• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

öljyn vaihto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Smokdiver
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Smokdiver

New member
Mitenkäs pitäs tehdä, huoltokirjan mukaan öljyt vaihdettu huollon yhteydessä joulukuussa, eikä pyörällä ajettu sen jälkeen ennenkuin itse ostin pyörän kaupasta eilen.

pitäskös siis öljyt vaihtaa kun 6kk ollu öljyt koneessa?

En vaihtais. Yleensäkkin suosin että syksyllä vaihdetaan öölit ennen talvisäilytystä ja sitten keväällä 5-6tkm ja vaihtoon.

Mitäs pihalla seisonta vaikuttaa? Kosteuden tiivistymistä vai? Anyway minä en vaihtaisi.. En ymmärrä näitäkään ketkä vaihtaa syksyllä JA keväällä öljyt eivätkä aja välissä metriäkään.

Vaihda kunnon öljyt koneseen...ethän voi tietää vaikka sinne olisi laitettu paistinrasvaa tai muuta litkua...pelaa varman päälle...delvac...

Jees kiitti neuvoista. Joop eiköhän ne ois js-motorssis laittanu iha kunno öljyt, samas paikas edellistäki pyörää käyttäny huollossa.
Kahtoo ny paljo kertyy kilometrejä enne talviseisontaa, että vaihtaako sit öljyjä.

Jep jep, mullakin "jäi" semmonen vajaa 6tkm seuraavaan huoltoon, kun viime syksynä vaihdoin ennen talvisäilöä öljyt, eikä tullut sen takia mieleenkään alkaa niitä keväällä vaihtamaan vaan "ennen"* seuraavaa huoltoa sitten.

Sen myönnän, että kun pyörä seisoo lämpimässä tallissa, sitä on jotenkin levollisemmalla mielellä kuin jos se seisoisi ulkona.

*"ennen" sen takia, että mulla on tapana tehdä yksinkertaiset huoltotyöt itse ja jättää venasäädöt sun muut kaasarien synkkaamiset ammattilaisille (joo, helppojahan ne on nuokin jos osaa...).

kyllä se kosteus sieltä lähtee ajamalla. kun ajaa riittään pitkään. eikä vain nakkikioskilla pyöri.

Mitäs pihalla seisonta vaikuttaa? Kosteuden tiivistymistä vai? Anyway minä en vaihtaisi.. En ymmärrä näitäkään ketkä vaihtaa syksyllä JA keväällä öljyt eivätkä aja välissä metriäkään.
Jep,kosteuttahan sinne kertyy suomen talvessa kun kelit vaihtelee melkoisesti...
Moottori lämpiää ja kylmenee jokaisen ajokerran välillä. Jos öljyn seassa on liikaa kosteutta sen näkee tikusta / lasista harmaana vaahtona tjs. Itse vaihtaisin vasta jos siellä oikeasti näkyy merkkejä vedestä. Yksi pidempi lenkki ja kampikammion tuuletus kyllä hoitaa ylimääräisen veden pois öljyn seasta.

Back