• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Öljyn kulutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kaitsu56
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kaitsu56

New member
Kysymyksenä noin niinkuin yleisesti, että paljonko esim. 250 Vigaro kuluttaa öljyä 1000 km,ajomäärän ollessa esim. päivittäin 150km, ja jos kone on nyt ylipäätänsä OK.

Eiköhän se yamahan öljynkulutus oo noin yleisesti sanottuna 1000 kilometrillä 0-1 litran välillä...
cool.gif

JK

Riippuu öljyn iästä, lämpötilasta, kuormasta, ajonopeudesta, jne. Viragossa ei oo muuta ku ilmajäähdytys, ni kulutus voi vaihdella varsinkin, jos huudattaa urku auki ...

Riippuu öljyn iästä, lämpötilasta, kuormasta, ajonopeudesta, jne. Viragossa ei oo muuta ku ilmajäähdytys, ni kulutus voi vaihdella varsinkin, jos huudattaa urku auki ...
Nimenomaan. Mulla on nyt ollu kolme jammua peräkkäin XJ750, XJ900 ja nyt FJ1200 joilla ajettu 110 000 km, 80 000 km ja 60 000 km. Käytännössä Suomessa ei vie niin että tartteis lisätä kun ehkä puoli litraa vaihtovälillä (6000 km) mutta sitten kun menee saksaan ja polttaa autobaanalla yli suomen nopeuksien niin alkaa palaa semmonen pari kolme desiä tonnilla. Noihan on kans kaikki ilmajäähdytteisiä myllyjä eli voi korreloida. Tosin myös vaikuttaa mitä öljyä käyttää... mä on käyttäny Motulia.

ei oo tarvinnu öljyä lisätä, YZF600R (ajettu 40tkm) väli 10tkm ja R1-04 (ajettu 32tkm) välit 10tkm & 7tkm (Shell Advance Ultra 10W40) kokemusta.

Minun XJ600 tuntuu ainakin kaipailevan desin verran tuhannen tai kahden välein. Varsinkin kuuma keli tuntuu olevan koneelle paha paikka, öljyä kuluu ja ääni on aikast jännä
smile_org.gif

Oma kommenttini on että puolilitraa tuhannella on ylärajoilla. Jos sitä enemmän vie, alkaa olla isompia ongelmia tulossa. Autoissa tuo litra tuhannella on sellainen nyrkkisääntö maximi kulutukselle, joka sekin tuntuu aika isolta.
sport05.gif

Nimenomaan. Mulla on nyt ollu kolme jammua peräkkäin XJ750, XJ900 ja nyt FJ1200 joilla ajettu 110 000 km, 80 000 km ja 60 000 km. Käytännössä Suomessa ei vie niin että tartteis lisätä kun ehkä puoli litraa vaihtovälillä (6000 km) mutta sitten kun menee saksaan ja polttaa autobaanalla yli suomen nopeuksien niin alkaa palaa semmonen pari kolme desiä tonnilla. Noihan on kans kaikki ilmajäähdytteisiä myllyjä eli voi korreloida. Tosin myös vaikuttaa mitä öljyä käyttää... mä on käyttäny Motulia.
Juu, ja se öljyn määrä riippuu myös paljon mittaajasta! Sekä paikasta missä mitataan. Paikan tulisi olla tasainen niin, että pyörä on mahdollisimman suorassa. Mieluummin ajoa ennen katsoo ne öljyt että kaikki on varmasti valuneet öljypohjaan. Eikä niin että käyttää puolilämpimäksi ja sitten odottelee minuutin ja sitten vilkuilee. Toki öljynvaihdossa voidaan näin menetellä, että suodatin kerkiää täyttymään.

Back