• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

NOS pullo pärrässä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Toippari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Saako olla ja miten saa olla. Kytketty, pois päältä, letkut irti,... kokemuksia...  
033102beer_1_prv.gif
Saa olla, kytkettynä aiheuttaa kevyempää olotilaa ainakin synnytysosastolla, mopossa kuskille mielihyvää ilman sisäistä käyttöäkin, letkuja hyvä käyttää molemmissa tapauksessa ettei muut voi nauttia pullon tuomasta ilosta.
Muija ainakin käkätti kun sai hassukaasua toivottavasti itsekin kun luukuttaa..
 
Tyhjätkin kaasupullot kuuluvat vak luokkaan 9, samaan menevät tyhjät jauhesammutinpullot ja happipullot joita esim. palokunta lähettelee tarkastettavksi ja täytettäväksi.
Noissa antamissani linkeissä on määräykset paineastioiden hyväksymisestä, eli jos paineastia on tullut eu:n ulkopuolelta se ei ole käyttöön hyväksyttävissä, vaan pitäisi tarkastuttaa etc. Siitä kuitenkin puuttuu CE merkintä sekä muut oleelliset merkinnät.
Sama koskee kaikkia käytössä olevia kaasu-ja painepulloja, niille on sisällöstä riippuen määrätty tarkastusajat.

Tietty jos ei teksti kiinnosta, niin voi olla lukemattakin (katoava taito), mutta eikö olisi mukavampaa (jännittävämpää) tietää mitkä on kehykset, missä liikutaan? Tietämättömyyteen ei voi vedota, koska kaikki on julkista tietoa.
Ajattelin olla vain avuksi ja etsiä valmiiksi tietoa, se ei minua kiinnosta kuka milläkin polttoaineella ajelee, vaikka nitrolla pistelisi menemään tai luomumetaanilla puutarhaletku
033102ass_1_prv.gif
:a, kiinnostaa kuin kilo kukkamultaa.
smile_org.gif
 
Tyhjätkin kaasupullot kuuluvat vak luokkaan 9, samaan menevät tyhjät jauhesammutinpullot ja happipullot joita esim. palokunta lähettelee tarkastettavksi ja täytettäväksi.
Noissa antamissani linkeissä on määräykset paineastioiden hyväksymisestä, eli jos paineastia on tullut eu:n ulkopuolelta se ei ole käyttöön hyväksyttävissä, vaan pitäisi tarkastuttaa etc. Siitä kuitenkin puuttuu CE merkintä sekä muut oleelliset merkinnät.
Sama koskee kaikkia käytössä olevia kaasu-ja painepulloja, niille on sisällöstä riippuen määrätty tarkastusajat.

Tietty jos ei teksti kiinnosta, niin voi olla lukemattakin (katoava taito), mutta eikö olisi mukavampaa (jännittävämpää) tietää mitkä on kehykset, missä liikutaan? Tietämättömyyteen ei voi vedota, koska kaikki on julkista tietoa.
Ajattelin olla vain avuksi ja etsiä valmiiksi tietoa, se ei minua kiinnosta kuka milläkin polttoaineella ajelee, vaikka nitrolla pistelisi menemään tai luomumetaanilla puutarhaletku  
033102ass_1_prv.gif
:a, kiinnostaa kuin kilo kukkamultaa.
smile_org.gif
Ei millään pahalla mutta kun alkaa lukee noita vitun ohjeita ja määräyksiä menee aivan ulalle ja sitten vielä virkavalta joka tulkitsee niitä miten tahtoo sen takia käytännön kokemuksia kaipailen.
smile_org.gif
 
ss. laitteet asennetaan pyörään ja pullo nopeusajoihin. Laitteet ei sinällään häiritse arkikäyttöä. Kiitos.

Vielä.. paljonko ?kg pullo kestää.. päivän vedot?
Riippuu ihan pullon koosta  
tounge.gif

Mutta kilon pullo kesti mulla muistaakseni 6-8 varttimailin vetoa, lentokentällä taitaa mennä veto-kaksi. Vartilla sitä kuitenkin käytetään noin 5-7 sekuntia, maililla noin 20 sekuntia näin hatusta vedettynä jos loppuun asti vedetään. Koville ottaa tekniikan päälle.

Helpointa hommata pari pulloa joita roudaa mukana ja vaihtaa tarpeen mukaan.
Kitoos. Agalla vissiin myyvät/ täyttävät? Normipullo vai joku spesiaali?...
Näillä mennään. Jospa syksyllä tai ens talven aikana laitetaan niin on mitä odottaa ens kesälle.  
buttrock.gif
Voi tehdä tiukkaa saada mistään virallista pulloa. Helpointa tilata vauhtikaupasta NOS, NX tms pullot ja täytellä niitä sitten isommasta, Agalta tai Woikoskelta hommatusta pullosta. Nekään ei myy/vuokraa noiua kaasuja kelle vaan, vaan pitää olla lisenssi tai joku muu perustelu sille tarpeelle. Pääkaupunkiseudulla löytyy ainakin muutama paikka missä oman pullon saa täytettyä sitten ehkä helpommallakin.
 
Eikös NOS:in pulloissa ollut joku jenkkiventtiili että eivät pysty sitä ainakaan suoraan suomessa täyttämään?

NOS:iltahan löytyy se oma täyttöasema.

Näin muistelin ainakin joskus lukeneeni. Tiedä sitten miten nykyään.

NXpressin pulloja tais vissiin pystyä täyttelemään.

Korjatkoon joku jos tilanne on muuttunut suuntaan tai toiseen.

Tuon lisenssin tai jonkun muun vastaavan luvanhan tuo täyttely tais tarvita.

Vai miten on tuonkin asian laita nykyään?
 
Eikös NOS:in pulloissa ollut joku jenkkiventtiili että eivät pysty sitä ainakaan suoraan suomessa täyttämään?

NOS:iltahan löytyy se oma täyttöasema.

Näin muistelin ainakin joskus lukeneeni. Tiedä sitten miten nykyään.

NXpressin pulloja tais vissiin pystyä täyttelemään.

Korjatkoon joku jos tilanne on muuttunut suuntaan tai toiseen.

Tuon lisenssin tai jonkun muun vastaavan luvanhan tuo täyttely tais tarvita.

Vai miten on tuonkin asian laita nykyään?
Aga tai Woikoski eivät varmasti täytä jotain ameriikanpulloja. Joko hommaa niiltä ison lekan josta väliletkulla täyttää omia pulloja, tai käyttää pikkupulloja jossain tuttavalla/muussa paikassa jolla on täyttöasema.
 
Sorry, oli pakko..
tounge.gif


Mutta noin kuin tuossa ylimmässä kuvassa on, saa pullot hyvin "piiloon".
biggrin.gif


636231929.jpg


062802moto_prv.gif
 
Jännää vääntöä. Jos nyt en aivan väärin muista, on hassukaasun VAK-kuljetuksen suhteen vapaaraja 20 vai oliko jopa pelkästään hapettavaa eli 1000 = kilon pullo ei ole likikään. Joku näiden kanssa ammatikseen puljaava vois kurkata kirjasta.

Jos meinaat pullon näkyville asentaa, niin veikkaan ettei poliisin ensimmäinen kysymys koske pullon hyväksyntää/viimeistä tarkastusaikaa.
biggrin.gif
Tietty yks tapa kiertää tämä vois olla, jos saisi yhdistettyä ilman pulloa olevan setin suomalaiseen pulloon, mutta niitä ei taida olla ihan mopokoossa.

Aina sen jossain täytettyä saa, jos ei muuten niin kiihdytysajoa kaasulla harrastavat osaa neuvoa. Jostain luin huhun, että KM Customs Kangasalalla ois täyttöä harrastanut, sitäkin voi koittaa.
 
Jännää vääntöä. Jos nyt en aivan väärin muista, on hassukaasun VAK-kuljetuksen suhteen vapaaraja 20 vai oliko jopa pelkästään hapettavaa eli 1000 = kilon pullo ei ole likikään. Joku näiden kanssa ammatikseen puljaava vois kurkata kirjasta.
Jos nyt oikein muistan miten tuota vapaarajataulukkoa tulkittiin niin on tuo 1000 litraa rajana. Tieliikenne puolella riittää pelkät oranssikilvet eteen ja taakse.

Jos haluaa säiliö puolen merkintöjä käytellä niin

25
-----
1070
 
Alkuperäiselle kysyjälle tiedoksi että minulla taitaa vielä olla tallinperällä ZX10 04 > Kawaan sopiva NOS setti kahdella pullolla. Ota yhteyttä YV:llä jos kiinnostaa.
 
Laittomia katukäytössä... Järjestelmä saa olla pyörässä kyllä, mutta pullo ei saa olla kytkettynä.

Tutulla on autossa NOS-järjestelmä. Autossa pullon pystyy piilotamaan poliiseilta paremmin kuin pyörässä. Mutta katsastuksen joutuu järjestelmän pääosin purkamaan pois.
 
Saa olla, mutta ei saakkaan olla vai? Siis saako järjestelmä olla autossa(/pyörässä) ilman pulloa/pullo irti? jos saa, niin miksi se pitää purkaa katsastukseen?
 
Kyllä käsittääkseni laitteet saa olla kiinni ilman pulloa, jos miliisi pysäyttää ja kysyy, niin olet laittanut laitteet kiinni suljetulla alueella tapahtuvaa ajoa varten
biggrin.gif
 
Kytkennästä; käsittääkseni pullo saa olla pyörässä mukana mutta järjestelmä ei kadulla saa olla kytkettynä eli käytännössä letku irti pullosta. Mutta kuten Mika14R sanoikin niin harmaalla alueella mennään ja ratsiassa ongelmia saa varmasti.

Kulutuksesta; tänä vuonna Pudiksella kun ajettiin 1300m matkaa niin kulutukseksi mittasin ~600psi pullonpaineella ja 44 suuttimella noin 330g / veto. Kulutushan riippuu pullon paineesta ja suuttimen koosta. Pitkissä vedoissa pullon paine tahtoo vedon loppupuolella hiipua --> saatava lisäteho pienenee. Kaasun tilavuuden kasvattamisella (= isompi pullo, kaksi pulloa tms) saa tuota hieman eliminoitua.
 
Kun täällä nyt muutkin, niin minäkin..

Yksi NX:n pullosetti olisi vapaana uudelle omistajalle. YV:tä jos kiinnostaa.
 
Mut eikös kone käy laihalla NOS:n kanssa vedettäessä? Pitääkö ruiskukarttaa muuttaa jotenkin, kun NOS:a käyttää?
 
Mut eikös kone käy laihalla NOS:n kanssa vedettäessä? Pitääkö ruiskukarttaa muuttaa jotenkin, kun NOS:a käyttää?
Kyllä. Lisää kakkuahan sinne pitää saada. Kun nappulaa painaa, niin ruiskun pitää olla hereillä ja työntää lisää bensaa myllyyn, muuten tulee itku. Kaasarivehkeessä helpommin toteutettavissa omalla bensapumpulla.
 
Back
Ylös