Kuten Athene sanoi, niin hiekka, kaivonkannet, kivet tai muu roska on aiheuttanut ajolinjan muutoksia kesken mutkan. Tosin siihen on tullut varaudttua ja kanttausvaraa jää tiellä ajettaessa aina käyttämättä.
Tiukimmat ajolinjan muutokset on varmaan tullut tehtyä Alpeilla kun tienleveys oli muutenkin n. 1,5 kaistaa ja sen keskellä tuli mutkassa vastaan matkailuauto. Tilaa kummallakin puolella n. metri ja vaihtoehtoina oli oikealta ohittaminen =1m tilaa+rotko ilman kaiteita ulkokurvissa tai vasemmalta ohittaminen =1m tilaa+kiviseinä sisäkurvissa.
Tiellä ajaessa ajolinjoja ei tule niin paljoa mietittyä, vaan ne on moninaisten kompromissien tulosta. Ei se ajolinja yksistään ketään tieltä suista, vaan ajonopeus, ajotekniikka, pyörän ominaisuudet eikä vähiten kuskin henkiset ominaisuudet vaikuttavat paljon siihen että pääseekö sieltä mutkasta tietä pitkin ulos vai jatkuuko matka tangentin suuntaan.