öljyn hinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tpower82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tpower82

New member
en oo noita öljyn hintoja oikeen ikään kattonu, mut nyt kävin ostamassa motulin 10w-40 4L ja makso 50 euroa
crazy.gif
olevinaan ei ikinä oo noin kallista ollut, viimeks muistaakseni ku öljyt ostin oli 35 euroa.. nii onko noi noussu vai onko motuli vaan muuten kallista?

Nii-i. Viime vuoden lopulla ostin 20 litraa Delvacia 60 eurolla. Melko edullista.

Ai niin ja Delvacin lisäksi pitää tissit mainita: tissit
cool.gif
tounge.gif
wink.gif

Ja öljy saa maksaa mitä vaan, koska se on kuitenkin niin pieni osa kuluja tässä harrastuksessa että pyörä myyntiin jos tuntuu kalliille.
baaa.gif

Ja öljy saa maksaa mitä vaan, koska se on kuitenkin niin pieni osa kuluja tässä harrastuksessa että pyörä myyntiin jos tuntuu kalliille.  
baaa.gif
niin ja sit itketään bensan hinnoista
bawling.gif
kai mä nyt ostan jos mä tiiän että joku yhtä hyvä öljy maksaa 35 euroa purkki vaikka ei se mun elämä tohon 15 euroon kaadu. niin ja jos asuminen tuntuu kalliilta nii sun logiikalla asunto myyntiin ja sillan alle asumaan

baaa.gif
niin ja sit itketään bensan hinnoista  
bawling.gif
  kai mä nyt ostan jos mä tiiän että joku yhtä hyvä öljy maksaa 35 euroa purkki vaikka ei se mun elämä tohon 15 euroon kaadu.  niin ja jos asuminen tuntuu kalliilta nii sun logiikalla asunto myyntiin ja sillan alle asumaan
Tämä "pyörä myyntiin jos on liian kallista" on samanlainen foorumismi kuin tuo Delvac.
wink.gif

36-271_l.jpg

16 euroa/4 ltr. Itse kun suosin puolsyntteettistä. Sai vähän aikaan sitten viel Biltemast vissiin 12 eur/4ltr niin tarttu mukaan.

Ja on API SJ merkintä, eli ei laadultaan huono ainakaan. API taulukko

Mutta tosiaan, jokainen ostaa mitä haluaa. Itse en katso merkkiä vaan lähinnä sopivaa viskositeettiä ja se API merkintä.
nixweiss.gif

Motul 7100 10W/40 (4L) Puuilosta 29,50e  

Pari purkkia ostin viime joulukuussa,
en tiedä paljonko nyt niistä pyytävät.

Syksyllä ostin stormilta syntiset 10w-50w ja makso n.60e/4l...
Pidin ihan kohtuu hintasina...
nixweiss.gif

36-271_l.jpg

16 euroa/4 ltr. Itse kun suosin puolsyntteettistä. Sai vähän aikaan sitten viel Biltemast vissiin 12 eur/4ltr niin tarttu mukaan.

Mutta tosiaan, jokainen ostaa mitä haluaa. Itse en katso merkkiä vaan lähinnä sopivaa viskositeettiä ja se API merkintä.
nixweiss.gif
API merkintä on toki tärkeä mutta ei kerro ihan täyttä totuuttaa öljyistä. Yleensä kallimmiissa on parempi lisäaineistus mikä takaa ominaisuuksien säilyvän myös kilometrien myötä. Halvimmissa nuo ominaisuudet heikkenevät suht pian. Mutta jos vaihtaa usein.....

Motul 5000 = mineraaliöljy
Motul 5100 = puolisynteettinen
Motul 7100 = täyssynteettinen

oisko toi synteettinen öljy parasta motskariin vai onko toi puolisynteettinenki ihan hyvää? vai voiko tota mineraaliöljyä käyttää?

36-271_l.jpg

nixweiss.gif
API merkintä on toki tärkeä mutta ei kerro ihan täyttä totuuttaa öljyistä. Yleensä kallimmiissa on parempi lisäaineistus mikä takaa ominaisuuksien säilyvän myös kilometrien myötä. Halvimmissa nuo ominaisuudet heikkenevät suht pian. Mutta jos vaihtaa usein.....

Motul 5000 = mineraaliöljy
Motul 5100 = puolisynteettinen
Motul 7100 = täyssynteettinen
Tuo API-merkintä juurikin ottaa kantaa sen öljyn kesto-ominaisuuksiin, riippuen tietenkin hieman API-luokasta. Saman API-luokituksen öljyn pitäisi toimia ihan yhtä hyvin ja yhtä kauan, riippumatta siitä mikä hinta sille purkille on annettu. Lisäaineistuksen määrä riippuu jonkin verran pohjaöljyn laadusta ja valmistajasta, mutta öljyn ominaisuudet ovat käytön kannalta samat samalla API-luokituksella.

Eli hinta ei välttämättä kerro öljyn laadusta yhtään mitään. Minun puolestani saat maksaa öljystä vaikka 100€/litra, mutta ei se tee siitä öljystä yhtään sen parempaa.

oisko toi synteettinen öljy parasta motskariin vai onko toi puolisynteettinenki ihan hyvää? vai voiko tota mineraaliöljyä käyttää?
Pohjaöljy voi olla mikä tahansa kunhan viskositeetti ja API-luokitus täyttyy. Eli voit käyttää synteettistä tai mineraalia ihan miten haluat. Tämä on varmaan kymmenes kerta tänä kevään kun kerron tämän näihin öljykeskusteluihin.

Pohjaöljy voi olla mikä tahansa kunhan viskositeetti ja API-luokitus täyttyy. Eli voit käyttää synteettistä tai mineraalia ihan miten haluat. Tämä on varmaan kymmenes kerta tänä kevään kun kerron tämän näihin öljykeskusteluihin.
no hyvä että kerroit! ei kai sulle nyt tullu liikaa vaivaa tästä
wink.gif

Back