• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Noloin pyörä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 10100
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mp-messuilla tuli koeistuttua sellai joku itämainen halpismuoviluotikatupyörä. Valmistajakin oli samankuuloinen kun niissä hongkongin akkukoneissa millä saa just ruuvin puoliks reikään. Kauhean tuntunen, mun kivikauden aikanen gsx-äffäkin vaikutti suorastaan uudenkarhealta ja jämäkältä laatutuotteelta tähän idän ihanuuteen verrattuna! Eihän tollasella halpakoneella edes naiset kaadu
wink.gif

Wannabe kyykky jossa on sliparit, minivilkut ja kaikkea muita heebeleitä. Ja sitten takarenkaasta näkee että on ajeltu pääasiassa suoraan eli valujäljet renkaassa molemmin puolin 4 cm leveydeltä näkyy
Mikä on wannabe kyykky?
hmm hyvä kysymys, olisko kyseessä esim alunperin naku johon on sitten ostettu isolla rahalla katteet ympärille...esim jotkut tykkäävät pilata hienot bandiittisa sillä, että ostavat niitä kokokatteita.

Olisko tuo sitten wannabe kyykky ?
nixweiss.gif

Minä myös ihmettelen kovasti tämmösten aiheiden kirjottelua.. Eikö se ole makuasia mistä kukanenkin tykkää, turha on kerjätä turpaansa haukkumalla customeita tai kyykkyjä jos itse ei jommastakummasta tykkää. Pitäisikö kaikkien ajella samanlaisella pyörällä? Tämmösellä foorumilla on nähdäkseni aika turhaa vääntää esimerkiksi customit vs. kyykyt.. Eikö niitä kuppikuntia ole jo tarpeeksi, pitääkö täälläkin alkaa jakaa moottoripyöräilijöitä ryhmiin sen perusteella että osa ajaa "noloilla customeilla" ja osa "noloilla kyykyillä".

Onko joku semmonen ilmiö tai muoti olemassa, että riisutaan customeista tunnuksia ym.tarroja pois? Ei ole sattunut mokomaa näkökenttään, että osaisi ottaa edes kantaa.
Mul on sellanen. Noloo...
Sama vika mulla. Pitää varmaan lähteä tästä penkomaan romukoppaa, että Vulcan-tankkimerkit löytyisivät. On se vaan niiiin noloa ajella ilman kiiltäviä homohoukuttimia. Laitan ne merkit takaisin tankkiin erikeeperillä ja jesseteipillä. Heh heh...ei herneitä...kieroutunutta huumoria lähinnä...
biggrin.gif

Meikäläisen ensimmäinen pyörä n. neljännesvuosisata sitten oli Honda Twin (mikähän se mallimerkintä oli? CB125 Twin tai jotain... ei se vesipyssy vaan ilmajäähdytteinen nelitahtinen). Se vois nyt olla vähän nolo; pyörä oli rungoltaan pieni, joten 190-senttinen immeinen on siinä päällä tosiaan kyykyssä kuin aasialaisessa muslimivessassa. Tehoa oli 16 hv 11500 minuuttikierroksella, ja alle 9000 kierroksen ei koneessa ollut tehoa eikä vääntöä sitäkään vähää mitä kaasu auki ajellessa. Kaksi päällä hyytyi pieneenkin ylämäkeen ja ääni oli kuin äiteen Singerissä.

Se voisi olla nykyään vähän nolo, mutta kummasti silläkin tuli ajeltua pitkälle toistakymmentä tuhatta kilsaa...

Kaverilla oli aikoinaan joku 50-60-lukuinen Velocette, josta muistuu ensimmäisenä mieleen, että ajosento muistutti jalkapalloa n.ssivaa apinaa.

joku tusinagikseri olis sellanen millä en koskaan toivois joutuvani ajelemaan...ja yleensäki samantyyliset japsitusinamopot

kuka niistä ny erottais onko se joku kikseri rkutonen tai separi...
nixweiss.gif
ihan samoja ne on
033102bebe_1_prv.gif
jotkut saa kicksejä siitä että omistaa joukosta poikkeevan pyörän, jotkut siitä että omistaa hyvän pyörän
cool.gif

Sellanen malli on aika nolo, jossa on jarrulevylukko päällä, kun sillä lähtee ajamaan. Mullakin on ollu kerran sellanen.
sad_orig.gif
crazy.gif
crazy.gif

joku tusinagikseri olis sellanen millä en koskaan toivois joutuvani ajelemaan...ja yleensäki samantyyliset japsitusinamopot

kuka niistä ny erottais onko se joku kikseri rkutonen tai separi...
nixweiss.gif
ihan samoja ne on  
033102bebe_1_prv.gif
Kustomit ne niitä tusina mopoja on.
biggrin.gif
Eihän niistä tunnista todellakaan merkkiä, ne paukkuu vaa ja rämisee. Ja eihän ne edes liikahda mihkää...
nixweiss.gif
Ei millää pahalla, mutta säälin niitä pitkä tukkasia HD jätkiä nahka liivit päällä mitkä nostaa kesaria kun menee ohi.
baaa.gif

Jawa on klassikko ja ansainnut paikkansa moottoripyörien "hall of Famessa". Joku Sixi-Jawa on jo aika arvokas laitos...

ehkä joku vanha Suiza TS125 olis sellainen millä ei kehtaisi muiden seurassa ajella... tai joku IC Planeta tms.
biggrin.gif

tuskin minkään muun laitteen kas on tullu yhtä paljon p-pietarin kans pilattua mahkuja kuin ton teeässän kans
confused_orig.gif

ääni suitsalle
smile_org.gif

Minä myös ihmettelen kovasti tämmösten aiheiden kirjottelua.. Eikö se ole makuasia mistä kukanenkin tykkää, turha on kerjätä turpaansa haukkumalla customeita tai kyykkyjä jos itse ei jommastakummasta tykkää. Pitäisikö kaikkien ajella samanlaisella pyörällä? Tämmösellä foorumilla on nähdäkseni aika turhaa vääntää esimerkiksi customit vs. kyykyt.. Eikö niitä kuppikuntia ole jo tarpeeksi, pitääkö täälläkin alkaa jakaa moottoripyöräilijöitä ryhmiin sen perusteella että osa ajaa "noloilla customeilla" ja osa "noloilla kyykyillä".
Todellakin pitää jakaa nää eri ryhmiin. Customit niiku ajelee eriksee, ja puhuu keskenään. Kyykky jannut ja customi sällit ei voi olla kavereita. Sit on eriksee viel nää homosohva kuskit mitkä tulee nalkuttaa essolla.

Uusi Gsx-r on kyllä melkoisen hirveä härpäke. Eihän kukaan laita kilopyörään sulon kokosia pönttöjä KAKSIN kappalein kiinni..

Tosin Ducatin 916 on kanssa sellainen mikä ei mun silmää miellytä. Näyttää, kun olisi vesijohtoputkesta laitettu runko kasaan..

H-D:t melkein kaikki...

Goldwing
biggrin.gif
ehdottomasti..

Tuleepas näitä paljon, jos oikein rupeaa miettimään.

Mutta sitten toinen kysymys, jos joku haluaa tietää toisen ihmisen mielipiteitä pyöristä niin miksi pitää tulla itkemään tähän ketjuun toisen uteliaisuudesta? Ei tätä pakko ole lukea ja nähtävästi tarvetta on ollut tällaiselle topicille, kun vastauksia on yhden päivän aikana tullut jo melkoisen monta.

Todellakin pitää jakaa nää eri ryhmiin. Customit niiku ajelee eriksee, ja puhuu keskenään. Kyykky jannut ja customi sällit ei voi olla kavereita. Sit on eriksee viel nää homosohva kuskit mitkä tulee nalkuttaa essolla.
+1
smile_org.gif

+1
smile_org.gif
tämmöstä tämä...ilmiö tullut tässä vasta muutaman vuoden sisällä kuvioihin mukaan.

no ainahan ollut tämmöistä pientä naljailua koskien merkkiä ja mallia.mutta se on ollut lähinnä hyväntahtoista läppää.

nyt valitettavasti mukaan on tullut jo suoranainen nokanvartta pitkin tuijottaminen ja kyräily.

valitettavan usein huomannut, että pyörän vuosimalli vaikuttaa paljon asiaan.

hieman vanhempi pyörä ja ei kamppeetkaan ihan viimeisintä kiiltoa niin useimmin sieltä löytyy se reilu motoristi.

vaikka ei sais yleistää.

korjataanpa tätä hommaa jokainen omalta osaltamme.

harrastushan on kuitenkin sama,,eikös kax pyörää ole tärkein?

Wingimiehet vois aloittaa
wink.gif

Yleensä sitä nenänvartta pitkin kattoo just wingimiehet ja muut sohva miehet, kun joku ajaa "kova" äänisellä sportilla ohi. Tai jos keula nousee vahingossa kun kiihdyttää niin siitäkin tulee snaomista, eikö voi pitää huolta omasta ajosta.?
withstupid.gif

+1  
smile_org.gif
tämmöstä tämä...ilmiö tullut tässä vasta muutaman vuoden sisällä kuvioihin mukaan.

no ainahan ollut tämmöistä pientä naljailua koskien merkkiä ja mallia.mutta se on ollut lähinnä hyväntahtoista läppää.

nyt valitettavasti mukaan on tullut jo suoranainen nokanvartta pitkin tuijottaminen ja kyräily.

valitettavan usein huomannut, että pyörän vuosimalli vaikuttaa paljon asiaan.

hieman vanhempi pyörä ja ei kamppeetkaan ihan viimeisintä kiiltoa niin useimmin sieltä löytyy se reilu motoristi.

vaikka ei sais yleistää.

korjataanpa tätä hommaa jokainen omalta osaltamme.

harrastushan on kuitenkin sama,,eikös kax pyörää ole tärkein?

Wingimiehet vois aloittaa
wink.gif
Täähän on helppo topicci. Senkun laittelee +1:siä tänne vaan
biggrin.gif

+1

Back