Öljyjä Kotariin

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ValeRossi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ValeRossi

New member
Nyt tarvisi öljytietoa tietoa KTM EXC-F 250:sta.

Melko useinhan tuohon laitteeseen öljyjä pitää vaihdella, niin kyselisin millaisilla öljyillä porukka yleensä ajelee. Laitteessa siis märkäkytkin. Tietysti ohjekirjan öljyillä menisi hyvin, mutta niillä on myös "sopivasti" hintaa. Entäs autoöljyt, kokemuksia?

KTMtalkia olen selaillut, mutta jenkeissä on niin erilaisia öljymerkkejä kuin täällä myynnissä.
 
Ajosta riippuen kannattaa vaihdella öljyt ja suodatin 5-10 tunnin välein. Öljyksi täyssynteettinen 10w/60 ja mieluiten Motorexia... Hieman kallistahan se tosin on, mutta haluaako kalliin laitteen kanssa köyhistellä kauheesti öljyjen kanssa?
nixweiss.gif
 
Ajosta riippuen kannattaa vaihdella öljyt ja suodatin 5-10 tunnin välein. Öljyksi täyssynteettinen 10w/60 ja mieluiten Motorexia... Hieman kallistahan se tosin on, mutta haluaako kalliin laitteen kanssa köyhistellä kauheesti öljyjen kanssa?  
nixweiss.gif
Manuaali taisi suositella 10w-50 ja 15w-50 viskositeetteja. Mutta kai tuo 10w-60 pelaa samalla tavalla.

Tämä öljyjuttu on aika kaksipiippuinen juttu, toisaalta ei viittisi halpailla kamalasti jos joutuu jännitämään että miten jotkut kissanrasvat siellä toimii. Toisaalta en viitsisi maksaa "turhasta" jos halvemmat perusöljyt toimivat samalla tavalla kuin kalliimmat.
Kurapyöristä ei ole juurikaan kokemusta, eikä öljyjen osuudesta harrastuksen hintavuudessa.
Laite ei ole siis uusi, vuosimallia 2005 mutta vain 500km ajettu.
wink.gif


Tuo motonetin tavara voisi olla ihan käypäistä litkua.
 
Ite ajoin jonku 40 tuntii teboil power d aluksi suzuki rm 250 koneessa ja nyt ajan 450 rm samoilla öljyillä. Se täyttää öljy vaatimukset paitsi märkäkytkin eli jaso ma. Ikinä ei ole kytkin luistanut. Ja paikallisessa liikkeessä öljy maksaa 2.5e litra ni vaihtelen 3h välein eikä oo kallista. Nää on vähä uskon asioita ajakoot kuka milläkin
 
Yhä edelleen öljykustannus on moottoipyöräilyn ehkä halvin yksittäinen kustannus. Tiedä sitten kannattaako tuossa muutaman euron takia ottaa turhaa riskiä. Niin ja se sama vanha neuvo meinasi unohtua, se meni jotenkin niin ...että jos purkin kyljessä on moottoripyörän kuva....jne
smile_org.gif


Mutta tämä on tietysti vain mielipide muiden vastaavien joukossa.

-h
 
Delvac
idea3.gif

Eikös se tuossa toisessa topicissa hyväksi todettu
tounge.gif
..kahtelet vaa kimi ne api luokitukset
biggrin.gif
 
Kotarissa saattaa olla samat vaatimukset kuin Husabergissäkin, talvella menee 10-40 meillä kisakoneessa mutta kesällä pitää kuumapään olla 50 vaikka on öljylle oma jäähdytin.
Nyt talvikelillä on Gastrollin gps 10-40 ja kesällä Motulin 5100 10-50 muistaakseni.
Delvaccikin kävis talvella mutta 630 kuutioisen potkaisemiseen käyntiin kylmänä ei ihmisvoimat riitä, siksi notkeempaa.
Meillä on tuo öljynvaihtoväli vissiinkin 2-3 tuntia, eli pari kolme ratareissua.
 
Kotarissa saattaa olla  samat vaatimukset kuin Husabergissäkin, talvella menee 10-40 meillä kisakoneessa mutta kesällä pitää kuumapään olla 50 vaikka on öljylle oma jäähdytin.
Nyt talvikelillä on Gastrollin gps 10-40 ja kesällä Motulin 5100 10-50 muistaakseni.
Delvaccikin kävis talvella mutta 630 kuutioisen potkaisemiseen käyntiin kylmänä ei ihmisvoimat riitä, siksi notkeempaa.
Meillä on tuo öljynvaihtoväli vissiinkin 2-3 tuntia, eli pari kolme ratareissua.
Nelariin taitavat talvella suositella 5W40....
 
Henk. koht. öljyasia ratkesi ebayn avulla helposti. Saksasta lähti tilaukseen Motulin 300V- öljyt (15W-50), kustannukseksi postikuluineen jäi 53€/ 4 litran kannu.
Suomessa sama kama noin 90-100€/ kannu...
wink.gif
 
Thumper tuli vaihettua motorex crosspower 10-60:een.
6.5e/l hintasta, kun osti isomman pöntön.
 
No mobilillahan on yks hyvä tunnettu "mp" öljy
biggrin.gif


Käytin itse kotarissani 10W50 motorexiä.
 
Back
Ylös