• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ohjausiskari

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommipommi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tommipommi

New member
On viime kesältä muutama todella ikävä kokemus siitä kun kun stonga lähtee "vemputtamaan" ja oon päättäny etten alkavalla ajokaudella aja metriäkään ilman ohjausiskaria. Nyt haluaisinkin hieman ohjeistusta sen hankkimiseen.

Öhlins on ymmärtääkseni paras mahdollinen, mutta kun se on aivan sikahintainen !
033102ass_1_prv.gif
Valikoimaa kun tuntuu löytyvän muiltakin valmistajilta ja hinta tuppaa olemaan puolet öhläristä. Mutta päteekö tässäkin sanonta " kun halvalla ostaa niin halvalla saa" ? Olisi mukavaa saada kommenteja, kokemuksia tai jopa faktaa aiheesta...

Ai niin, mopotin on ´03 Fireblade
 
Oletko purkaamoilta kysellyt. Iskarin kuntohan on helppo todeta, joten käytettykin on "toimiva" kustannustehokkaampi vaihtoehto.
 
Eipä ole moinen tullut mieleen. Osaisitko kertoa jotain purkaamoa helsingin lähettyvillä?
 
Kyllä kannattaa laittaa joko WP  tai öhlins ne on aivan eri planeetalta kun noi halpis tuotteet.halpistuotteissa on yleensä n. 7 jäykkyyssäätö mahdollisuutta ja ainakin WP:ssä on 32 + voidaan huoltaa.Asennussarjahan maksaa kans jo yli 200€ mutta onhan iskari aina sitten "kädenulottuvilla" iskareiden hintaero ei kuitenkaan ole niin iso että kannattas "säästää...."
Tämä on oma mielipide
talktohand.gif
 
Ookoo,

WP:stä ei ole mitään mielikuvaa... Netistä oli vähän vaikee löytää, (vai oliko käyttäjässä vika ) mutta en löytänyt jälleenmyyjää öhlärille pääkaupunkiseudulla...?
 
Itselläni on -01 cbr600:ssa Hyperpron ohjausiskari ja se on aina täysillä, muuten siitä ei ole juurikaan hyötyä. Jos se ei ole ja kiihdyttää kovasti mutkasta lähtiessä niin saattaa ravistaa ja sehän on aika ikävä tunne.

Fireblade:ssa taitaa olla jyrkempi keula kuin mun pyörässä joten kanattaa varmaan investoida Öhlinsiin niin ei ainakaan lopu säätövara kesken.

Ohjausiskari testi Firebladelle
 
Onko jollain tietoa miltä valmistajilta löytyy ohjausiskaria cbr 600 -92:seen. öhlins.com sivuilla oleva suosituslistan mukaan öhlinsiltä ainakin pitäis löytyä.(mp-racingin sivuilta en saanut suosituslistaa ladattua). Aika monelta merkiltä ei taida löytyä kuin vuosimallia -95 uudempiin.
 
Huollettavuus on noissa tärkeää. öhläriin ja wp:hen saa osat hyllystä suomesta jne.. lisäksi taitavat olla viel sellasii et kiinnikkeiden vaihdolla saat ne myös seuraavaan pyörään kun noi halppikset käy just vain siihen tiettyyn malliin
wink.gif

200e on aika turha säästö jos valitsee "parhaiden" ja huonojen väliltä
 
Löytyy muitakin huippu malleja, mutta saatavuus Suomesta huono (lue ei lainkaan). Myös noihin "halpa" lue ainoastaan halvempiin saa asennus sarjat monille eri pyörä merkeille ja malleille...
 
Kyllä se sille näyttää että öhlärin joutuu hankkimaan. Mitäs sitä paskalla tekee kun ei oo peltoakaan. Ja halpahan se henkivakuutuksena on.

Kiitos kaikille mielipiteensä antaneille.
 
Kannattaa kokeilla saada Toby:n maahantuoja selville. Paljolti käytössä WSB ja GP puolella. Valmistaja on Belgiassa (muistaakseeni) ja hinta noin kolmanneksen alhaisempi kuin Öhläri. Ei se hinta aina ole se laaduntae toisaalta voihan sitä brändistä maksaa lisää (niin pysyy mullakin työpaikka)...
biggrin.gif
 
Osta öhläri tai WP. Paineistamattomilla ei tee hevon humppaa. Ne ovat auttamatta liian hitaita slappereihin, eli käytönnössä tekevät ohjauksen ainoastaan raskaammiksi ja suojaavat töyssyiltä. Itselläni oli LSL hetken kiinni kisapyörässä ja sillä ei ainakaan siinä tehnyt mitään. Jos haluat testata, niin voin myydä halvalla.  
tounge.gif
 
On tuo ohjausiskari sellainen että parempi olla ilman kuin laittaa huono. Säästä siis sen verran kasaan että saat Öhlinsin tai WP:n. Voihan joku muukin hyvä olla mutta silloin se ei taas ole yhtään halvempi. Säädettävä siis tietysti.
 
sanoi:
Osta öhläri tai WP. Paineistamattomilla ei tee hevon humppaa. Ne ovat auttamatta liian hitaita slappereihin, eli käytönnössä tekevät ohjauksen ainoastaan raskaammiksi ja suojaavat töyssyiltä. Itselläni oli LSL hetken kiinni kisapyörässä ja sillä ei ainakaan siinä tehnyt mitään. Jos haluat testata, niin voin myydä halvalla.  

Hei,

Onko jollakin kokemusta slappareista vaikka olisi ohjausiskari paikalla?  Aikaisemmin en ole kuullut moista väitettä.  Miten tuon LSL:n toimimattomuus ilmeni?  Itse olen työssä teollisuudessa ja arvelisin että ko. vehkeen valmistaja ja suunnittelija olisivat varmasti olleet kiinnostuneita kokemuksistasi toimimattomuudesta.  Minkä pyörän kiinnimet sinulla on LSL:n vaimentimessa?  Minkälaista hintaa pidät vaimentimella?
 
Tommosen LSL iskarin tilasin. On vasta nyt talvella asennettu joten mitään sen parempaa kokemusta ei ole. Toivottavasti edes jotain apua.
 
Ite hommasin hyperpron uuden mallin joka on paineistettu ja säätöjäkin on 22 kliksiä. Hinta on tosin samoissa noiden WP:n ja Öölärin kanssa. Kiinnikesatsi tässäkin tapauksessa aikasta hintava.

Tuollainen:

P.S. Tämä tuli siis kawa 636-03:seen
 
Tuossa mun pyörässä on tuo alkuperäinen ohjausiskari tankin vasemmalla puolella pitkittäin ja nuo uudet on kaikki yläkolmion päällä poikittain. Onko tuolla muuta merkitystä, kuin et se on helpompi säätää ajon aikana? Saako tuon alkuperäisen paikalle asennettua uuden ilman asennussarjaa?
withstupid.gif
nixweiss.gif
 
sanoi:
Osta öhläri tai WP. Paineistamattomilla ei tee hevon humppaa. Ne ovat auttamatta liian hitaita slappereihin, eli käytönnössä tekevät ohjauksen ainoastaan raskaammiksi ja suojaavat töyssyiltä. Itselläni oli LSL hetken kiinni kisapyörässä ja sillä ei ainakaan siinä tehnyt mitään. Jos haluat testata, niin voin myydä halvalla.  

Hei,

Onko jollakin kokemusta slappareista vaikka olisi ohjausiskari paikalla?  Aikaisemmin en ole kuullut moista väitettä.  Miten tuon LSL:n toimimattomuus ilmeni?  Itse olen työssä teollisuudessa ja arvelisin että ko. vehkeen valmistaja ja suunnittelija olisivat varmasti olleet kiinnostuneita kokemuksistasi toimimattomuudesta.  Minkä pyörän kiinnimet sinulla on LSL:n vaimentimessa?  Minkälaista hintaa pidät vaimentimella?
Suzuki GSX-R 1000:n orkkis-iskarilla on kokemusta släppereistä viime syksyltä. Muutaman kerran ravisteli oikeen mukavasti. Taidan vaihtaa sen jossain vaiheessa, edellisessä pyörässä (R1) oli Öhlins ja ero on todella selkeä. Toi Suitsan orkkis on melko turha kapistus..
 
Back
Ylös