• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Numibia Snow Enduro

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TiTu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nurmijärvelle vaan ajamaan, mä teen Garselle kannustusplakaatin sinne, kun ite en pääse ajamaan ko. kisaa.

Nurmijärvellä on tiedossa hienoa spooria.
Voi perse... Ja voi olla muuten sellanen juttu että mun lähtönumerolla se reitti on kaikkea muuta kuin hienossa kunnossa
biggrin.gif
 
biggrin.gif
heh... vai ajamaan...
biggrin.gif


mitä tohon vaaditaan että pääsee kisaan mukaan ,noin yksinkertaisesti, tällaselle nelikymppiselle juniorikuskille, ja onko tollaselle 4satku nelarille sopivaa luokkaa...

niin ja pysyykö tollanen vanhus kasassa koko retken...(pyörä)
 
Kuule kaukana allekirjoittanut eikä tuo garsekaan siitä neljästäkympistä ole. Ite en enskaa paljon ajele, mutta huvikseni kiusaan nuorempia crossienkerhokisoissa.

Kisaan tarvii katsastusvarusteet mopoon, lisenssin ja kisamaksun. Sekä seikkailumieltä. Kuntoluokkaan mahtuu kyllä, mopolla kuin mopolla.
 
biggrin.gif
heh... vai ajamaan...
biggrin.gif


mitä tohon vaaditaan että pääsee kisaan mukaan ,noin yksinkertaisesti, tällaselle nelikymppiselle juniorikuskille, ja onko tollaselle 4satku nelarille sopivaa luokkaa...

niin ja pysyykö tollanen vanhus kasassa koko retken...(pyörä)
Sinne vaan mukaan, kertalisenssin saa paikanpäältä. Mopo jos on valkokilpinen niin rekisteriote katsastukseen ja tarkistaa että äänenvaimennin on kunnossa. Kaikki muuhan mopossa on tottakai muutenkin aina kunnossa. Valot, jarrut jne. Moottoriliiton alaiseen kerhoon kun vielä kuuluu niin siitä se lähtee
smile_org.gif
. Ja luokka tolla mopolla on C-avoin tai sitten kuntoluokka jos sellanen on otettu mukaan. Ja pysyy se mopo kasassa
smile_org.gif
 
Kuule kaukana allekirjoittanut eikä tuo garsekaan siitä neljästäkympistä ole. Ite en enskaa paljon ajele, mutta huvikseni kiusaan nuorempia crossienkerhokisoissa.

Kisaan tarvii katsastusvarusteet mopoon, lisenssin ja kisamaksun. Sekä seikkailumieltä. Kuntoluokkaan mahtuu kyllä, mopolla kuin mopolla.
Täälläkin ikää 40v ja harrastettu n. 3 vuotta...

Eli ikä ei ole este eikä hidaste
biggrin.gif
 
biggrin.gif
heh... vai ajamaan...
biggrin.gif


mitä tohon vaaditaan että pääsee kisaan mukaan ,noin yksinkertaisesti, tällaselle nelikymppiselle juniorikuskille, ja onko tollaselle 4satku nelarille sopivaa luokkaa...

niin ja pysyykö tollanen vanhus kasassa koko retken...(pyörä)
Sinne vaan mukaan, kertalisenssin saa paikanpäältä. Mopo jos on valkokilpinen niin rekisteriote katsastukseen ja tarkistaa että äänenvaimennin on kunnossa. Kaikki muuhan mopossa on tottakai muutenkin aina kunnossa. Valot, jarrut jne. Moottoriliiton alaiseen kerhoon kun vielä kuuluu niin siitä se lähtee
smile_org.gif
. Ja luokka tolla mopolla on C-avoin tai sitten kuntoluokka jos sellanen on otettu mukaan. Ja pysyy se mopo kasassa
smile_org.gif
Kuinkas tarkasti mopo syynätään katsastuksesssa? Mulla puuttuu etujarrusta jarruvalokatkaisin, mutta takajarrussa toimii normaalisti. Vähän tuo ihmetyttää koska pyörä on valkokilpinen ja sillä on osallistuttu esim. Portugalin Sixdayssille 2009. Sähköjä siinä on vedelty hiukan uusiksi jossain vaiheessa.
Mietin vaan että kannattaako sitä katkaisijaa alkaa ostamaan (turhan takia) jos joskus innostuu lähtemään johonkin kisaan mukaan...
 
biggrin.gif
heh... vai ajamaan...
biggrin.gif


mitä tohon vaaditaan että pääsee kisaan mukaan ,noin yksinkertaisesti, tällaselle nelikymppiselle juniorikuskille, ja onko tollaselle 4satku nelarille sopivaa luokkaa...

niin ja pysyykö tollanen vanhus kasassa koko retken...(pyörä)
Sinne vaan mukaan, kertalisenssin saa paikanpäältä. Mopo jos on valkokilpinen niin rekisteriote katsastukseen ja tarkistaa että äänenvaimennin on kunnossa. Kaikki muuhan mopossa on tottakai muutenkin aina kunnossa. Valot, jarrut jne. Moottoriliiton alaiseen kerhoon kun vielä kuuluu niin siitä se lähtee
smile_org.gif
. Ja luokka tolla mopolla on C-avoin tai sitten kuntoluokka jos sellanen on otettu mukaan. Ja pysyy se mopo kasassa
smile_org.gif
Kuinkas tarkasti mopo syynätään katsastuksesssa? Mulla puuttuu etujarrusta jarruvalokatkaisin, mutta takajarrussa toimii normaalisti. Vähän tuo ihmetyttää koska pyörä on valkokilpinen ja sillä on osallistuttu esim. Portugalin Sixdayssille 2009. Sähköjä siinä on vedelty hiukan uusiksi jossain vaiheessa.
Mietin vaan että kannattaako sitä katkaisijaa alkaa ostamaan (turhan takia) jos joskus innostuu lähtemään johonkin kisaan mukaan...
Kyllä mä sen kytkimen siihen laittaisin. Aika tyhmä tapa jäädä kisa ajamatta kun ne yleensä noita tarkistelee. Valot muutenkin on ollut aika syynissä viime aikoina.
 
biggrin.gif
heh... vai ajamaan...
biggrin.gif


mitä tohon vaaditaan että pääsee kisaan mukaan ,noin yksinkertaisesti, tällaselle nelikymppiselle juniorikuskille, ja onko tollaselle 4satku nelarille sopivaa luokkaa...

niin ja pysyykö tollanen vanhus kasassa koko retken...(pyörä)
Sinne vaan mukaan, kertalisenssin saa paikanpäältä. Mopo jos on valkokilpinen niin rekisteriote katsastukseen ja tarkistaa että äänenvaimennin on kunnossa. Kaikki muuhan mopossa on tottakai muutenkin aina kunnossa. Valot, jarrut jne. Moottoriliiton alaiseen kerhoon kun vielä kuuluu niin siitä se lähtee
smile_org.gif
. Ja luokka tolla mopolla on C-avoin tai sitten kuntoluokka jos sellanen on otettu mukaan. Ja pysyy se mopo kasassa
smile_org.gif
Kuinkas tarkasti mopo syynätään katsastuksesssa? Mulla puuttuu etujarrusta jarruvalokatkaisin, mutta takajarrussa toimii normaalisti. Vähän tuo ihmetyttää koska pyörä on valkokilpinen ja sillä on osallistuttu esim. Portugalin Sixdayssille 2009. Sähköjä siinä on vedelty hiukan uusiksi jossain vaiheessa.
Mietin vaan että kannattaako sitä katkaisijaa alkaa ostamaan (turhan takia) jos joskus innostuu lähtemään johonkin kisaan mukaan...
Riittää kun jommasta kummasta jarrusta jarruvalo syttyy.

Yamahan WR:ssähän ei tuollaisia kytkimiä ole ollenkaan uutena, vaan takajarruletkun banjopultin kun vaihtaa sellaiseen painetunnistimella olevaan ja kytkee siitä piuhat jarruvalolle niin avot.

Eli kunhan se jarruvalo alkaa hehkumaan jommasta kummasta jarrusta, niin piisaa.

Oleellisimpia katsastuskohteita on valot, äänet, kypärä ja myös jarrut sekä laakerit, eli ettei takarengas lotaa ihan hulluna kun siitä ottaa kiinni ja ravistaa. Kaiken tuollaisen toki tulisi olla jokaisella kunnossa, kun noi vaikuttaa kuitenkin aika paljon siihen kuljettajan turvallisuuteen.

Jos ei ole valkokilpinen peli, niin tullista täyttämään käyttöönotto ilmoitus ja katsastuskonttorilta hakemaan siirtolupa kyseiselle päivälle, kilpailua varten. Ja sitten noiden lisäksi kun on se liikennevakuutus mopossa ja nuo aikaisemmin mainitut jutut kunnossa, niin eikun kisaamaan!
 
Oleellisimpia katsastuskohteita on valot, äänet, kypärä ja myös jarrut sekä laakerit
Tuosta äänistä tulikin mieleen että tööttikin on mulla varastossa, eikä kiinni pyörässä. Mikä on ollut politiikka sen suhteen?
Noh, kiinnihän se pitäisi olla. Monilla on sellainen pumpattava äänitorvi jossain etumaskin välissä, sekin ilmeisesti riittää.

Itselläni on perkuleen äänekäs R6R:n töötti viriteltynä maskin taakse. Jos ei muuta niin sillä saa ainakin edessä ajavan säikäytettyä
smile_org.gif


Eli kannattaa laittaa paikoilleen ja toimintaan.
 
biggrin.gif
No huhhuh...
biggrin.gif


oltiinpas koittamassa tota spoorijutskaa tänään , ensin kavilassa jossa oli ihan kiva rata aurattu ,ilman isoja mäkiä, vissiin kolmella hyppyrillä...
ihan kivaa oli mutta hiukan lyhyt rata, lyhyempi kuin meijän peltorata mutta hypyt teki siitä kivamman...

mutta sitten ... kaveri ties "hyvän" enskapolun siinä lähellä ja eikun kattomaan...
viimeks siinä oli ajettu kelkalla ja nyt oli aika kerros pehmeetä lunta tuuli tuonu, olipa oikeeta kuntoilua, jätettiin se sitten ihan pikkupätkään ja jatkettiin pitkin mettäteitä...

huomenna sitten jäätietä kokeilemaan,kun vielä pystyy...
ei taida musta olla mihkään kisatouhuihin, vielä , pitää reenata viel lisää,niin ehkä ens talvena sitten ...
062802moto_prv.gif
 
Lainataan nyt tätä topiccia. Pinteleen ajo oli lauantaina Pälkäneellä ja siellä kanssa kamera kiinni. Kisa meni ihan hyvin. Kakkosella ja kolmosella jo ihan tosi hyvät pätkäsijoituksetkin. Noille pitkille ja haastaville pätkille pitäisi saada vielä enemmän raivoa.

Mk 2

Mk 3
 
mad.gif
Joo, Pinteleen kapinoissa tuli kans oltua, paramedic-mönkijällä. Mikähän ihme siinä on ettei vaan tajua ilmoittautua noihin kisoihin. Sit kun pelipaikoilla seurailee muiden pyörien menoa, alkaa joka kerta nyppiin ihan todenteolla ett on TAAS talkoilemassa eikä kisaamassa...  
nixweiss.gif
Ja joo, kait ainoa, joka teloi koko kisoissa itsensä olin tietty mä, kun kiskoin MK1:n "pahassa mäessä" kikottimia ylös ja kerran lipesi saapas vinhaa kyytiä pyörivän piikki-takasen alle. Vähäisissä määrin tunsin kipua jalassa...  
crazy.gif
 
mad.gif
Joo, Pinteleen kapinoissa tuli kans oltua, paramedic-mönkijällä. Mikähän ihme siinä on ettei vaan tajua ilmoittautua noihin kisoihin. Sit kun pelipaikoilla seurailee muiden pyörien menoa, alkaa joka kerta nyppiin ihan todenteolla ett on TAAS talkoilemassa eikä kisaamassa...  
nixweiss.gif
Ja joo, kait ainoa, joka teloi koko kisoissa itsensä olin tietty mä, kun kiskoin MK1:n "pahassa mäessä" kikottimia ylös ja kerran lipesi saapas vinhaa kyytiä pyörivän piikki-takasen alle. Vähäisissä määrin tunsin kipua jalassa...  
crazy.gif
No varmaan sitten revit muakin siinä
smile_org.gif
. Toivottavasti en ollut se joka sua teloi...
 
Jahas, TiTu menossa päijänteelle. Tsemiä reissuun, ei varmasti tule helppo kun kelejä katselee. Pitää muistaa numero ja huutaa kunnolla Evolla katsomosta
smile_org.gif
 
Eipä jää sulta mikään huomaamatta
biggrin.gif
Juu täytyy häpeäkseni tunnustaa, että näin ensikertalaisena kuntoluokkaan. Pitkä oli vääntö itseni kanssa, että josko kuitenkin C-luokassa lähtis kuraa, vettä ja loskaa roiskuttamaan, mutta tähän päädyin.

Pikkusen on valmistautuminen jäänyt viime viikkoina vähille. Numibian jälkeen en ole ajanut metriäkään, kun edellinen pyörä vaihtoi omistajaa. Hyvällä tuurilla uusi samanlainen tulee ensi viikolla. Sitten ei ehdikkään paljoa muuta tekemään, kuin ajamaan pyörää sisään ja säätämään alustaa omalle ajolle sopivaksi. Niin ja tämä kaikki tietty töiden ohella.

Mutta eiköhän se siitä... Ei paineita
talktohand.gif
 
Eipä jää sulta mikään huomaamatta  
biggrin.gif
Juu täytyy häpeäkseni tunnustaa, että näin ensikertalaisena kuntoluokkaan. Pitkä oli vääntö itseni kanssa, että josko kuitenkin C-luokassa lähtis kuraa, vettä ja loskaa roiskuttamaan, mutta tähän päädyin.

Pikkusen on valmistautuminen jäänyt viime viikkoina vähille. Numibian jälkeen en ole ajanut metriäkään, kun edellinen pyörä vaihtoi omistajaa. Hyvällä tuurilla uusi samanlainen tulee ensi viikolla. Sitten ei ehdikkään paljoa muuta tekemään, kuin ajamaan pyörää sisään ja säätämään alustaa omalle ajolle sopivaksi. Niin ja tämä kaikki tietty töiden ohella.

Mutta eiköhän se siitä... Ei paineita  
talktohand.gif
Eipä se kuntsarikaan mikään häpee ole. Viime vuonna ainakin itse pari kertaa kirosin että menin C:hen
smile_org.gif
. Rankka reissu tulee varmasti silti varsinkin jos keli menee samanlaiseksi kuin viime vuonna. Ei muuta kuin kuvio kuntoon ja hyvät huoltomiehet mukaan niin reissusta tulee ikimuistoinen. Ainakin itse muistan varmasti että jäi tunti kisaa ajamatta ja takana oli 9 ja puoli tuntia maastokoetta
smile_org.gif
 
Back
Ylös