G
Guest
Guest
Tässä oli kai useammallakin kiinnostusta siitä, millainen homma on kytkinremontti pyörään. No eilen siirsin vanhasta Kawan koneesta uuteen kytkimen, ja kyselin levyjenkin hintoja, joten tässä lienee pienimuotoinen tietopaketti niille, jotka nyt kytkinremonttia suunnittelevat.
Nämä koskevat Kawasaki GPz 1100 -83 pyörää. Pyöräkohtaisesti voi olla suuriakin eroja.
Osat:
Kytkinlevyt, 9 kpl, alkuperäiset. Vähän päälle 500-600mk.
Tiiviste muutaman euron.
Työ:
Kytkinkoppa auki ja kytkimen purku alle 10 minuuttia.
Jos työympäristö on puhdas, kytkimen kasaa 20 minuutissa.
Itse olen työskennellyt huollossa, joten on kokemusta nopeasta työskentelystä. Jos ei ole paljon konetta availlut, niin hommaan saattaa saada kulumaan tunninkin, ja jos osat likaantuvat tuossa operaation aikana, niin niiden puhdistamiseen saa kulumaan aikaa.
Huomatkaa, että moottorista oli valmiiksi laskettu öljyt pois, joten siihen kuluvan ajan saa tuohon vielä lisätä.
Tarpeellisia perus Bilteman työkalupakkiin sisältymättömiä työkaluja hommassa oli lukkorengaspihdit, momenttiavain ja suhteellisen suuri hylsy.
Nämä koskevat Kawasaki GPz 1100 -83 pyörää. Pyöräkohtaisesti voi olla suuriakin eroja.
Osat:
Kytkinlevyt, 9 kpl, alkuperäiset. Vähän päälle 500-600mk.
Tiiviste muutaman euron.
Työ:
Kytkinkoppa auki ja kytkimen purku alle 10 minuuttia.
Jos työympäristö on puhdas, kytkimen kasaa 20 minuutissa.
Itse olen työskennellyt huollossa, joten on kokemusta nopeasta työskentelystä. Jos ei ole paljon konetta availlut, niin hommaan saattaa saada kulumaan tunninkin, ja jos osat likaantuvat tuossa operaation aikana, niin niiden puhdistamiseen saa kulumaan aikaa.
Huomatkaa, että moottorista oli valmiiksi laskettu öljyt pois, joten siihen kuluvan ajan saa tuohon vielä lisätä.
Tarpeellisia perus Bilteman työkalupakkiin sisältymättömiä työkaluja hommassa oli lukkorengaspihdit, momenttiavain ja suhteellisen suuri hylsy.