Öljynvaihto/suodatin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tjarvi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No jaa....
Mainittuun pyörään pariin otteeseen suodatin on vaihdettu, ja ihan hyvin tuon kiristyksen on voinut käsin tehdä. Ei ole öljyt filtterin juuresta ulos tulleet eikä sen paremmin ole tarvinnut tapella irroittamisen kanssa.

Mutta edelleenkin, kukin tyylillään  
smile_org.gif

Ainiin, tuossa touhussa ehkä menee pikkasen kauemmin ilman työkaluja jos ei näppejään halua polttaa
wink.gif

Hyvin on pysyny öölit sisällä, vaikka käsin vaan kiristin
baaa.gif

Onneks on nää vahvat gynekologin sormet
lookaround_orig.gif

Mun autonki (323 vanha matukka) manuaalissa lukee, että kiristä uusi öljynsuodatin vain käsin kiristämällä...tierä sitte, mutta kyllä mää tuon avaimen vielä ostan kuhan tili tulee...

Kokeilin itsekkin tuota hiekkapaperikikkaa, toimii loistavasti
smile_org.gif
Kiitoksia vinkistä Mc Nikke T
smile_org.gif

Oho. Täällähän vedettiin kuulalaakeri venttiiliin mun viestistä. Tarkotus ei todellakaan ollu vittuilla, kuhan nyt yritin auttaa. Näitä keskusteluja kun käsittääkseni lukee myös ihmiset, jotka oikeasti saattavat tarvita vinkkejä.
Tarvittaessa myös saivartelu ja vittuilu kyllä luonnistuu, pikkuasioista vaan ei jaksa hermostua...

Btw. ÖljynsuodatinAVAIN, ei kiristin...  
tounge.gif

(sori, oli ihan pakko..)
033102beer_1_prv.gif
Joo, ei herneitä nenään. Vähän liian kärkkäästi joskus tulee naputeltua. Eiköhän myö näillä ohjeilla saada öljynvaihdot tehtyä.
033102beer_1_prv.gif

Pointti oli siinä, että itse huomasin sen avaimen säästävän hermoja ja aikaa siinä määrin, että en ilman sitä halua vaihdella enää koskaan tähän mopoon öljyjä.

Sain itse nylkytettyä vanhan suodattimen n. 1mm liikkeellä pois, mutta uudessa suodattimessa (K&N) oli lenkkiavaimelle valmiina "mutteri" kiinni ja sen sai paikoilleen näppärästi. Joten siis seuraavakin suodatin, jonka F:ään laitan tulee olemaan ns. mutterimalli.
smile_org.gif

Se on hyvä tehdä asiat "jämptisti" mutta ei se öljyfiltterin vaihto nyt mitään avaruusfysiikkaa ole. On omat filsut tähän asti pysyneet käsikiristyksellä kiinni, m-pyöristä vähän isompiinkin vehkeisiin asti. Ottaa nyt vaikka sitten rätin käsien väliin niin saa vähän momenttia.

Nimimerkillä: "Aikaa 6 tkm huoltoon saa kulutettua yllättävän paljon, jos tarkastaa suurimman osan pyörän pulteista ja muttereista momenttiavaimella huoltokirjan mukaisesti".

Että kohtuus kaikessa.

Back