Nopeusnäyttötaulu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RC17
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

RC17

New member
Eli kysyn mistä kohtaa kaistaa ajan jotta taulu näyttäisi jotain.
Kokeiltu on vähä joka kohdasta mutta ei tunnu reagoivan mopoon.
Ja liian kevyestä moposta ei ole kyse, mopo 250kg ja kuski  +100kg.

Ei aina auta vaikka ajaisi mistä. Asfalttiin upotetut mittauslangat ei vain reagoi tarpeeksi mopon pieneen metalliseen massaan. On myös ns. tutkamallisia, jotka ottaa mopon paremmin. Toisaalta eikös tämä ole ihan hyvä ominaisuus, ainakin noiden nopeusvalvontatolppien kohdalla.
biggrin.gif

sport05.gif

Kyllä mulle ainakin on valokuvatolppa välähtänyt. Hyvän joulun onneksi pyörässä ei ole numeroa edessä.

Mun käsityksen mukaan kameratolpat ottaa kuvan moottoripyörästäkin, mutta nopeusnäyttötaulut ei näytä nopeutta pärrälle.

Joskus ollaan koitettu ajaa kahdella pyörällä vierekkäin nopeusnäyttöön,mutta tuloksetta. Sen sijaan tiedän useammankin motoristin jotka on väläytelleet kameratolppia, tosin ilman jälkimuistutuksia  
cool.gif

Kyllä paikallinen nopeudennäyttötaulu ainakin pikkugigsun tunnistaa. Eikä ole kauhean tarkka siitä missä kohta kaistaa ajaa. Jotkut ilmeisesti eivät vaan reagoi mopottimeen.

Ainoa nopeusmittaustaulu, joka on minulle nopeuden kertonut, oli Mikkelissä.

LPR-Puumala- MLI- JKL reitin varrella, jonkinlaisella 'ohitiellä', autokauppojen vieressä.

Pläkkärin vakivälityksillä 80km/h mittarissa tais olla tolpassa 76km/h.

Muualla ei ole minua noteerattu  
mad.gif

Kasitiellä nousiaisten kohdalla oleva näyttötaulu reagoi ainakin vanhaan kawaan, toisaalta se olikin hirvittävän painava  
tounge.gif
ja kuskilla painoa 65kg eli yhteispainoa hieman päälle 300kg.

Ainoa nopeusmittaustaulu, joka on minulle nopeuden kertonut, oli Mikkelissä.

LPR-Puumala- MLI- JKL reitin varrella, jonkinlaisella 'ohitiellä', autokauppojen vieressä.
Tuo motoristinkin nopeuden näyttävä taulu on 5-tiellä hieman ennen Visulahtea pohjoiseen mentäessä. Viisi-kuusi km/h näytti liikaa ison vesibanditin mittari.

Kasitiellä nousiaisten kohdalla oleva näyttötaulu reagoi ainakin vanhaan kawaan, toisaalta se olikin hirvittävän painava
tounge.gif
ja kuskilla painoa 65kg eli yhteispainoa hieman päälle 300kg.
Tuo Nousiaisten mittataulu lienee melko uutta tekniikkaa, näyttää nimittäin kaikenkokoisten prätkien nopeuden. Ajoneuvon paikka ajokaistalla ei näytä vaikuttavan asiaan. Lukemakin on melko tarkka, oman Sevenfiftyn mittari on näet tarkistettu poliisitutkalla...

kyllä parikertaa näyttäny lukenaa lappeenrannan abcn lähistöllä valtatie kutosella. Se näyttää ihan mitä huvittaa kup yörällä ajaa mut ajakaapa vaikka auton perässä samaa vauhtia ni suht todellinen lukema tulee

juu kyllä se nopeuskamera on meikäläisen gixerilläkin vilkkunu hangon väylällä häslingistä pois päin mutta tuntuu että nopeusnäytöistä ei saa lukemaa millään!!!
nixweiss.gif
josko sitä sitte on liikaa sitä kyytiä
nixweiss.gif
no näin talvella ei tarvii tollasia miettiä ku kotilolla ajelee
blush.gif

Kyllä Nummelanharjun nopeusnäyttö taulu ainakin mun pyörät on rekisteröiny (silloin ku se pirulainen toimii) ja keskellä kaistaa olen aina ajanut.

Porissa ainakin nopeusnäyttötaulu ottaa piikin nopeuden, eikä tunnu kauheasti edes olevan väliä, missä kohtaa kaistaa ajelee.

Mun käsityksen mukaan kameratolpat ottaa kuvan moottoripyörästäkin, mutta nopeusnäyttötaulut ei näytä nopeutta pärrälle.

Joskus ollaan koitettu ajaa kahdella pyörällä vierekkäin nopeusnäyttöön,mutta tuloksetta. Sen sijaan tiedän useammankin motoristin jotka on väläytelleet kameratolppia, tosin ilman jälkimuistutuksia  
cool.gif
Iha samalla kannalla oon. En oo ikinä saanu nopeustauluun lukemii vaikka tosiaan kaverin kans Kirkkonummella ajettiin tauluun vierekkäin. Tolpat kyl napsii kuvia vaikkakin turhaan.
033102beer_1_prv.gif

Lienee ei painolla ole merkitystä
nixweiss.gif
Pikemminkin massan sisältämällä metallilla >>> silmukka tiessä ja sen herkkyys. Voipi löytyä niitäkin nopeusnäyttöjä, missä tutka " hoitaa homman"
nixweiss.gif

Pk-seudulta löytyy ainakin yksi tutkaa käyttävä näyttötaulu. Löytyy kun kääntyy Tammistontieltä Plantagenin kohdalta länteen päin kohti Jumbon kauppakeskusta. Näyttö seuraa kärppänä myös mopoa, eli sillä on helppo asettaa todellinen nopeus kohdilleen ja sitten tsekata mitä mittari näyttää.

Porissa ainakin nopeusnäyttötaulu ottaa piikin nopeuden, eikä tunnu kauheasti edes olevan väliä, missä kohtaa kaistaa ajelee.
Tarkoitat varmaan kakkostiellä Ulvilassa Cimcorpin kohdalla olevaa näyttöä? Näyttää nopeuden pärrälle ja en ainakaan ole huomannut, että olisi kovin kranttu tosta paikasta missä ajelee.
T: -4 mittarinopeudesta

Noita nopeusnäyttötekniikoita tuntuu olevan monenlaisia. Yleensä ei näytä moottoripyörän nopeutta, mutta joissain paikoissa näyttää aina. Ympäri Suomea kun olen pyörinyt, niin en jaksa muistaa missä aina näyttää. Kotiseudulla eivät ikinä näytä nopeutta. Pyörän painolla ei tunnu olevan minkäänlaista merkitystä.

Back