• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Omalla kaistalla!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lippa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onhan se niin, että nyt kun on vasta otettu pyörät talvisäilöstä ja ajellaan ensimmäisiä ajoja on tuo pyörän käsittely hieman ruosteessa ja ei voi vetää mutkia ihan samalla vauhdilla ja luottamuksella kuin viimevuonna. Se on sitten paska homma, jos ei mopo käännykään mutkassa ja tulee vielä auto vastaan.

Itselläni kävi päinvastainen tilanne viimevuonna, kun olin tulossa isovanhempien mökiltä. Tie oli hyvä asfaltoitu ilman kaistaviivoja. Siihen mahtuu kuitenkin reippaasti kaksi autoa, jopa rekkaakin rinnakkain. Ajelin pitkää suoraa ~100kmh vauhtia omalla puolella tietä, kun vastaan tuli 2 autoa. Ensimmäinen oli paku ja tämä jostain syystä ajoi keskellä tietä, aivan kuin ei ketään olisi tullut vastaan. Itse ajattelin, että se olisi edes minut ohittaessa siirtynyt omaan laitaansa, mutta ei. Jouduin sítten korjaamaan ajolinjaani, etten osu pakuun ja se tosiaan alkaa vähän jänskättää kun tulee paku 100kmh vastaan ja tilaa on vain pari metriä.

Ajelkaahan maltilla näin kauden alussa ja pitäkää ne simmut auki muidenkin virheiltä.

roobe

Tämä motoristi ei kylläkään ollut vetomies.Luulisin kuuluvan luokkaan "ei ennen ajanut "uusiomotoristi.Pyörä ja varusteet näyttivät aivan kuin olisi juuri kaupasta tulossa ja se ettei pysty korjaamaan loivassa mutkassa hiljaisessa vauhdissa(60-70) väärin valittua ajolinjaa vaan lukkiutuu niin paha.Kolaroi aivan varmasti ellei muut pysty tilanteita pelastamaan.
Pointti kuitenkin että motoristit noudattaisivat kaistasääntöjä vaikka muut eivät näin tekisikään.
Hyvää Pääsiäistä kaikille ja "maltti on valttia".
Nooh, eihän oikomisessa mitään pahaa olekaan, jos tekee sen paikassa jossa näkee ettei vastaantulevia ole eikä pimeässä paikassa.

Se on kielletty koska meistä ei keskimäärin tekemään tuota, vaan leikataan siellä missä ei pitäisi. Oma maali.

Kaikki ei vielä edes osaa pysyä omalla kaistalla, vahinkoja sattuu arvioinneissa. Paras opetus ei ole kuolema.

Ajellaan varovasti ja väistellään vaikka ei tarttiskaan.

Hyvää Pääsiäistä!

eiköhän se liikenteen junttila löydy tuolta rapakon takaa, ameriikan yhdysvalloista
Iso mestahan se on, mutta ainakin siellä missä itse olen autoillut, liikenne sujui sitten niin maan pirun hyvin. Ja uskomatonta kohteliaisuutta liikenteessä.
thumbs-up.gif
Niinmpä, meno on juuri sopivan reipasta että pääsee joskus perillekkin.
033102beer_1_prv.gif
Splitatakin saa ja pitää sydämensä kyllyydestä, eilen mopopoliisi rupes ojentaa mua äänimerkillä koska halusi splitata kovempaa kuin mitä itse uskalsin.
062802moto_prv.gif

Nyt sapettaa. Ei tästä tiedä mitä sanoisi... Lähdin tuossa 12 maissa käymään vielä keskustassa kun Vanhalla Tuusulantiellä  vastaantulevan bemarikuskin pitää todistella jotakin ja minun kohdalle tullessa alkaa hivuttautumaan vastaantulevien kaistalle. Mut ohittaessa sillä oli parin renkaan verran autoa mun kaistalla. Ei näin, ei todellakaan näin. Ja tietenkin jouduin korjaamaan omaa ajolinjaa. Vauhtia onneksi vain n. 60kmh, suora tie.

Oon aivan sanaton... Ei mitään käsitystä mitä hän tuolla haki/yritti. Lopputuloksena ei ainakaan mitään hyvää voi olla. Pahimmassa tapauksessa väistää tieltä ulos ja loppu ei oo sitten enää omissa käsissä.

Jos nyt oltais sinisilmäisiä niin tod.näk. kuski rämppäsi radiota, vaihtoi cd:tä, lapset kirkui takapenkillä tai muuten vaan ajatus karkasi ja epähuomiossa ajautui kaistalleni. Toisaalta vanha 5-sarjan bemari voisi myös viitata tuollaiseen amistuningtiksimunkkisarjaan ja silloin jokin muu vaihtoehto tuntuisi sopivammalta.

Jossain tm:ssä oli hyvä kuva, pyörä pakun edessä suorassa ja kallistettuna. Vei yhtäpaljon tilaa kaistalta ku transitti.
Tuossa on tuo kuva:

KLAK!

On muistaakseni myös ihan oppikirja kamaa.
Eikös todellisuudessa kuitenkin kallisteta vain yhteen suuntaan kerrallaan joten ei se mopo ihan transvestiitin tilaa oikeasti vie kallistettunakaan. Siirtymällä mopedilla keskeltä omaa kaistaa reunemmaksi saa vastaantulevan oikojankin väistettyä hyvin toisin kuin esim. sillä transulla.

Nyt sapettaa. Ei tästä tiedä mitä sanoisi... Lähdin tuossa 12 maissa käymään vielä keskustassa kun Vanhalla Tuusulantiellä  vastaantulevan bemarikuskin pitää todistella jotakin ja minun kohdalle tullessa alkaa hivuttautumaan vastaantulevien kaistalle. Mut ohittaessa sillä oli parin renkaan verran autoa mun kaistalla. Ei näin, ei todellakaan näin. Ja tietenkin jouduin korjaamaan omaa ajolinjaa. Vauhtia onneksi vain n. 60kmh, suora tie.

Oon aivan sanaton... Ei mitään käsitystä mitä hän tuolla haki/yritti. Lopputuloksena ei ainakaan mitään hyvää voi olla. Pahimmassa tapauksessa väistää tieltä ulos ja loppu ei oo sitten enää omissa käsissä.

Jos nyt oltais sinisilmäisiä niin tod.näk. kuski rämppäsi radiota, vaihtoi cd:tä, lapset kirkui takapenkillä tai muuten vaan ajatus karkasi ja epähuomiossa ajautui kaistalleni. Toisaalta vanha 5-sarjan bemari voisi myös viitata tuollaiseen amistuningtiksimunkkisarjaan ja silloin jokin muu vaihtoehto tuntuisi sopivammalta.
Niinpä, se väistää joka pelkää tai muuten omaa järjenkäytön alkeet. Eilen tuli linja auto vastapalloon vauhti rajoitinta(?) vasten, ohitti omaan suuntaansa autoletkaa ja ohitus meni hyvän matkaa keltasille viivoille. Noin 30 - 50m ennen kohtaamista sai vedettyä omalle kaistalleen... no mulla ei vielä edes aurauskepit kolissu oikeassa puntissa joten tilaa oli reilusti
062802jumpie_prv.gif

Tietenkin jos saisi valita niin ei noita tilanteita tarvis tulla mutta niin kauan kun ei voi ajatuksella välittömästi toisia pysäyttää tai ohjata niin pitää sopeutua.

Back