Onko kukaan kokeillut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topo68
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Topo68

"titteli"
Testattu Ruotsissa.
RVS suojaainetta näkyi olevan messuilla alkuviikosta. juttelin tuon yrityksen toimitusjohtajan kanssa, joka totesi aineen käyvän myös moottoripyörään. Eli kyseessä ei ole lisäaine, vaan tehdään käsittely joka puhdistaa koneen ja vaihdetaan uudet öljyt sisään.

Allekirjoittaneen pyörässä pyörii kyseinen aine, toinen käsittely menossa, ajettuna jotain 1500km käsittelyn jälkeen. Käynti on parantunut ainakin, muita havaintoja ei vielä suuremmin ole.

Kaverin pyörässä sama juttu ja öljynsyönti on vähentynyt huomattavasti.

Annahan saa lisää kokemuksia, niin tulee kommenttejakin enemmän.

Olen tuota käyttänyt kolmessa viime mopossa. Nyt uuteen ostin kaksi 4-6l pakettia, jonka jaoin kolmeen osaan. Ensimmäisen osan pistin heti uutena ja toisen heti tonnin huollon jälkeen. Kolmas odotteleen seuraavaa öljynvaihtoa. Itse ainakin uskon tuon jotain vaikuttavan. Lisäksi ostin 1-3l paketin voimansiirtoon, jota ruikin kardaanin perävaihteeseen. Ei pystynyt sekoittamaan peräöljyyn, kun ei sitä saa sieltä imettyä, kun on ratas edessä. Roiskin muutaman sadan kilometrin välein öljyntäyttöaukosta ain vähän kerrallaan - kai se sinne levittäytyi.

Noita otsikoita voisi vähän miettiä, kun tuosta ei aihe aukea.
Täydensin hieman.
smile_org.gif

Miten mahtaa käydä moottoripyörässä kytkimen kans,kun on öljykylpy mallia.rupeaako luistaan vai mitä tekee.....
062802moto_prv.gif

Nostetaas tällaista vanhaa aihetta ylöspäin ja kysellään, että onko saavutettu tuolla valmistajan kotisivuilla mainittuja hyötyjä?
Kysytäänpä asiaa näin: Jos tuo aine on niin ylivoimainen kaikilta ominaisuuksiltaan, miksi se ei ole laajemmassa käytössä tai suurten öljy-yhtiöiden valikoimissa, tai normaalissa moottoriöljyssä lisäaineena?
Ei mitään uutta auringon alla. Jos joku aine olisi niin ihmeellinen, niin ei suurillä öljy-yhtiöillä olisi varaa jättää sitä ostamatta omiin valikoimiin.
RVS saattaa toimia jossain tilanteessa jollain tavalla, mutta jos moottori on kulunut, niin ei sitä millään litkulla korjata.
Forten motor flush on hyvä aine likaisen ja ilman hoitoa jätetyn moottorin sisäpesuun, mutta sekään ei mitään korjaa.

Persdynolla kyllä tulee pehmeämmät käynnit ja luikkaampi kone. Heti alkuun tuntuu vähän nihkeämmältä. Itse olen laittanut aina kaikkiin mopoihin ja kyllä sen eron huomaa. Ei ole mitään vaikutusta märkäkytkimiin, koska tuo ei ole mikään liukuvoide.

Persdynolla kyllä tulee pehmeämmät käynnit ja luikkaampi kone. Heti alkuun tuntuu vähän nihkeämmältä. Itse olen laittanut aina kaikkiin mopoihin ja kyllä sen eron huomaa. Ei ole mitään vaikutusta märkäkytkimiin, koska tuo ei ole mikään liukuvoide.
tulee luikkaampi, mutta tuntuu nihkeämmältä. Tuntuu se luikkaus luikkaammalta kuin se kone oli ennen sitä käsittelyä, vai tuntuuko liukkaammalta kuin ne nihkeus.

näissä voi olla paljon sitä, että jos ostaa taikamagneetit, ja maksaa niistä, niin kyllähän ne auttaa.

Heti alkuun tuntuu vähän nihkeämmältä. Sitten se alkaa pikku hiljaa tuntua liukkaammalta...

Nostetaas tällaista vanhaa aihetta ylöspäin ja kysellään, että onko saavutettu tuolla valmistajan kotisivuilla mainittuja hyötyjä?
Kysytäänpä asiaa näin: Jos tuo aine on niin ylivoimainen kaikilta ominaisuuksiltaan, miksi se ei ole laajemmassa käytössä tai suurten öljy-yhtiöiden valikoimissa, tai normaalissa moottoriöljyssä lisäaineena?
Koska RVS ei ole öljyn lisäainetta. Ei vaikuta öljyyn mitenkään.

Silleensähän se yleensä menee, jos ei lämmitä konetta kunnolla etukäteen.
Tuo laitetaan kuumaksi käytettyyn koneeseen.

No jos ei tuota nyt joku ymmärtänyt niin asia etenee näin. Ajelen Delvacilla ja olen onnesta soikeana. Poikkean matkalla autotarvikeliikkeeseen notkumaan ja ostan purkin tuota pazkaa piruuttaan luettuani epäuskottavia lehtiartikkeleita. No koitetaan nyt sitten piruuttaan, kun ei se tuon enempää maksa. Käytän koneen kuumaksi ja laitan mömmöt ohjeiden mukaan sisään. Lähden kuumalla koneella liikenteeseen. Kone tuntuu nihkeämmältä kuin ennen mömmöä. Alkaa vituttaa saatanasti, että taasko joku vitun mulkku sai huijattua mun kaikki rahat. Eihän tämä paranna menoa yhtään!!! Vähän aikaa ajelen kyrpä otsassa vittuuntuneena pitkin korpia ja kone on yksi nihkeä paska. Sitten alkaa jo keittää ja käännyn takaisin. Ajattelen mennä sinne saatanan huijarille ja vaatia rahat takaisin sekä uudet öljyt tilalle.

Matkalla huijarille takaisin kone alkaa tuntua liukkaammalta. Vitutus laantuu. Ajelen kuitenkin liikkeeseen takaisin päin, jos tuo on jokin ohi menevä ilmiö ja kone haukkasi jostain lirauksen Delvaccia, johon tuota pazkaa ei ole vielä sekoittunut. Ei helvata, se alkaakin pelittää koko ajan paremmin. Kone vaan suhisee ja on kuin vaniljavaahdossa uiva leivospussi pullajalkojeni välissä. Hetken päästä alkaa onnen kyyneleet valua pitkin poskia. Moottorista ei kuulu mitään mekaanisia ääniä ja vilkuilen epäuskoisena kierrosmittaria, että lakkasiko se käymästä. Se käy sittenkin ja soljuu itsestään eteenpäin. Kaasuun ei tarvitse koskea, koska kitkaa ei ole ja liidän liikkeen pihaan. Juoksen hysteerisenä liikkeeseen ja alan halata myyjää. Kiitos kun pelastit elämäni. Tämä on ihanaa, kiitos, kiitos, kiitos, kiitos. Hali, hali, pusi, pusi....

Toinen myyjä tulee paikalle ja saa vaivoin minut irroitettua. Extaasistani kun palaan maan pinnalle, niin havaitsen tuota jumalaista ihmeainetta vielä hyllyssä. Ihanaa, sitä oli vielä kymmeneen mopoon jäljellä. Ostan kaikki loput purkit hyllystä. Ostan myös vaihdelaatikkoon ja perään tarkoitetut mömmöt kaikki. Saan ne tungettua jotenkin ajoasuni sisään. RSV-purkeilla täytetyllä Michelinukkona ajelen himaan onneni kukkuloilla.

Kokemastani hurmiosta uupuneena laitan purkit yöpöydälle ja katselen niitä unen rajamailla. Uneksin jo seuraavasta päivästä, kun pääsen kasittelemään bemarin vaihdelaatikon ja täydellisen perän tuolla samalla ihmeaineella. Kyllä elämä on sitten ihanaa...

Back