• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Nöösille neuvoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Petsku73
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Petsku73

New member
Ensimmäistä pyörää ostamassa. Tai no joskus oli nuorena Yammun tzr piikki, mutta sillä ei tullut paljoa ajeltua.

Olen katsellut kuussatasia sportti/kyykkypyöriä.
Kawan Ninjaa. Yammun R6, vai 6R
withstupid.gif
Hondan RR /F
Onko näillä kovin suuriakin eroja?
Huoltojen hinnoissa. Vika alttiudessa. Ajo asennossa ym.
Kaikki vinkit, ja neuvot on tervetulleita.

Onko immeisillä ollut kuinka pientä mukulaa kyydissä pyörällä?
Poikaa 8 vee, pitäisi kyyditä lyhyitä matkoja. Onko aivan järjetön ajatus?

Jos vain mahdollista koeajaa niin koeaja. Onhan noissa pieniä eroja, joten saat ne tuolloin selville (ainakin tuon ajoasennon). En minäkään tiedä pyöristä helvettiäkään, valitsin tunteella sen mikä silmää enemmän miellytti. Kaikki noi tonnisetkin on suht samanlaisia mun kaltaselle amatöörikuskille jolla rengas kuluu vain keskeltä. Luulisin että kyllä niillä tuon ikäistä muksua voi hyvin kuljetella jos osaa olla kyydissä. Tervetuloa porukkaan, nöösi.  
biggrin.gif

Pyörät tapaa joka tapauksessa mennä säännöllisesti vaihtoon, joten valitse vaan se, joka näyttää parhaalta - ja JOS maltat odottaa koeajokelejä, niin ota se, jonka ajaminen tuntuu messevimmältä. Pääasia on että hankit sen ekan pyörän  
wink.gif
Siitä se lähtee. Ja jos jälkikasvua on tarkoitus kuskailla vain lyhyitä matkoja, kaikki takapenkillä varustetut vehkeet sopii siihen tarkoitukseen. Tervemenoa mopokaupoille  
062802jumpie_prv.gif

Kyllä minunkin ääneni menee sille koeajolle ja henkilökohtaisen ajoasennon löytämiseen. Kaikki vaihtoehtosi ovat hyviä peruskoneita missä ei mitään ihmeellistä pitäisi olla...

Muista ne ajovarusteet myös jälkikasvulle!

Ensimmäistä pyörää ostamassa. Tai no joskus oli nuorena Yammun tzr piikki, mutta sillä ei tullut paljoa ajeltua.

Olen katsellut kuussatasia sportti/kyykkypyöriä.
Kawan Ninjaa. Yammun R6, vai 6R
withstupid.gif
Hondan RR /F
Onko näillä kovin suuriakin eroja?
Huoltojen hinnoissa. Vika alttiudessa. Ajo asennossa ym.
Kaikki vinkit, ja neuvot on tervetulleita.

Onko immeisillä ollut kuinka pientä mukulaa kyydissä pyörällä?
Poikaa 8 vee, pitäisi kyyditä lyhyitä matkoja. Onko aivan järjetön ajatus?
Nuo pyörät eivät oikein sovellu kyyditsemiseen. Jos kyyditsemisestä tulee pääasia, harkitse joitain muita, vähemmän sporttisia mopoja. CBF Honda, FZ6 S yms. mopot käyvät paremmin kyyditsemiseen ja kyllä niilläkin korttinsa polttaa, jos...
wink.gif

Nuo pyörät eivät oikein sovellu kyyditsemiseen. Jos kyyditsemisestä tulee pääasia, harkitse joitain muita, vähemmän sporttisia mopoja.
Samaa mieltä, tuolla omallani (ZZR 600) olen 6v tyttöäni roudaillut pieniä matkoja, siltikin vielä aina vähintään perälaukku paikallaan. Tulee itelleni edes hieman turvallisempi olo, kun nökerö ei pääse ainakaan taaksepäin tipahtamaan
lookaround_orig.gif

Tuohan oma zetori olis tuossa jopa kaupankin
cool.gif

Mun mielestä toi Ninja ei oikein sovellu pikkulapsen kyydittämiseen (edes lyhyitä matkoja). Ootko ajatellu esim. Kawan 6n:ää tai f:ää? Ajoasentohan noissa on pysty toisin kuin esim. Ninjassa. Itse oon ajannu tota 6n:ää ja mun mielestä erittäin hyvä/helppo ajaa ja käsitellä ja kyyditettäväkin istuu "normaali" korkeudella. No, täähän on vain mun mielipide, mutta kuiteski..... think about it  
biggrin.gif

Niin ja tietysti ne varusteet - myös kyyditettävälle!

Osta se pyörä ennenkaikkea itsellesi. Älä kyytiläiselle. Hyvin noilla kyykyillä kyytsää sen mikä on tarvis. Tietysti ei se mikään sohva ole, mutta ei pidäkkään olla.  
sport05.gif

RR-pyörät on tehty kisaamiseen, miksi hankkia sellainen jos ei aja radalla? Ja varsinkin jos pitää kyyditä.

Osta se pyörä ennenkaikkea itsellesi. Älä kyytiläiselle. Hyvin noilla kyykyillä kyytsää sen mikä on tarvis. Tietysti ei se mikään sohva ole, mutta ei pidäkkään olla.
sport05.gif
Oletko kyydinnyt koskaan lasta noin niinkun 100m enempää? Jos lasta meinaa roudata, kyllä sitä mopoa on vaan pakko miettiä hiukan erimallilla... sellanen elohopea siellä takana, nähtävää ja ihmeteltävää on vaikka kuinka ja paljon
thumbs-up.gif

RR-pyörät on tehty kisaamiseen, miksi hankkia sellainen jos ei aja radalla? Ja varsinkin jos pitää kyyditä.
On arkipäiväiseen ajoon varmasti parempiakin laitteita kuin muoviluodit. Radalle noi laitteet on toki tehty, mutta mukavasti niillä kadullakin pääsee. Ei kai kaikessa pidä järkeä ollakkaan. Mieltymyksiä on yhtä monta kuin ihmisiä, enkä tule koskaan ajamaan kadulla customilla tai matkapyörällä. Valinnassa pitää järkeä toki käyttää, mutta itse lukeudun ryhmään joka käyttää valinnassaan enemmän sydäntä. Kai olen sitten vannoutunut kyykkykuski. Jokainen tekee valintansa toki itse.

sport05.gif
Oletko kyydinnyt koskaan lasta noin niinkun 100m enempää? Jos lasta meinaa roudata, kyllä sitä mopoa on vaan pakko miettiä hiukan erimallilla... sellanen elohopea siellä takana, nähtävää ja ihmeteltävää on vaikka kuinka ja paljon  
thumbs-up.gif
Ei ole, ei tule, enkä kuskais.
biggrin.gif

Ei ole, ei tule, enkä kuskais.
biggrin.gif
Se nähdään aikanaan
wink.gif
Kyl se hetki sieltä vielä tulee, kun etanakin tulee tänne elvisteleen esikoistaan
tounge.gif
... Luonto hoitaa ...

Ja kyllä se muksukin sitten tulee kyytiin otettua, silloin sitä saattaa jopa miettiä pyörää sillä mallilla, että josko kuitenkin se ipanakin kyytiin haluaa
inlove.gif
. Itse juuri pyörin tämän kysymyksen ympärillä kun mietiskelen seuraavaa mopoa
talktohand.gif

Shiitoksia kaikille jo tähän mennessä vastanneille.

Muksu ei tosiaankaan olisi kyydissä kuin erittäin harvoin, ja max jotain 2-15Km matkoja.
Kyytiläistä tulee muutenkin harvemmin olemaan, tiedä sitten miksi tuo mamma ei kuulemma mun kyytiin istu sitten??
cool.gif

Ajovarusteet tulee tottakai poitsullekkin.

Olen myös ajatellut tehdä valintaa syämmellä, ja sillä et mikä silmään istuu.

Koeajo olisi kyllä ihan positiivista päästä tekemään, mutta tällä hetkellä sen tekee vaikeaksi ensinnäkin A: keli B: Ei vielä A korttia.
tounge.gif

Tässä vielä muutama tyhmä kyssäri.

Pärräilijät moikkaavat aina toisiaan, vai onko tässä jokin luokkajaottelu? Tietää tuolla tien päällä sitten ketä moikata, ettei tule buutsista koteloon.

Tässähän nämä tällä kertaa. Palataan varmaan astialle joukolla uusia tyhmiä kysymyksiä myöhemmin.
smile_org.gif

Nostele reippaasti lapasta vaan kaikille. Jossain vaiheessa jokaiselle vissiin tulee efekti, että "tietyille" ei nosta kuin vasta toisen nostettua ja silleen.
Kun saat sen pyörän hakittua, niin pari ekaa viikkoa olet lentopallomaila pystyssä kottikärryillekin
smile_org.gif
Tuskin nyt kukaan naamaan leipoo jos tervehtii...

Alkuperäiseen; itse en ota kyytiin lasta ennen kymmentä ikävuotta. Joku sisäinen fiksaatio. Itse olen ollut moottoripyörän kyydissä jos viisivuotiaana...mutta silti. Ei kai tuossa voi kuin mennä oman tunteen mukaan ja huolehtia, että kyyditettävänä olevalla kamat kunnossa sitten kun kyytiin ottaa. Tosin oma 5-v matkustaa sujuvasti 20 metriä kerrallaan mun ja tankin välissä pihamaalla
062802moto_prv.gif

Pärräilijät moikkaavat aina toisiaan, vai onko tässä jokin luokkajaottelu? Tietää tuolla tien päällä sitten ketä moikata, ettei tule buutsista koteloon.
Ei. Ite moikkaan kaikki paitsi mopot (ja skootterit) jätän väliin.
thumbs-up.gif
Ei oo kukaa tullu sanomaa, vielä.
Kaikille moikkaan kyllä takas jos lapanen nousee eka.
biggrin.gif

Eli rohkeesti vaa käsi pystyyn!
062802jumpie_prv.gif

gixxu 1000cc ja mökäpöntöllä niin ei tarvitse heti vaihtaa ja kukkikset voi heti taivastella........

Pienikokoinen muksu kulkee kyykyn "takasatulassa" ihan hyvin. Aikuista siellä ei voi viedä vikisemättä. Putoamisvaaraa ei ole sen enempää kun muissakaan pyörissä kun vain muksulle laitetaan turvalenkillä varustettu ajopuku. Näitä on esim. MP-asulla. Lisäksi on erilaista jenkkakahvaa ja remmeillä kiinnitettävää lastenpenkkiä tarjolla. Samat kilkkeet tarvitaan niin kustomissa kuin matkamopossakin, pelkkään takalaukun tuomaan turvaan ei ole luottaminen.

No mä ostin tunteella -95 Honda CBR 600 F3
en ole katunu, kyydissä on ollu 16v poika 50 km,
olis voinu esikireyttä lisätä, mutta ei noinkaa temppuillu.
Olen tervehtiny kaikkia ketä ehtiii.

Back