Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos kone vie kymppitonnilla 10 litraa öljyä, niin ei se ihan priimakunnossa ole...Eiköhän se yamahan öljynkulutus oo noin yleisesti sanottuna 1000 kilometrillä 0-1 litran välillä...
JK
Nooh ehkä eiJos kone vie kymppitonnilla 10 litraa öljyä, niin ei se ihan priimakunnossa ole...
No ehkä vähän joo!Nooh ehkä eiJos kone vie kymppitonnilla 10 litraa öljyä, niin ei se ihan priimakunnossa ole...![]()
Joskus tulee ehkä vähän liioteltua...
JK
Nimenomaan. Mulla on nyt ollu kolme jammua peräkkäin XJ750, XJ900 ja nyt FJ1200 joilla ajettu 110 000 km, 80 000 km ja 60 000 km. Käytännössä Suomessa ei vie niin että tartteis lisätä kun ehkä puoli litraa vaihtovälillä (6000 km) mutta sitten kun menee saksaan ja polttaa autobaanalla yli suomen nopeuksien niin alkaa palaa semmonen pari kolme desiä tonnilla. Noihan on kans kaikki ilmajäähdytteisiä myllyjä eli voi korreloida. Tosin myös vaikuttaa mitä öljyä käyttää... mä on käyttäny Motulia.Riippuu öljyn iästä, lämpötilasta, kuormasta, ajonopeudesta, jne. Viragossa ei oo muuta ku ilmajäähdytys, ni kulutus voi vaihdella varsinkin, jos huudattaa urku auki ...
Juu, ja se öljyn määrä riippuu myös paljon mittaajasta! Sekä paikasta missä mitataan. Paikan tulisi olla tasainen niin, että pyörä on mahdollisimman suorassa. Mieluummin ajoa ennen katsoo ne öljyt että kaikki on varmasti valuneet öljypohjaan. Eikä niin että käyttää puolilämpimäksi ja sitten odottelee minuutin ja sitten vilkuilee. Toki öljynvaihdossa voidaan näin menetellä, että suodatin kerkiää täyttymään.Nimenomaan. Mulla on nyt ollu kolme jammua peräkkäin XJ750, XJ900 ja nyt FJ1200 joilla ajettu 110 000 km, 80 000 km ja 60 000 km. Käytännössä Suomessa ei vie niin että tartteis lisätä kun ehkä puoli litraa vaihtovälillä (6000 km) mutta sitten kun menee saksaan ja polttaa autobaanalla yli suomen nopeuksien niin alkaa palaa semmonen pari kolme desiä tonnilla. Noihan on kans kaikki ilmajäähdytteisiä myllyjä eli voi korreloida. Tosin myös vaikuttaa mitä öljyä käyttää... mä on käyttäny Motulia.Riippuu öljyn iästä, lämpötilasta, kuormasta, ajonopeudesta, jne. Viragossa ei oo muuta ku ilmajäähdytys, ni kulutus voi vaihdella varsinkin, jos huudattaa urku auki ...