• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Öljypohjan proppu.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Antti80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Antti80

New member
Ajattelin vaihtaa Ducatiini öljyt vielä ennen ajokauden varsinaista alkamista. Mikäs mahtaa olla sen öljypohjan propun kuusiokolon koko? Muistaako/ tietääkö kukaan? Kun ei viitsisi ostaa koko sarjaa.

Kyseessä on siis 750 Sport, vm. -01.

10mm. Ja jos meinaat tehdä homman kunnolla tarvitset myös 14mm kuusiokoloavaimen jotta saat karkeasuodattimen siitä öljyntarkistusikkunan vierestä auki ja putsattua.

Ja molemmat kannattaa olla mallia jotka käy momenttiavaimeen. Kiristysmomentit ovat: Öljyproppu ja karkeasuodattimen proppu 45Nm, Öljynsuodatin 16Nm.

Edit: Sportissa taitaakin olla öljynlämpömittarin anturi siinä karkeasuodattimen propun päässä eli kanta ei olekaan 14mm kuusiokolo vaan taitaa olla 21mm tavallinen pultinkanta.

Kiitoksia!

Olipa hyvä info tuo karkeasuodattimen putsaus, olis jäänyt tekemättä.
bowdown.gif

Eli ei muuta kun momentti- ja kuusiokoloavainta ostamaan.

Asiaa hieman sivuten... mikä tehtävä siinä karkeasuodattimen reikään tulevalla pienellä ruuvilla on? Alkuun luulin että se ruuvi olisi tuolle suodattimelle jonkinlainen pidätinruuvi, mutta eihän se tee muuta kuin tukki sen reiän
idea3.gif

Muistithan uuden kertakäyttörikan siihen pohjaproppuun.

MonsterMille

Tuli vaan mieleen tosta karkeasuodattimen puhdistuksesta, millä olette sen tehneet..ihanko öljyllä
withstupid.gif

Entä taas pohjapropun prikka, sehän on muistaakseni kuparinen, käykö jonkin varaosaliikken prikat vai pitääkö hakea maahantuojalta..?

Valtuutettu huoltoliike sanoi, ettei sitä prikkaa tarvitse sinne propun alle vaihtaa, jos se ei ole rikki. Ihan hyvin se on mulla kyllä pitänytkin, vaikka olen samaa käyttänyt. Eiköhän se prikkojen uusiminen joka öljynvaihdossa mene jo vähän hifistelyn puolelle. En ole kyllä mihinkään muuhunkaan värkkiin ikinä sitä prikkaa vaihtanut, eikä siitä mitään haittaa ole ollut.

Karkeasuodattimen olen putsannut liuotinpesuaineella, pensselillä ja paineilmalla.

En minäkään ole öljypropun tiivistettä uusinut ties koska, eikä ole myöskään vuotanut. Jos jossain on tullut kuparitiiviste vastaan, olen siihen vaihtanut alumiinisen tilalle. Alumiininen tiivisteprikka alumiinia vasten ja kuparinen tiivisteprikka, jos molemmilla puolilla on rautaa.

Back