• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Omistitko viritetyn mopon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jiitee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Omistitko viritetyn mopon - hurjina teinivuosinasi?

• 1. Kyllä - eihän vakiolla jaksanut hullukaan ajaa

Ääniä: 6 100,0%
  • 2. En - mulle 40 km/h oli tarpeeksi

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    6
Solifer SM jossa pytty vähän isompi ja aukkoja viilattu. Kaasari jonkiverran suurempi, välityksiä tuli vaihdeltua.

Tehon lisäystä ei ollut havaittavissa, mutta kai sillä jotain vaikutusta oli kun kertaallen sakot tuli ja tuo tomoksen kone poiki tien päälle kohtuuttoman usein

Mulla Vm 93 Tunturi Tiger Aqua. Jos muistan oikein niin seuraavat vempeleet kiinni mopedissa / modaukset.

70cc tai 75 cc läppäpytty
18mm kaasari
Tehari
Ratastukset

Kaiken kruunaa vielä ns. pilkkikaasu
sport05.gif
Eipä silloin mopoiässä paljoa päätä pakottanut
biggrin.gif

Kyllä omistin mulla oli tai oikeestaan vieläkin Helkama AX 90/91 65cc pytty delorton joku isompi kaasari ja pakoputkesta otin holkin veke. kulki se joku 75km/h ja ääntä lähti niin vitusti ku änkkäri lens aina välilla.

062802moto_prv.gif
Kyllähän noilla mopon rälläköillä on tullut aloitettuu 12 veenä sain iki oman ekan Pappa tunan vanhus kulki 20 km/h eli pika juoksulla ohi mut se ei haitannut kun oli moottori alla ja hirvee sinisavu perässä.
062802jumpie_prv.gif

siintä se kipinä iski ei kun jawaa alle 175 riisuttiin heti jotta pien miehet saa sen kaavettuaan ylös.Pistettiin jawetti kahen koivun väliin ja eikun polkaisu  :jippikaijee:sit ei kun  
062802moto_prv.gif

hanaa.On ollut suikkii sit isompana mut nyt on H-D ja ilme on sama kuin silloin pikku poikana.Itikoita hampaan välit täynnä.
Kunhan poikani oivaltaa sen niin sit taas on sormet rasvassa.
buttrock.gif

Olihan se. Lähemmäs 100 se kulki. Sit just ennen piikki kortin inssiä hyppy kivesta ja ilmasssa etuputket irtos ja eturengas siinä samassa tietysti ja pelkillä putkilla alas, ilman kypärää. Käsiin ei mitään jälkiä mutta koko naama pakettii  
biggrin.gif
Nyt se romu on tuolla tallissa. Hienoja laitteita. Oli hienoa mennä inssiin pääpaketissa.

Soliferin sm -82 ensimmäinen kulkupeli 12-vuotiaana...pysyi lähes vakiona..pari vuotta myöhemmin pv, johon hetipuoliin
kaikki mahdolliset...75 km/h päästiin ja kasikympin kanssa n.90 km/h. Tuli siinä muutaman vuoden aikana kurvailtua mittari muutaman kerran ympäri..
062802moto_prv.gif

PV suzuki viilattu pytty, muuten täysin vakio...65km/h ja siitä "vauhdin" hurmasta ehtikin nauttia 2kk ja mopo pöllittiin..
bawling.gif

Toinen moponi oli Tunturi Tiger Aqua ja siihen piti tietty hommata tehoputki, isompi kaasutin ja ratastusta  
033102beer_1_prv.gif
Siinähän oli vakiona läppäpytty, joten tuollaisella kevytvirityksellä pääsi jotain 80 km/h.  
062802jumpie_prv.gif
Juuri näin!! mulla oli 18mm kaasari ja oliko se sitten simonelli tms. tehari... kivasti kulki ja poliisit vältettiin!  
033102bebe_1_prv.gif

Minulla oli suzuki pv eli suikka ja siinä oli 80cc läppis ja mikunin 24 kaasutin. Välitykset oli tietty isommat ja tehoputki myös löyty. Varma en kyllä ole että mitä se sitten kulki, mutta 80 Km/h alueella autoista vetäs ohi
062802moto_prv.gif
Tosi kiva sillä oli ajella, ainut miinus oli että sitä oli helvetin vaikee saada pysähtymään vakio jarruilla. Kengänpohjat oli aina hyvin kuluneet
biggrin.gif

Vastasinkin tähän jo aiemmin, eli olihan mulla silloin joskus tuo pappatuna. Mutta nyt mulla on taas! Nyppäsin työmatkakulkineestani, Peugeot Elyseosta, "kuristeprikan" helevettiin!
tounge.gif
Mutta mitäs v..tua..?? Eihän tuo kulje vieläkään kovin lujaa... Pitänee vielä panostaa viriputken hommaamiseen ja variaattoriin perehtymiseen. Ties vaikka kohta vois lähtee duuniin minuuttia myöhemmin...
tounge.gif
biggrin.gif

helkama vasamalla tuli ajettua teininä mopon kilvillä
biggrin.gif
vieläkin on kuva tallella.

täällä meidän pitäjässä oli tunturi vm 77 viritetty huippuunsa, ei se vaan pärjännyt.

Olihan noita, edemennyt nimismieskin antoi vain 70mk sakkoja koska oltiin samankylän miehiä ja sanoi että aja nyt perille mutta takasin ei ole tulemista
tounge.gif

Mulla oli tuorevoitelu Suzuki PV vm. 96 ..poliisin ratsiassa vehje kulki 42km/h . Masennuin tuloksesta jonka johdosto myin mopon ja ostin 10v vanhemman PV:n jossa oli läppäpytty+ 16mm mikuni. Hankin lisäksi Gianelli tehoputken jonka äänestä johtuen korvat soinut 24/7 15 vuotiaasta asti.

Olihan se PV isommalla pytyllä ja herkuilla.Autokorttia tuli siirrettyä sillä muutama kuukausi etiäppäin.
mad.gif

Back