaa voimansiirtoon, lukitsen mieluusti vähän pienemmän vaihteen käyttöön tai vaihdan S-asentoon jossa käytännössä kaupunkinopeuksissa käytössä vain vaihteet 1 ja 2). Lisää tuntemuksia pyörästä löytyy VFR1200 -ketjusta.


vakkarin ja sillä hyvä .

