• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Omistitko viritetyn mopon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jiitee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Omistitko viritetyn mopon - hurjina teinivuosinasi?

• 1. Kyllä - eihän vakiolla jaksanut hullukaan ajaa

Ääniä: 6 100,0%
  • 2. En - mulle 40 km/h oli tarpeeksi

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    6
Tottakai
smile_org.gif

Kyllähän PV:ssä piti olla 80cc pytty ja 24mm kaasari+ratastukset. näillä eväin jopa 110km/h
Kaiholla muistelen niitä aikoja...

77 Raisu viimeiseen ylikokoon porattu pytty tehomännällä, 24 lortto ja viilaa melkeen joka lävessä käytetty,
tounge.gif
kulki vakio rataksillä 75 kiersi ku pieni eläin, nousi vaikka puuhun, mutta tuli kans sitä laakeri remppaakin sit tehtyä
confused_orig.gif
ja alku aikoina ei tuntunut sadepäivistä pitävän ollenkaan.
biggrin.gif

En omistanut edes mopoa...nyt sitten voikin mopoilla hyvällä omallatunnolla
tounge.gif
062802jumpie_prv.gif

En ole koskaan mopoa omistanut, ajoin suoraan kevari kortin. Olisi ollut turhaa ostaa mopoa jos sen joutuu vuoden päästä vaihtamaan isompaan peliin.  
smile_org.gif
Oisit ostanu 5 vuotta aiemmin mopon ni ei olis vuoden päästä tarttenu ajaa kevari korttia ja vaihtaa mopa kevariin
mad.gif

Tyhmään kommenttiin tyhmä kommentti
baaa.gif

Mulla oli sentään Raisu joka kulki lähes 80 km/h.. Mut sit joku mopoton pölli sen..
kynttila.gif

Mullakaan ei ole koskaan ollut mopoa ja silti .. en tunne jääneeni
mistään paitsi. Kun sain ajokortin, niin siten hommasin rätkättimen.

77 Raisu viimeiseen ylikokoon porattu pytty tehomännällä,  24 lortto ja viilaa melkeen joka lävessä käytetty,  
tounge.gif
kulki vakio rataksillä 75 kiersi ku pieni eläin, nousi vaikka puuhun, mutta tuli kans sitä laakeri remppaakin sit tehtyä  
confused_orig.gif
ja alku aikoina ei tuntunut sadepäivistä pitävän ollenkaan.  
biggrin.gif
Mulla oli suunilleen samanlainen Rieska. Se ol myös ylikokoon porattu ja viilattu kaasarit, pytyt. Kierti ihan sikana ja ei hyytyny mihinkään mäkiin. Poliisitkin vaan ihmetteli et vakio mopo kulkee pirusti, laskeskeli vaan rattaita....
nixweiss.gif

Se mopo ei välittäny mistään säistä talvellakin 2kk seissy 20 pakkasta, ni vakiosti kolmannella käyntiin.

Mintunvihreä honda monkey joka kulki 75 km/h,ala mäkeen jopa kovempaa! noihin nopeuksiin ei tarvittu kun kierrokserajoittimen joku olikohan ohitin tai jotain sellasta,sellanen säädettävä johtohässäkä josta sai vakioksi tai sit ei vakioksi
biggrin.gif
biggrin.gif
tounge.gif
onpa kyseisellä vehkeellä kerran menty uskokaa tai älkää 5-päällä
tounge.gif
tosin oli aika ahdasta (hampurilainen!) voi niitä aikoja...

Joops... Honda Monkey jossa oli kierroksenrajoittajan ohitin (?) ja pikkusen rattaita muuteltu... Vieläki naurattaa ku muistaa yhen vanhan papan ilmeen isossa alamäessä! pappa lasketti Fiiatilla jotain 80 ku meikälikka paahto hiukset lepattaen ohi...
033102bebe_1_prv.gif
Olin sillon jotain 13 tai 14...
Oli ne hauskoja aikoja!
tounge.gif

Solivieteriin vaihdoin eturattaan, ja asensin 5.vaihteen ihan itse 14v. Enempää ei uskaltanut laitella...
biggrin.gif

Muutin tomoksen iskunpituutta ja nostin sylinteriä. Koneistin lohkoa jotta siihen sopi isompi sylinteri. Rakensin läppäsysteemin ja "keuhkon". 22 m/m kaasutin ja tehoputki.

Vaihteistoon viides vaihde ja sopivat välitykset.
buttrock.gif

Ja sitten ei muuta kun
062802moto_prv.gif
ja
sport05.gif

Sellanen oranssilla muovitankilla oleva solikka. Suurimpaan ylikokoon porattu pytty, avarretut kanavat, kaasaria ja ratastusta (yks pytty tuli avarrettua 'yli'  
tounge.gif
) Meni jotain 75-80km/h. Tyhjäkäynnistä ei voinut puhua...

Helkama raisu -85 kulki digitaalisen fillarimittarin mukaan parhaillaan 72km/h. Ainoat "oikeat" viriosat olivat kaasutin ja rattaat. Putki oli omaa tuotantoa ja pytty ja muut viilattu tietty itse. Oli kivampi ajella ku ei kone huutanu koko ajan täysillä pienissä nopeuksissa. Kyllähän sen sitten huomas ettei vekotin ollu tehty niihin nopeuksiin ku jarrutuksissa niias lähes täysin pohjaan. No nyt olis kuitenki tarkotus hommata hiukan isompi mopo kesäks
062802moto_prv.gif

Suzuki pv vm.89 80cc läppäpytty, rattaat olivat vaihdettu, kaasari oli Dellorton joku ja tehoputki. Silloin ei päätä pakottanut kun mopolla työnnettiin punaisia päin, yksisuuntaisella vastakarvaan ym helvetin tyhmää, mutta silloin se tuntui hyvältä. Onneksi olen henkisesti kasvanut edes sen verran etten enää ajele samalla lailla tai jos ajaisin niin voisi olla  
kynttila.gif
paikka.

Loistomopojuttuja.  
biggrin.gif

Mä duunailin nöösinä mutsin 2-vaihteisen Huskqvarna-mopoon uudet välitykset, 43-piikkinen takaratas lensi pöheikköön ja uusi 28 tilalle!  
eek.gif

Seurauksena ykkösellä mopo meni neljääkybää ja kakkosella mittarin pohjaan että kolisi (70km/h).
Tämän jälkeen mutsi päättikin vipata rahaa mulle oman mopetin ostoon, ymmärsi kai pelätä oman henkensä puolesta.

Ostinkin 80cc Suitzan, josta nappasin kaikki merkit pois ja ruuvasin mopon rekkarit kiinni. Ei sille solikat pärjänneet..

P.S. Ja näitähän ei jälkipolville tunnusteta!  
tounge.gif

Back