Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aika paljon jäykempää laitoit. Millaiset painumat sait ja millä esijännityksellä noiden kanssa?
Sitten ton luulis olevan ihan tontilla kyllä. Mikä noissa uusissa oli nimellisjäykkyys? 10.5?

En tiedä onko oikea paikka kysellä, saa poistaa jos ei kuulu tänne.
Helatorstaina olisin menossa Kymiringille ja oon koittanut etsiä ajolinja videota internetin ihmeellisestä maailmasta mutta moista ei löydy ainakaan nopealla googlettamisella. Mielellään vähän kattelis etukäteen mimmonen tuo rata on kuljettajan paikalta katsottuna.
^onnea podiumista!
Onko mun mopossa liian jäykät jouset, jos kokonaispituudesta kuski päällä painuma on takana ja edessä 2cm?
Mulla on bitubot edessä ja takana ja ne on juuri huollatettu kesäkuussa hrt racingilla.
Mitatut pituudet, kokonaispituus, painuma omalla painolla, painuma kuskin kanssa:
Takana: 650mm, 645mm, 630mm. Jousi 9.5. Esijännityksen määrää en tiedä.
Edessä: 130mm, 110mm, 100mm. Jouset 0.95. 2mm esijännitystä eli 1mm+1mm
Taakse ei ole toista jousta, eteen löytyy jäykemmät 1.0 ja 1.05.
Annoin Helin ajaa kawaa alastolla yhden setin verran ja palaute oli brutaalia. Ei käänny kunnolla ja keula nypyttää kurvin keskiosassa, kun ei ole kaasua tai on ylläpito kaasulla. Ei nypytä missään muussa tilanteessa. Nypytyksen olin toki itsekkin huomannut, mutta en mä tajunnu ettei se käänny kuin vaivoin.
Kääntymiseen löytyi jo omasta mielestä parannusta, kun Jasmin esitteli idean että mopo saattaa olla liian nenällään. Tähän päädyttiin siksi, että olin nostanut keulaputkia yläkolmion yli 5mm joskus toukokuun alussa. Lääkkeeksi laskin perää 5mm, koska se oli helpompaa radalla kun on vaan pukit käytössä.
Löytyisikö valistuneita arvauksia että mikähän ton nypytyksen voisi aiheuttaa?
Hups, tulipas taas kerran väsyneenä kirjoitettua virheitä. Koko päivän kun tekee hommia niin matematiikka saattaa olla yllättävän vaikeaa. Painuma siis edessä 3cm ja takana 2cm, kiitos nitrous.
Kuski painaa ajokamoissa 85kg
Etupään esijännitys säädetty nolla asennosta. Takapään esijännitystä en tiedä kun pitäisi ottaa koko iskari irti pyörästä. Kawasakin takahaarukka on sen muotoinen että toi bitubon säätö on syvällä haarukan keskiosan kohdalla eikä sinne pääse millään.
Vaimennukset on keulan suhteen noin alueella. Jotenkin noi kaasuiskarit on erilaiset säätää kuin tavallinen öljyvaimennusiskari.
Oisko vinkkejä mikä aiheuttaisi nypytystä ja kuinka ton saisi kääntymään ajatuksen voimalla?
Alastarolla on kovempi pito. Se vois viitata, että vaimennukset vähän liian auki. Toki voi olla myös geometriaongelma ja keulalla liian vähän painoa. Alastarossa esim. Sahara on semmonen, jossa herkästi keula pompottaa, kun siellä ei saa jarrulla pidettyä painoa.Ja vielä hieman pohdintaa eli edellisellä alastarolla keula pompottaa mutta viikkoa aiemmin kymiringillä en sitä mielestäni huomannut ainakaan niin häiritsevänä vrt. alastaro. Kymille laitoin uudet dunlopin kumit tuota suositeltua kovempaa päätä joka kestää pidempään.
Dunlopissa on todella jäykkä runko verrattuna ainakin pirelliin. Voisiko siis rengas jo itsessään olla yksi osa ongelmaa?
Laitoin eilen pirellin diablo superbike sc2 renkaat alle ja tänään menen ahvenistolle testaamaan tuleeko eroa ajettavuuteen.
Alastaron jälkeen eli noin 4 ratapäivää ja dunlopin takarenkaassa ei ole enää oikealla sivulla merkkiä jäljellä. Näköjään vauhdin mukana kustannukset vain kasvavat. Jos siirtyy pehmeämpään seokseen niin meneekö rengas/päivä?