Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
niin ja sit itketään bensan hinnoistaJa öljy saa maksaa mitä vaan, koska se on kuitenkin niin pieni osa kuluja tässä harrastuksessa että pyörä myyntiin jos tuntuu kalliille.![]()
Tämä "pyörä myyntiin jos on liian kallista" on samanlainen foorumismi kuin tuo Delvac.niin ja sit itketään bensan hinnoistaJa öljy saa maksaa mitä vaan, koska se on kuitenkin niin pieni osa kuluja tässä harrastuksessa että pyörä myyntiin jos tuntuu kalliille.
kai mä nyt ostan jos mä tiiän että joku yhtä hyvä öljy maksaa 35 euroa purkki vaikka ei se mun elämä tohon 15 euroon kaadu. niin ja jos asuminen tuntuu kalliilta nii sun logiikalla asunto myyntiin ja sillan alle asumaan![]()
no niin kakskytä euroa kalliimpaa kx-centterissäMotul 5000 10W-40 Motonetista 28,50€.![]()
5100 on paljon kalliimpaa kuin 5000. Että ei sua ihan järkyttävästi ole pissattu linssiin.edit: se olikin 5100, en tiiä onko sit parempaa, mut pääsasia että öljyt on hommattu ja jos kohta pääsis korkkaa kauden![]()
no tietääpä hakea jatkos motonetistä.. on vielä lähempänäkinMotonetissa 34,90/ 4ltr motulin 5100... ei pitäs olla kallista
Löytyy tuolta nettisivuiltakin
API merkintä on toki tärkeä mutta ei kerro ihan täyttä totuuttaa öljyistä. Yleensä kallimmiissa on parempi lisäaineistus mikä takaa ominaisuuksien säilyvän myös kilometrien myötä. Halvimmissa nuo ominaisuudet heikkenevät suht pian. Mutta jos vaihtaa usein.....![]()
16 euroa/4 ltr. Itse kun suosin puolsyntteettistä. Sai vähän aikaan sitten viel Biltemast vissiin 12 eur/4ltr niin tarttu mukaan.
Ja on API SJ merkintä, eli ei laadultaan huono ainakaan. API taulukko
Mutta tosiaan, jokainen ostaa mitä haluaa. Itse en katso merkkiä vaan lähinnä sopivaa viskositeettiä ja se API merkintä.![]()
Kohtuuhinta? 60€:lla saa 20L tonkan huippuluokan 15W-40 DöljyäSyksyllä ostin stormilta syntiset 10w-50w ja makso n.60e/4l...
Pidin ihan kohtuu hintasina...![]()
Tuo API-merkintä juurikin ottaa kantaa sen öljyn kesto-ominaisuuksiin, riippuen tietenkin hieman API-luokasta. Saman API-luokituksen öljyn pitäisi toimia ihan yhtä hyvin ja yhtä kauan, riippumatta siitä mikä hinta sille purkille on annettu. Lisäaineistuksen määrä riippuu jonkin verran pohjaöljyn laadusta ja valmistajasta, mutta öljyn ominaisuudet ovat käytön kannalta samat samalla API-luokituksella.API merkintä on toki tärkeä mutta ei kerro ihan täyttä totuuttaa öljyistä. Yleensä kallimmiissa on parempi lisäaineistus mikä takaa ominaisuuksien säilyvän myös kilometrien myötä. Halvimmissa nuo ominaisuudet heikkenevät suht pian. Mutta jos vaihtaa usein.....![]()
16 euroa/4 ltr. Itse kun suosin puolsyntteettistä. Sai vähän aikaan sitten viel Biltemast vissiin 12 eur/4ltr niin tarttu mukaan.
Ja on API SJ merkintä, eli ei laadultaan huono ainakaan. API taulukko
Mutta tosiaan, jokainen ostaa mitä haluaa. Itse en katso merkkiä vaan lähinnä sopivaa viskositeettiä ja se API merkintä.![]()
Motul 5000 = mineraaliöljy
Motul 5100 = puolisynteettinen
Motul 7100 = täyssynteettinen
Pohjaöljy voi olla mikä tahansa kunhan viskositeetti ja API-luokitus täyttyy. Eli voit käyttää synteettistä tai mineraalia ihan miten haluat. Tämä on varmaan kymmenes kerta tänä kevään kun kerron tämän näihin öljykeskusteluihin.oisko toi synteettinen öljy parasta motskariin vai onko toi puolisynteettinenki ihan hyvää? vai voiko tota mineraaliöljyä käyttää?
no hyvä että kerroit! ei kai sulle nyt tullu liikaa vaivaa tästäPohjaöljy voi olla mikä tahansa kunhan viskositeetti ja API-luokitus täyttyy. Eli voit käyttää synteettistä tai mineraalia ihan miten haluat. Tämä on varmaan kymmenes kerta tänä kevään kun kerron tämän näihin öljykeskusteluihin.oisko toi synteettinen öljy parasta motskariin vai onko toi puolisynteettinenki ihan hyvää? vai voiko tota mineraaliöljyä käyttää?