Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
1-värisenä pysyy suurella todennäkösyydellä ihan tekemisen helppouden ja kustannusten takia. Tarroilla sitten tietysti saa vähän lisää näköä tasaväriseen pintaan.

Ja numerot keltaisella.![]()
Numerojen ja numeropohjien värit tulevat sääntökirjasta. Nekin kannattaa huomioida pääväriä valittaessa, että synkkaa edes jotenkin, jos se nyt jotakuta niin paljon jaksaa kiinnostaa.
- T -
Näinhän se on, että punasella pohjalla valkee numero kun Beetä ajelee.
You can shove your rule book up your.... Taas tiedän jotain lisää, eli ei mennyt tääkään päivä hukkaan vaikka siltä tässä sohvalla tuntuu.
Enpä tiedä. Photoshop, ja kuva kertois enemmän Oon löytäny hyvän jesarikaupan. Väriskaalaa löytyyJoo kannattaa ottaa Penman manageriks ni voi maalata mopon minkä väriseks haluaa.
You can shove your rule book up your.... Taas tiedän jotain lisää, eli ei mennyt tääkään päivä hukkaan vaikka siltä tässä sohvalla tuntuu.
Mut kyllä se silti tuohon siniseen sopii. Keltaiseen...Enpä tiedä. Photoshop, ja kuva kertois enemmän
![]()
Jos yhteistyökumppanit on jo selvillä niin tarkastele asiaa sponssitarrojen kanssa. Jos maksaisin jollekulle ajamisesta niin toki haluaisin nähdä oman puljun nimen ilman suurempaa etsimistä. Mikäli on joku pääsponssi niin sitten firman väreihin, tekee paremman säväyksen kuin tarrat.
Jos lähipiiristä löytyy värisokea niin kysy mielipidettä siltäkin. Tällä viikolla Tallinassa ihmettelin lähtöruudukon kokoista kadunvarsimainosta jostain tapahtumasta. Vasta kun puoliso kertoi mistä kohtaa päivämäärä löytyi havaitsin sen. Elämä on jännempää värisokeana.
Tietysti yhteistyökumppanit vaikuttaa mopon väritykseen suuresti, mutta valitettavasti tilanne niiden suhteen on himppasen heikko vielä tällä hetkellä. Eli yhteistyökumppaneille olisi vielä tilausta. Saa vinkata jos lähipiirissä on rääräästä innostuneita ja yhteistyöstä kiinnostuneita ihmisiä. Meikäläinen on melko sanavalmis ja esiintymis- ja koulutustaitoinen ihminen, joten rahalle saa kyllä muutakin vastinetta kuin tarran mopon kylkeen.
No, tänäänkin on Veikkauksen uusien sponsorien ilta - eli Eurojackpot. Jos tuolta napsahtaa, niin sulle on tulossa sponsori. Pyörät on edellä mainitun värisiä, ja vastineeksi saat kouluttaa yhtä "kädetöntä" kuskia.![]()
Jos sulta löytyy ORG- sponssi alue, johon saa oman nickin näkyville kohtuullisella panostuksella niin lupaan harkita asiaa. Johtuen heikosta tuotto-odotuksesta ei viitsi kaikkia säästöjä pistää likoon.
Mielenkiintoinen topic, varsinki näin beginner tason ratailijana.
Pyörä sulla nyt onki kaikinpuolin kunnossa ettei siihen tuu lisäkustannuksia osien puolesta tms? Ja muutenkin mitä kokonaisuudessa toi koko lysti tulee maksaa sulle? verrattuna esim tavallisee ratailuu? Ajattelin vaa että mitä semmoset kisa lisenssit maksaa, ite kisaamine, siihe viel kaikki siirtymiset + majotukset, puhumattakaa mitä kaikkee pyörälle pitää tehä kisoja enne, aikana ja jälkee...

Elikkäs jotenkin näin laskeskelin kisakuluja:
Lisenssi: 450€
Botnia:
ilmouttauminen 250€
Matkat 70€
Kisavkl bensat: 52,50€ (50 kierrosta)
Majoitus 375€ (5yötä)
Muut kulut: 100€
Treenipäivän ratamaksu: 200€ (2päivää)
Treenibensat: 94,50€ (45kierrosta/päivä)
Kemora
ilmouttauminen 250€
Matkat 94€
Kisavkl bensat: 45€ (50 kierrosta)
Majoitus 340€ (4yötä)
Muut kulut: 100€
Treenipäivän ratamaksu: 140€ (2päivää)
Treenibensat: 90€ (50kierrosta/päivä)
Alastaro
ilmouttauminen 250€
Matkat 42€
Kisavkl bensat: 45€ (50 kierrosta)
Majoitus 135€ (3yötä)
Muut kulut: 100€
Treenipäivän ratamaksu: 140€ (2päivää)
Treenibensat: 90€ (50kierrosta/päivä)
Motopark x2
ilmouttauminen 250€
Matkat 65€
Kisavkl bensat: 52,50€ (50 kierrosta)
Majoitus 0€ (Sukuloiden)
Muut kulut: 100€
Treenipäivän ratamaksu: 140€ (2päivää)
Treenibensat: 84€ (40kierrosta/päivä)
Eli eihän tuohon normi ratapäivien päälle tule kisoista minimissään juurikaan muuta kustannusta kuin lisenssi ja osallistumismaksut. Eli karkeesti 5*250+450 = 1700€.
Tarkoitus olisi kuitenkin ajaa niin, että vaikka mopon kaataisi, saa sen raavittua kasaan kisaa varten. Käytännössä siis oltava läjä kaato-osaa (~2000€), kulutusosia (~700€) ja muuta pientä. Lisäksi moottorin iso huolto elikkäs laakerointi (~1000€) ja alustan huolto jonkun satkun. Kypäräkin pitäs vaihtaa ja mopo väritellä edustuskelpoiseksi. Isoin yksittäinen kuluerä on kauden renkaat, jotka on onneksi jo hankittu. Niistä tulee joku 2-3k€ kokonaispaukku kun sain halvalla, pahimmillaan ois voinu mennä yli 4k€. Renkaat laskettu niin, että joka kisa vkl saa lyödä uuden setin alle ja sit treenataan käytyillä. Toki pari ylimäärästä takasta on varalla ja yks softi, jolla mennään loppukaudesta sit eniten kovaa.
Eli yhteenvetona vois sanoo, että ei tuo kilvanajo mahdottoman kallista ole, mutta toisaalta kuluilla ei kyllä ole ylärajaakaan.
Edit. treeniä on laskettu kisaa kohti 2 päivää, elikkäs aika vähän. Lisäksi treenipäivät on laskettu ratayhtiön vapaiden päivien hinnoilla.
Tiaz huijas tossakin ja paikkaili Suzukia niin taidokkaasti sinisella ja valkeella jessellä, ettei kauempaa edes huomannut, että oli rymytty.
Kiitos tiedosta! Ei muuta ku tsemppiä ja hanat kaakkoo!
Mä mitään huijannu, niillä mennään mitä on![]()
