• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ohituksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matias
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moottoritiellä, kun ajellaan, niin yleensä siinä keskellä on tilaa aika hyvin. Oikealla kaistalla ajetaan kovinkin oikeassa reunassa ja vasemmalla vasemmassa. Tämän itse ainakin huomannut. Ei se nyt mikään ihmeellinen temppu ole siitä välistä sujauttaa.

Melkoisen kohdallaan saa tähdet olla, että siinä nanosekunnissa mikä kestää sillä motoristilla välistä suhahtaa, joku yht´äkkiä heilahtaa metrin johonkin suuntaan.
Tämän on pakko olla provo, ei kukaan voi noin ääliö oikeasti olla
033102ass_1_prv.gif
Tehty, koettu ja hengissä selvitty. Kukaan ei kuollut ja lapsia ei teleporttautunut eteen. Ihme homma tosin, olisi luullut siitä 80 kilsan päässä sijaitsevasta tarhasta niitä vyöryävän laumoittain.

Mitä sillä on väliä miten menee ohi jos vaan menee eikä mitään käy. Kyllä se rassaa kun kotilot menee ohituskaistalla 110km/h, tilaa on nii mikä ettei. Tietysti on siinä mahollista mennä oikeeta kaistaa oikeesta reunasta ohi missä on tilaa jos auto ajaa keskellä tai sitten vasemalla sama homma.

Ainahan sitä voi jossitella, että mitä jos mun rengas ois puhennu ja olisin lentäny mopoilijan päälle. Sama se sit olis et oisit ajanu nii keskellä ja rekka tullu ohituskaistalla ja olisit sen metrin heilahtanu nii olisit alle jääny. Paska mäihä.
Mitäpä väliä millään on kun ihminen elää sen mitä elää ja kun se kuolee se on kuollut eikä ole mitään sen ihmeempää. Onhan se näinkin.

Mutta jos kaikki tekee just niinkuin itelle päähän juolahtaa, mikään ei toimi. Hauska juttu. Jos epäilee, kokeilee vaikkapa yhden päivän tällä viisiin: Illalla menee nukkumaan pihahietikolle ja sitten kun on herännyt liikenteen meluun, menee töihin ajellen autolla takaperin tien vasenta puolta, tervehtii kaikkia töissä: "Hyvää yötä" ja asettuu työpisteeseensä perse näyttöruutua vasten ja päänuppi työtuolille. Huutaa siinä kahdeksan tuntia: "Toteutan kansalaisyhteiskuntaa!" ja lähtee toimistolta ryömien takaisin kotiin tai muualle, kotiinhan ei oikeastaan kannata mennä sillä sinne on moni kuollut.
*total reps*

Sai ajattelemaan. Jatkossa olen kilttiäkin kiltimpi muurahainen, joka tekee juuri niin kuin yhteiskunnassa on yleisesti hyväksyttyä, eikä aiheuta närää muissa yhteisöjen jäsenissä.

Mää olin yks ilta ajelemassa kaapungilla.. noh rattosasti se meni kunnes kaverinkaa lähettii valoista rauhassa körryttelemään. Oltiin molemmat omilla kaistoilla ja siinä mentii eteenpäi ku yhtäkkiä joku amis bemari hujahti arvioilta vajaa metrin päästä bussipysäkin kautta, vauhtia oli arvioilta 100@40alue!

Olin juuri alkamassa ryhmittäytyä oikeaan reunaan ku aikomus oli kääntyä.. jos olisin vähänki aikasemmin alkanu ryhmittäytyä niin ois sattunu juhaa leukaa  
kynttila.gif
Siis se bemari meni bussipysäkin kautta ohitse ja sä olisit jäänyt alle omalla kaistalla? Etkö sä katsele peileihin?

Moottoritiellä, kun ajellaan, niin yleensä siinä keskellä on tilaa aika hyvin. Oikealla kaistalla ajetaan kovinkin oikeassa reunassa ja vasemmalla vasemmassa. Tämän itse ainakin huomannut. Ei se nyt mikään ihmeellinen temppu ole siitä välistä sujauttaa.

Melkoisen kohdallaan saa tähdet olla, että siinä nanosekunnissa mikä kestää sillä motoristilla välistä suhahtaa, joku yht´äkkiä heilahtaa metrin johonkin suuntaan.
033102ass_1_prv.gif
Tehty, koettu ja hengissä selvitty. Kukaan ei kuollut ja lapsia ei teleporttautunut eteen. Ihme homma tosin, olisi luullut siitä 80 kilsan päässä sijaitsevasta tarhasta niitä vyöryävän laumoittain.
Se on sitten myös OK, että autolla saa ohittaa MP:n miten se parhaiten tuntuu sujuvan. Taitaisi vaan käydä niin, että kyseinen mopoilija on täällä .orgissa itkemässä kokemaansa vääryyttä.

Jos autojen välissä oli kolmisen metriä tilaa, niin ehkä ton vois aatella hyvällä tahdolla splittaukseksikin, mutta oisko tuossa ollut jotakin provokaatiomeininkiä? Taksi ruvennu hidastamaan rinnalle päästessään?

Ihmisistä on tullut melko kärsimättömiä, ne rupee hosumaan heti kun tulee joku vastoinkäyminen. Ihan niinkuin joku sisäinen ääni käskis tekemään tyhmyyksiä kuten sillä Porvoon turistinpuukottajalla.

Eilenkin Tammpereella joku penkka-autoilija veti liittymän jälkeen oikeelta ohi kun oli tietyömaa ja nopeusrajoitus. Vaimo ajeli vissiin nopeusrajoituksen mukaan (autolla oltiin). Hiukan huvitti se kiirus ja koheltaminen. Ei auttanut tätäkään penkka-autoilijaa matkassa tai ajassa.
Ei tässä minun mielestäni mikään provokaatiotilanne ollut kyseessä. Oma nopeuteni oli n. 120 ja taksi ohitti minut selvällä nopeuserolla nopeuden pysyessä vakiona. Ei siinä motoristin olisi montaa sekuntia tarvinnut odottaa, kun olisi päässyt ohitse "normaalireittiä".
Tapaus näytti aika hurjalta. Se oli odottamaton, siihen ei täällä olla totuttu eikä sen vuoksi muut tielläliikkujat osaa siihen varautua. Pahimmillaan tämä tilanne olisi voinut päättyä surullisesti. Onneksi näin ei kuitenkaan käynyt.

033102ass_1_prv.gif
Se on sitten myös OK, että autolla saa ohittaa MP:n miten se parhaiten tuntuu sujuvan. Taitaisi vaan käydä niin, että kyseinen mopoilija on täällä .orgissa itkemässä kokemaansa vääryyttä.
No niinpä täällä on näytetty olevan. Motoristi nillittää, kun motoristi menee ohi. Motoristi nillittää, kun auto menee ohi. Motoristi nillittää, kun kukaan ei mene ohi.

Ihmeellisiä tyyppejä. Mikään ei ole ikinä hyvin...

033102ass_1_prv.gif
Joo joo tehty on varmasti useammankin toimesta eikä se tunnu pyörän sarvissa tuommonen edes kummalliselta. Harvoin vaan moottoripyöräilijä jää katselemaan taakseen että miltäs se muista tienkäyttäjistä näyttää.

Pari viikkoo sitten lähdin vaimokkeen kanssa viemään pyörää säilöön, muori kotilolla, minä pärrällä, peräkkäin ajeltiin. Moottoritielle mentäessä otin ensin oikeanpuoleisen kaistan ja muori perässä. Alkoi kuitenkin tulla rekka perä edellä vastaan ja vieressä/edessä toista kaistaa ajaa suurehko mersu ja mersun takana pitkä letka autoja. No otin sitten siinä rivakan kiihdytyksen mersun eteen vasemmalle kaistalle kun rekkaan oli vielä matkaa varmaan ruhtinaalliset 15 metriä. Eli reilusti pyörän mentävä rako, ei tunnu missään enkä katsellut taakse.

Kotona sitten muori kertoo että se mersukuski oli ollut aivan vähällä ajaa autonsa metsään kun oli mua niin säikähtänyt että liian suuri paniikkiväistöliike (tässä tapauksessa ihan turha) oli saanut auton heittelehtimään. Siinä olis ollut suuremmankin ketjukolarin ainekset kasassa.

....Joojoo taaskaan ei sattunut mitään, kukaan ei kuollut, ain voi jossitella jne. mut kyllä se vaan pisti vähän miettimään kun omasta mielestä siinä tilanteessa ei todellakaan pitänyt olla mitään ihmeellistä ja kotilokuski oli ajaa perheensä rekan alle...

Sitä niin helposti tottuu pyörään ja sen suomiin mahdollisuuksiin, mutta autoilijat jotka ei mitään moottoripylristä ymmärrä ei voi osata ennakoida kaikkea vaikka kuin peilejä vilkuilisivat.

Itse kanssa ollut joskus sen verran ajatuksissa kotilolla, että
säikähtänyt, vaikka mitään ei olekaan ollut lähellä sattua, kun pyörä
jostakin välähtänyt.

Ei sitä kuitenkaan ole tullut muistettua, kun itse ajelee pyörällä.
Vaikka raahallisesti pyritäänkin menemään.

Nää on näitä samoja mulkkuja jotka harrastaa myös aina suosittua tapaa ohittaa just liittymän kohdalla ja sitten poistuvat kyseisessä liittymässä, säästäähän siinä joitain sekunnin osia siinäkin
033102ass_1_prv.gif
Erikoista että näiden "urotekojen" ymmärtäjiä ja muita järkeilijöitä tuntuu riittävän, tietoinen liikenteen vaarantaminen ei pitäisi olla perusteltavissa mitenkään.

Miten näihin tällaisiin aloituksiin sitten pitäisi reagoida?
Mä en oikein ymmärrä mitä näillä haetaan?
Voi, voi kauheeta, on ne hulluja...voi hirveetä?!!!!!
Kun ei jaksais...jokainen meistä tuolla ajaa, niinkuin parhaaksi näkee.
Syytön minä siihen olen, että joku koheltaa?
Ja se syyllinen siitä maksaa seuraukset.
Näillä ei ole mitään sivistyksellistä merkitystä turvallisemman liikenteen kannalta...Me ei pystytä ketään kouluttamaan.
Joku nyt vaan nauttii siitä adrenaliinin purskahduksesta ja toivon syvästi,että vetomies on "ammatilainen" joka kenties tunnistaa riskit, mutta tuntee omat taitonsa?
Mua ei innosta se myötähäpeä-kuoro, joka välittömästi kiljuu, miten kauheeta tuollainen ajotapa on.
Siellä liikenteessä on vaan varauduttava kaikkeen.
Kypärän sisässä voi hiljaa kiroilla...se on turvallisintakin.
Sorry aloittaja, ei ole mitenkään sinua vastaan suunnattu, mut kun ei jaksa näitä kauhistelukuoroja.

Miten näihin tällaisiin aloituksiin sitten pitäisi reagoida?
Ne aiheuttavat keskustelua.
.ORG ei olisi olemassakaan ilman keskustelua.

Kaikkein suurin ihmetykseni aihe näillä palstoilla on ollut ja varmaan
tulee jatkossakin olemaan se, kun jotkut valittavat, että on
kerrassaan typeriä kirjoituksia ja kuitenkin lukevat niitä. Ihan
oikeasti ei ole mitään mieltä lukea sellaisia juttuja lainkaan tai
yhtään tahi ollenkaan, jotka eivät kertakaikkiaan kiinnosta.

Toinen kummajainen on se, kun joku moderaattori poistaa kirjoituksia
ja vielä perustelee sen sillä, että se ei häntä itseään kiinnostanut
tai hän ei ymmärtänyt sitä tai hän on vain yksinkertaisesti eri
mieltä. (Tätä ei pidä sotkea selvästi pelkkiin "ulinaviesteihin", jotka
tietenkin pitää poistaa.)

Ken elää, se näkee ja kaikenmoista on tullut nähtyä. Välillä ihan
hauskaakin - tai ei mitään välillä, vaan enimmäkseen.
tounge.gif

Nää on näitä samoja mulkkuja jotka harrastaa myös aina suosittua tapaa ohittaa just liittymän kohdalla ja sitten poistuvat kyseisessä liittymässä, säästäähän siinä joitain sekunnin osia siinäkin  
033102ass_1_prv.gif
Erikoista että näiden "urotekojen" ymmärtäjiä ja muita järkeilijöitä tuntuu riittävän, tietoinen liikenteen vaarantaminen ei pitäisi olla perusteltavissa mitenkään.
Myönnän!! Olen juuri tälläinen mulkku, jos vaan edellä oleva auto on poistumassa samaan ramppiin alhaisella nopeudella. Ei vaan huvita taluttaa mopoa rampissa kun sillä voi ajaa kunnolla kallistaenkin. Ajan säästöllä tuossa ei ole mitään tekoa. Ainakin täällä niitä kuskeja riittää joille jo 40 kilsaa tunnissa on liikaa loivaan ramppiin.

edit: samoin ohitan jo kiihtytysrampissa sellaiset kuskit, jotka eivät löydä kotilostaan kaasupoljinta.

Mää olin yks ilta ajelemassa kaapungilla.. noh rattosasti se meni kunnes kaverinkaa lähettii valoista rauhassa körryttelemään. Oltiin molemmat omilla kaistoilla ja siinä mentii eteenpäi ku yhtäkkiä joku amis bemari hujahti arvioilta vajaa metrin päästä bussipysäkin kautta, vauhtia oli arvioilta 100@40alue!
Jos sitä ollaan rauhassa körryttelemässä niin onko se kaverin kanssa pakko käyttää molempia kaistoja?

En bemari kuskia ihmettele yhtään sillä itsekkin on joskus pitänyt suunnilleen väkisen työntyä ohi kun kahdella mopolla pitää ajaa vierekkäin käyttäen kahta kaistaa kun sen voi tehdä yhtä kaistaakin käyttämällä

Kun ei jaksais...jokainen meistä tuolla ajaa, niinkuin parhaaksi näkee.

Joku nyt vaan nauttii siitä adrenaliinin purskahduksesta ja toivon syvästi,että vetomies on "ammatilainen" joka kenties tunnistaa riskit, mutta tuntee omat taitonsa?
...
Siellä liikenteessä on vaan varauduttava kaikkeen.
No, sitten jotakin oleellista on muuttunut liikenteen pelisääännöissä viimeksi kuluneen 20 vuoden aikana, koska omana autokouluaikanani korostettiin nk. luottamusperiaatetta, eli jokaisen olisi voitava luottaa  siihen, että muut liikenteessä olijat noudattavat sääntöjä omalta osaltaan.

Ilmeisesti jossakin kohtaa tämä periaate on hylätty ja korvattu periaatteella "liikennealueella kukin viihdyttäköön itseään siten kuin parhaaksi näkee".
lookaround_orig.gif

sanoi:
Syytön minä siihen olen, että joku koheltaa?
Ja se syyllinen siitä maksaa seuraukset.
Siinä rajoissa kuin vahingot ovat pelkässä rahassa mitattavia tai korvattavissa...

"No, sitten jotakin oleellista on muuttunut liikenteen pelisääännöissä viimeksi kuluneen 20 vuoden aikana, koska omana autokouluaikanani korostettiin nk. luottamusperiaatetta, eli jokaisen olisi voitava luottaa siihen, että muut liikenteessä olijat noudattavat sääntöjä omalta osaltaan."

No lykkyä tykö vaan.
Minä en ainakaan luota mp:llä ajellessan, että minut nähdään, tai että minulle aina annetaan tietä.
En väitä, että autoilija tekisi mokan piruillessaan, elämä vaan on...
Suurin osa autoilijoista on ennakoitavissa. Mut osa ei , missään tilanteessa.
Siellä on niitä autoilijoita, jotka saa yhtäkkisiä älynväläyksiä...kokemattomuutta sanoisin.Tai ajatukset muualla.
Siel on teinipoikia, jotka haluaa haastaa mp:n, varsinkin kun huomaavat, että pyörä on jyhkeä ja kuski nainen...siel on niitä jotka ajattelee, että heillä on etuajo-oikeus, siellä on niitä jotka luulee, että kaista on heidän, eikä mp:stä tartte välittää..
Toki siel on sitten niitä aivan ihaniakin ihmisiä ja niitä joilla pelisilmää on.Sellaisia jotka tekee mahtavia ratkaisuja ja jälkikäteen ei voi kuin nostaa hattua.
Mut tää voivottelulinja...haluaisinpa nähdä kuka motoristi ensimmäisenä kirjoittaa tänne org.iin jutun, että kun hän muisti miten pahoillaan muut oli jostain motoristin tempusta, niin....
Ja se oli orgin ansiota....?
Toki, jos noin käy, olen ensimmäisenä nostamassa hattua...siis kypärää?

Niinhän se ghost riderkin tekee joka paikassa. Eikös ne opetusvideoita nyt ollut?

Ei vaan siinä mielessäkin tuo vaarallista, että jos joku säikähtää ja tekee äkkinäisen liikkeen omalla autollaan ja ajaa siitä ojaan niin ei oo kivaa jälkeä. Tai tosiaan auto heilahtaa (esim. tuulisella) juuri sillä hetkellä ja niittaa pyörän. Se, mitä todennäköisyydet on niin tuskin tosin kovin suuria että näin tulisi tapahtumaan..

Mutta nämähän on niitä kuuluisia viimeisiä sanoja, kerran täällä vain eletään
biggrin.gif

Olipa hyvä, että asia tuli puheeksi, niin ei tuollaista enää pääse tapahtumaan.
Kerrotaan vielä samaan topiciin, että joku hakkasi vaimonsa ja toinen hukkui kännissä. Älkää syyllistykö samaan.

Muuten olen sitä mieltä, että jokainen huolehtikoon omista ohituksistaan..
Täysin samaa mieltä, ajelkoot kukin kuinka lystää. Kerran se vaan kirpasee. Jos on onnea matkassa. Käsittäköön kukin tämänkin kuinka lystää.
nixweiss.gif

Back