• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ohjaustanko tärinä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Viluveli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko kukaan kokeillut mitä vaikutaa tankopainojen muuttaminen eri painoisiksi? Muuttuisiko värinä toiselle kierrosalueelle ja/tai muuttuisiko värinän voimakkuus? Edellisessä pyörissäni värinä oli juuri sopivasti matka-ajokierroksilla ja se puudutti sormet.

Joopäd.minulta(siis moposta gsx1100-G)sarviin tuli tärinää kun remontin jälkeen ajelin,ja ihmettelin mistä tärinä tuli, kun ei muuta kun sarvet olin irroittanut ja takas laittanut.
No sarvet on kiinnitetty"tärinän vaimennin kumisten"pulttien varaan,jotka olin kiristänyt hampaat irvessä,siis liian tiukalle,ne kiinnityspultit kun löysäsin järkevään kireyteen niin sarvien tärinä loppui ja peileistäkin näki jälleen selvästi.

Kantsii kokeilla ennen ku koko pyörää uusii.
tounge.gif

Minulla ei ollut -86 VFR:n kanssa vastaavaa ongelmaa. Oletan käsien puutumisen johtuvan nojaavasta ajoasennosta ja tarpeettoman kovasta tangoista puristamisesta, mikä kilometrien ja ajokokemuksen myötä vähenee. Veijo

Täällä kans ihan samaa ongelmaa vaikka ei hondaa olekkaan..
Kädet puutuu jo tosiaan ihan lyhyillä matkoilla. (alle 10km).
Pitääkin kokeilla noita tangonpääpainojen laittoa kun ei oo
niitä tällä hetkellä ollenkaan
tounge.gif

Korjaus tärinään löytyi. Vaihdoin etupyörän laakerit.
Ajotuntuma on huomattavasti parenpi.

Mitähän hinta luokkaa maksaa nuo ventiilin säätö jos se poistaisi tuon pienen jäljelle jääneen tärinän?

Back