Janlob
New member
Pyörälläni oli mittarissa 23tkm kun vaihdoin kiristäjän rallatuksen takia. Rallatus alkoi hieman erottumaan noin 6000km jälkeen ja nyt kun mittarissa on 34tkm niin alkaa olla taas vaihtokunnossa, rallattaa..
Kiristin hieman NKK:ta kun mittarissa oli 32tkm, niin se auttoi, mutta vain hetkeksi.
Olen aina joskus kysellyt vierailta motoristeilta, keillä on cbr 600, että rallattaako NKK. Usein vastaukseksi tulee "en mä tiedä, mistä sen tietää"
On sen jälkeen käyty kokeilemassa, niin meteliähän ne pitää..
Kaverin -01 cbr 600, vaihdettu kolmesti, noin 10tkm välein.
toinen kaveri, -96 cbr 600, vaihdettu kahdesti noin 8tkm välein.
ja vielä kolmas, -00 cbr 600, vaihdettu 12tkm välein.
Mitä pidempään jaksaa rallatusta kuunnella, sitä harvemmin NKK täytyy vaihtaa..
Eli: Veitikka, täysin normaalia seepran toimintaa!
Juttelin viime kesänä huoltomiehen kanssa,
Ketjulla ajelee 70-100tkm, niitä harvoin vaihdetaan, ei ne veny. Ainakaan 20tkm ajetussa ketju ei ole venynyt vielä yhtään.
Hän veikkasi syyksi tuohon NKK ongelmaan, kun koneen öljyhän pääsee NKK:n läpi asti (testattu juttu kun yks osa jäi yli), niin likainen öljy jumittaisi kiristäjän.??
Tosin mietittiin sitäkin, koska NKK toimii niin, ettei akseli pääse sisäänpäin (ilman että ruuvaa sieltä päästä), vaan ainoastaan ulospäin, niin mikä siellä oikein kuluu..
Päädyttiin lopuksi siihen, kun tuopin pohja läheni, että se on kuluva osa, vaihdetaan sitten kun on kulunut loppuun..
Kiristin hieman NKK:ta kun mittarissa oli 32tkm, niin se auttoi, mutta vain hetkeksi.
Olen aina joskus kysellyt vierailta motoristeilta, keillä on cbr 600, että rallattaako NKK. Usein vastaukseksi tulee "en mä tiedä, mistä sen tietää"
On sen jälkeen käyty kokeilemassa, niin meteliähän ne pitää..
Kaverin -01 cbr 600, vaihdettu kolmesti, noin 10tkm välein.
toinen kaveri, -96 cbr 600, vaihdettu kahdesti noin 8tkm välein.
ja vielä kolmas, -00 cbr 600, vaihdettu 12tkm välein.
Mitä pidempään jaksaa rallatusta kuunnella, sitä harvemmin NKK täytyy vaihtaa..
Eli: Veitikka, täysin normaalia seepran toimintaa!
Juttelin viime kesänä huoltomiehen kanssa,
Ketjulla ajelee 70-100tkm, niitä harvoin vaihdetaan, ei ne veny. Ainakaan 20tkm ajetussa ketju ei ole venynyt vielä yhtään.
Hän veikkasi syyksi tuohon NKK ongelmaan, kun koneen öljyhän pääsee NKK:n läpi asti (testattu juttu kun yks osa jäi yli), niin likainen öljy jumittaisi kiristäjän.??
Tosin mietittiin sitäkin, koska NKK toimii niin, ettei akseli pääse sisäänpäin (ilman että ruuvaa sieltä päästä), vaan ainoastaan ulospäin, niin mikä siellä oikein kuluu..
Päädyttiin lopuksi siihen, kun tuopin pohja läheni, että se on kuluva osa, vaihdetaan sitten kun on kulunut loppuun..