• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

öljyn hinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tpower82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
36-271_l.jpg

16 euroa/4 ltr. Itse kun suosin puolsyntteettistä. Sai vähän aikaan sitten viel Biltemast vissiin 12 eur/4ltr niin tarttu mukaan.

Ja on API SJ merkintä, eli ei laadultaan huono ainakaan. API taulukko

Mutta tosiaan, jokainen ostaa mitä haluaa. Itse en katso merkkiä vaan lähinnä sopivaa viskositeettiä ja se API merkintä.
nixweiss.gif
Mulla on suzukissa TEBOIL SILVER puolisynteettistä 10W-40, API-SL öljyä, maksoi halpahallissa 12,50€/4l!!!! oon jo 3 viikkoa ajanu tuolla pakkasessa ja mopo hörähtää vaivattomasti ekalla aina käyntii ja vaihteet/kytkin toimii täydellisesti, mulla kohta jo 1000km tätä kautta takana. Ennen oli delvaccia sekä Shellin Rimula X:ää, nekin toimi hyvin, varsinkin delvac.
062802moto_prv.gif

16 euroa/4 ltr. Itse kun suosin puolsyntteettistä. Sai vähän aikaan sitten viel Biltemast vissiin 12 eur/4ltr niin tarttu mukaan.

Ja on API SJ merkintä, eli ei laadultaan huono ainakaan. API taulukko

Mutta tosiaan, jokainen ostaa mitä haluaa. Itse en katso merkkiä vaan lähinnä sopivaa viskositeettiä ja se API merkintä.
nixweiss.gif
Mulla on suzukissa TEBOIL SILVER puolisynteettistä 10W-40, API-SL öljyä, maksoi halpahallissa 12,50€/4l!!!! oon jo 3 viikkoa ajanu tuolla pakkasessa ja mopo hörähtää vaivattomasti ekalla aina käyntii ja vaihteet/kytkin toimii täydellisesti, mulla kohta jo 1000km tätä kautta takana. Ennen oli delvaccia sekä Shellin Rimula X:ää, nekin toimi hyvin, varsinkin delvac.  
062802moto_prv.gif
Silläkin on tosiaan myös merkitystä mistä sen ostaa. Itse olen öljyy ostanu esimerkiksi Tarjoustalosta joskus ku maksoi vähemmän siellä kuin Motonetissä. Samaa tavaraa jopa samassa pakkauksessa. Hinnoissa kuitenkin ero.

Jännä asenne tuo: "ei oo välii mitä Öljy-bensa-kahvi-vakuutus-huollot tai mopo maksaa, kun tää on muutenkin niin kallis harrastus".
ghostface.gif

Jännä asenne tuo: "ei oo välii mitä Öljy-bensa-kahvi-vakuutus-huollot tai mopo maksaa, kun tää on muutenkin niin kallis harrastus".  
ghostface.gif
Niinpä...Noi kun hommaa kallimman kautta kaikki,niin johan on porhojen harrastus.Mutta jos kaikissa koittaa vähän kilpailuttaa, niin johan helpottaa,ainakin tällaista köyhää...

ghostface.gif
Kaikki on aina niin kovin suhteellista, esim itellä on toisen mopon rengaskulut n. euro/km, ja öljykulut n. 10cnt/km (40eur öljyt 400km välein), toisessa mopossa taas rengaskulut 0eur ja öljyt n. 0,67cnt/km (40eur/6000km).

Bensakulut ensinmainitussa mopossa ehkä n. 17cnt/km, ja viimeksimainitussa luokkaa 7cnt/km, tosin bensakuluja ei nyt kyllä tullut kovin tarkaan laskettua, joten pientä toleranssiakin voi olla, mutta suhde taitaa olla kutakuinkin oikea..

ghostface.gif
Ääh.. Tuo nyt vaan on yksi niistä harvoista tavoista, joilla voi hoitaa psyykettään, kun kiemurtelee jakobin painissa, todistellessaan itselleen, "miksi minunkin ei kannattaisi siirtyä DELVACIn käyttäjäksi.."
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
tounge.gif

Bilteman semisynthetic 10W-40 moottoriöljy API SG/CD. 4 litran pönikkä 11,99 euroa.
Tuo SF tai SG -laatuluokitus sattuu olemaan juurikin se, mitä vielä tämän vuosituhannen alkupuolellakin on moottoripyörien ohjekirjoissa suositeltu!

Uudemmat puolisynteettiset on muistaakseni SJ / SL -luokiteltuja ja oliko fosforin ja magnesiumin pitoisuuksia niissä pienennetty. Ei mukamas vaihteistorattaat tykkää mutta ihan sujuvasti olen Teboilin tai Mobilin edullisia puolisynteettisiä autoöljyjäkin mopossa käytellyt ilman pienintäkään hämminkiä. Kytkinongelmia ei noillakaan tule kun pitäytyy nimenomaan puolisynteettisissä.
--------------------------------

Edit: Ylläolevat tiedot oli uudessa Bilteman luettelossa. Nettisivuilla oli kumminkin tuo halpa öljy mineraalipohjaista ja luokitus SG. Ilmeisesti luettelossa on kuvat sekaisin, ja puolisynteettinen onkin SL-luokiteltua ja 16 euroa per 4 litran pönttö ... Eli mennään noissakin uudempiin luokituksiin joissa siis ilmeisesti joitain pitoisuuksia vähennetty.

Back