• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Öljyt?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w-mies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

w-mies

New member
Oli noissa suzukeissa ongelmia castrolin öljyjen kanssa. Onko vastaavaa kawakuskeilla? Mulla on pyörässa castrol GPS-öljyt ja en tiedä oliko tuolla suzuki-keskustelulla joku psykologinen vaikutus mutta alkoi heti tuntua kytkimen luistoa myös omassa ZXR 750:ssä? Millaiset öljyt muilla?

Mulla on Kawasaki 9R:ssä Castrolin GPS 10-40.
Omasta mielestäni toimii ja pelittää hyvin
smile_org.gif

Tästä on ollut täällä palstalla juttua paljonkin ja kyllä näyttää että Castrolin öljyt suosittua tavaraa...

sanoi:
Tästä on ollut täällä palstalla juttua paljonkin ja kyllä näyttää että Castrolin öljyt suosittua tavaraa...
Eipä se Castrolin suosio ole toisaalta mikään ihme, kun miettii mistä moni mp-liike hankkii öljynsä. Ainakaan vanhemmissa Z-Kawoissa Castrolin litkut ei toimi kunnolla - kytkin ei välttämättä luista, mutta öljynpaineet putoavat lämpimässä/kuumassa koneessa huolestuttavan alas. Onneksi nuo pelit ei välttämättä edes kaipaa erikoista mp-öljyä vaan aivan tavallinen 20W50 moottoriöljy riittää.

eipä ainakaan shell:in kamaa kannata. vaihoin noin viikko sitte
zx 9 r.ään shell vsx 10w-40 ja jo muutamien kymmmenien kilometrien jälkeen sitä valu jostain vaihe vivun liepeiltä.
enpä tiedä johtuuko öljystä mut pois ne sieltä otan.

Shellit tunnetusti menevät hiukka "ohkasiksi" lämmetessään vaikkakin mittausten mukaan säilyttävät silti voitelevuutensa => valuvat ulos koneesta jos jossain on pienikin mahdollisuus siihen tai savuttavat herkästi putkesta jos kone kaipaa avaamista lähiaikoina
lookaround_orig.gif

idea3.gif
Omassa kawurissani (Z750 -84) on nyt Mobil Super 10W-40 mineraalit. Kawio waatii SE, öljy on SG.. Ei maksa paljoa, vaivaiset 14...17 eekua ostopaikasta riippuen ja roikkuen
biggrin.gif
Hyvin pitää kytkin ja luistaa kone.. vai oliko se toistepäin
wink.gif

Ilmajäähdytteisessä ZR-7:ssa itselläni BelRayn EXP:llä kytkin luisti satunnaisesti täysillä revitellessä, Castrol GPS 10W40 taas toimi täysin ok.

Mulla -98 9r ja öljynä Bel Ray EXS 0W40
ja hyvin toimii

Moron,

ZX-9R -99 ja Castrolin GPS 10/40 -öljyt viimeiset
4000 km. Ei valittamista, kerran on tainnut löytyä
välivapaa kolmosen ja nelosen välistä...

-makebo

Keväällä oli Castrolin GPS:ää ja nyt tällä hetkellä tuplahintaista R4 Superbikeä. En oo huomannut mitään eroa vaikka hintaa on paljon enemmän. Kaapissa onkin nyt sitten taas GPS odottamassa vaihtoa.

Aikasemmin Belray EXL 10w-40 ja nyt EXL 20w-50, toimii (taas) kuin junan vessa. Liekö kankeempi öljy hiljentäny kolinoita tai sitten 6tkm vatkatut liemet oli tosiaan tiensä päässä. Tai musta vaan tuntuu siltä.

Mulla, just vaihtu, Castrol GPS 15-50, synteettinen. Joskus ykkönen ujostelee esim valoissa.

zzr1100:aan vaihdoin juuri saksaan lähtöpäivänä öljyt, ja päätinpä tyrkätä mielestäni oikein kunnon kalliit litkut, täyssyntistä Castrolin 10w-50 öljyä.

pelasi hyvin niin kauan kunnes ajoin saksassa ruuhkassa ilman lämmön ollessa pahimmillaan plus 38C varjossa, onneksi ei tarvinnut olla kokoajan varjoissa, hehiö,,,

siis tyhjäkäynnillä ja flektin jo huutaessa alkoi öljynpainevalo vilkahdella.

satakierrosta kaasulla lisättäessä sammui. tämä toistui aina kun kone oli ajettu sikakuumaksi ja jatkui suomeen palattua samana.

hoitona vanhalle yli 100.000km ajetulle kawan koneelle annoin verenvaihdon eli panin hyväksi koetut castroolin gps-öljyt sisään, siis vain puolisyntistä öljyä ja huomattavasti paksumpaa kuin em. kallis ja muka hyvä huippuöljy.

nyt toimii kuin herranterttu.

kawa gpz 1000 rx:ään vaihdoin castrol gp mineraaliöljyt-hyvin on pelannut mopo

GPS:ssat oli niin kauan kunnes aloin huomaamaan pientä luistamista vaihtaessa jos kierroksia oli vähänkin tavanomaista enemmän. Nykyisillä öljyillä (Motorex) ei ongelmaa ole näkynyt, joten enpä taida palata Castroliin ainakaan tämän pyörän kanssa...  
wink.gif

Valmistajahan muuten taitaa suosittella Motulia (ainakin omassa manuskassa näin tehdään), onko kellään siitä kokemuksia?

Mulla on testissä motorexin 10w-60 öljyä...katsotaan miten toimii...ei valittamista tähän asti ainakaan...

Minullakin on tällä hetkellä motorex 10w-40 ja hyvin pelittää,aikaisemmin on ollu shell vsx 10w-40 advance semisynteettinen öljy ja hyväksi todettu,halusin vaan kokeilla jotain muuta välillä...Castrolia en ole kokeillu.
Pyöränä gsx 600f ilmaöljyjähdytteinen
sport05.gif

Tossa mun ZR-7S:ssa on Hondan GN4 10W-40 SJ öljyt ja hyvin tuntui pelaavan myös helteillä
cool.gif
Hämmästystä aiheuttaa välillä se, että kun esim pesun jälkeen olen käyttänut noin 3-4 min tyhjäkäynnillä, ei öljynpinta ole vielä 10 min sammutuksen jälkeen noussut "tarkastusikkunassa" oikealle/toivottavalle tasolle (mopo keskiseisontatuella/tai muuten suoristettuna
tounge.gif
).

Back