• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Olipa lähellä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vilu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Vilu

New member
Olin menossa juhannusta viettämään moottoripyörällä Oulusta Kuusamoon. Päätin ajaa reittiä Oulu-Ylikiiminki-Pudasjärvi-Isosyötteen kautta Posio-Kuusamo. Alkumatka sujui hienosti, ei ruuhkaa, sää mitä hienoin ja kuskilla mieli virkeä.

Käännyttyäni Syötteentieltä (oisko tienro 963 tjsp.) tielle 962 Posiolle päin ja ajettuani ehkä 10 km huomasin peilistä, että takaa tulee auto aika lujaa, itellä oli vauhtia n. 100 km/h. No ei siinä mitään auto huomattu ja homma jatkuu, mutta kun tämä h...vetin asshole saavuttaa minut ja lähtee ohittamaan, niin ohitus tapahtuu noin reilusti alle metrin päästä minua. Koitin mennä hieman lähemmäksi asfaltin reunaa, mutta sielläkään ei ollut paljoa tilaa, kun satuin ajelemaan aikalailla kaistan oikeassa reunassa. Tämä saatoi pelastaa hengen... luoja tietää
ghostface.gif

Minut ohittanut auto häipyi horisonttiin ja jatkoin matkaa, kunnes saavutin tämän samaisen kekeruusperin, se kaheli oli hidastanut vauhtia ja ajeli jotain kuuttakymppiä. Auto meinasi kokoajan karata ojan puolelle ja kuski teki äkkijarrutuksia ja koitti ohjailla takaisin tien puolelle. Siitäpä fiksuna miehenä päättelin ,että tämä ompi ihan kännissä.
idea3.gif
En uskaltanut lähteä ohi, kun tyyppi valtasi koko tien siinä mutkitellessaan. Onneksi se pysähtyi sitten kokonaan ja jäi tien reunaan ihmettelemään. Olin menossa jo vähän "jututtamaan" kaveria, mutta huomasin, että sillä on takapenkillä vasikan kokoinen susikoira, joten päätin painella reipasta vauhtia ohi.

Ajelin muutaman kilometrin kohti Posiota ja pysähdyin linja-auto pysäkille soittamaan poliisit paikalle. Matkaa Posiolle oli jotain 40 km ja kait saman verran Taivalkoskelle. Hätäkeskuksen kaveri aikoi ilmoitella partiolle mahdollisesta rattijuoposta, itelle tuli mieleen, että täällä korvessa ei varmasti ole poliiseja lähimaillakaan. Jatkoin matkaa ja jo muutamn kilsan päässä tuli poliisit maijalla vastaan... empä ole ennen tuulettanut kun näen poliisit, nyt tuuletin
062802jumpie_prv.gif

(Viesti voi olla hieman vaikeaselkoinen johtuen ottamastani muutamasta oluesta.)
033102beer_1_prv.gif

Teit ihan oikein kun soitit poliisit paikalle. Riippumatta kuinka korvessa ajellaan, on känninen kuski aina uhka muille. Niin että taitaa ne poliisit kuitenkin olla hyvä olemassa...
wink.gif

Näin kesälomaikaan tuppaa oleen liikenteessä jos jonkinlaista viheltäjää
033102beer_1_prv.gif

Täytyy se myöntää, että poliisi on ystävä... ainaki kun ei oo sakkoja rapsahellu
033102bebe_1_prv.gif

Tuollapäin Suomea noita kännisiä jänkhäjoonaksia riittää. kiinnijäämisen riski on pieni. Olen tehnyt saman havainnon Lapissa reissatessa
veryangry.gif

Vastaavan tapauksen jouduin näkemään kun juhannusperjantaiaamuna Kokkolasta lähdin. Käsittämättömiä tilanteita, mm. vasemmalle kääntyvän auton ohitus risteyksessä vasemmalta n. 100km/h, vain siksi että pääsi samalla mun ohi. Pientareen hiekat pöllähtivät lähes joka kurvissa, joko sisä- tai ulkokurvissa jne.

Auton ratista olisin tasan soitellut poliiseille rekkarin ja paikan  
veryangry.gif

Teit ihan oikein kun soitit poliisit paikalle. Riippumatta kuinka korvessa ajellaan, on känninen kuski aina uhka muille. Niin että taitaa ne poliisit kuitenkin olla hyvä olemassa...
wink.gif
Todellakin. Täydet pisteet tuosta! Ite olen käräyttäny oman muijafrendin pikkusiskon ku lähti autolla ajamaan parinkymmenen kilometrin taivalta törkeessä kännissä. Ei meinannu ees pystyy kävelee suoraan. Soitin kytille ja sanoin että äkkii joku 25:lle ratsaamaan tai kohta kuolee joku liikenteessä. Olivat 4 kilometrin päässä pysäyttäny sen... 2,8 promillee oli puhkunu...

Muijalla eikä sen paremmin sen pikkusiskolla ei tähän päivään mennessä ole tietoa että minä soitin ne kytät... Mutta veikkaanpa että ainaki oma muija kiittelis tekoa... Pikkusisko ei välttämät kiittelis... Siltä kun lähti kortti
smile_org.gif

Ei se ole paha asia lainkaan jos kaverin käräyttää. Paskempi kaveri jättää käräyttämättä.
Kyllä jämpti on niin.

wink.gif
Todellakin. Täydet pisteet tuosta! Ite olen käräyttäny oman muijafrendin pikkusiskon ku lähti autolla ajamaan parinkymmenen kilometrin taivalta törkeessä kännissä. Ei meinannu ees pystyy kävelee suoraan. Soitin kytille ja sanoin että äkkii joku 25:lle ratsaamaan tai kohta kuolee joku liikenteessä. Olivat 4 kilometrin päässä pysäyttäny sen... 2,8 promillee oli puhkunu...

Muijalla eikä sen paremmin sen pikkusiskolla ei tähän päivään mennessä ole tietoa että minä soitin ne kytät... Mutta veikkaanpa että ainaki oma muija kiittelis tekoa... Pikkusisko ei välttämät kiittelis... Siltä kun lähti kortti
smile_org.gif
Eipä käynyt mielessäkään, että en soittaisi. Ottaa niin aivoon semmoset kuspiät, jotka kännissä ajelee
mad.gif

Back