• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Onko mitään mieltä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja karvari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitä enemmän tehoa, sitä suurempi tuntuu olevan pippeli. Eiköhän se jotenkin noin mene?!?

On se niiiiiin äijää....

Mitä enemmän tehoa, sitä suurempi tuntuu olevan pippeli. Eiköhän se jotenkin noin mene?!?

On se niiiiiin äijää....
jep!vaikka ois takanakilta jarrutettu 500 heppaa ja vaikka kampe ois vaan tallissa;olet Miesten mies!(Eihän sellainen konilauma pysy ilman kovaa heeboa edes tallissa)Käyttäähän sitä ei voi(500 heppasta kotiloa kyllä voi)mutta on se hienoa omistaa ko. yhteisö ja hallita sitä !{ja kaikki ihailee sua,kun sä oot niin kova.}Kovan kansan kovat tyypit... Mutta voihan pyöräilyä harrastaa monella tavalla,toiset tykkää rakennella ja toiset vaan ajaa.Vapaassa maassa vapaalla tavalla.Prätkämies se on hobinin 1 pyttysellä dieselillä varustetulla arielilla ajelevakin(kun lähtee Haaparannasta eurooppaa kohti,joutuu kuulemma tankkaamaan Milanossa!)
cool.gif

Ei toi 100+ hp nyt niin hirveesti ole, etteikö niitä kaikkia koneja tulisi ulkoilutettua säännöllisesti. Mutta 250+rwhp laitokset rupee olemaan jokseenkin häiriintyneitä. Ajamisesta ei lopu ainakaan jännitys kesken, kun paineilla vedettäessä mopo joko sutii tai keulii koko ajan. Ja tuntuu joku kaakki jäävän varastoonkin.

Mihin niitä "hirveitä" tehoja tarvitaan? Se luo vaikkapa sitä ajomukavuutta arkikäyttöön sillä, ettei konetta tarvi alituiseen vinguttaa punarajalla. Jos kone kehittää takapyörälle n. 60heppaa/ .110Nm /3500rpm satasen vauhdin ylläpitoon kutosvaihteella, meinaa se sitä ettei kone huuda korvaan maantienopeuksillakaan. Ajaminen on paljon lepposampaa kun ohituspotentiaalia on reservissä ilman turhaa vaihteiden sotkemista. Satkun vauhdin ylläpitoonhan tuota tehoa ei tarvita kuin parikymmentä heppaa.

Minulle ovat ainakin tähän saakka nuo bandiitin 78hp tuntuneet ajoittain jopa hurjilta varsinkin mutkapätkillä, mutta jos ne 100+ hummaa osaa hallita niin on se varmasti kivaa. Järkevyydestä en osaa sanoa  
lookaround_orig.gif
.

ehkä jotkut saa mielihyvää siitä että saa kaivettua esiin enemmän hevosia omilla käsillä/ratkaisuilla,jokainen tyylillään esim.minä itse
033102bebe_1_prv.gif

Elämä on.. ikuista viilaamista ja virittämistä, eikä hinnalla ole väliä, kunhan hyvältä vaan tuntuu..

Ja kun ei enää tunnu hyvältä niin lisää viilaamaan..
062802jumpie_prv.gif

On se niiiiiin äijää....
Saattaa olla tämä taas täyttä ironiaa tms, mutta yllättävän usein tuon tyyppisiä kommentteja kuulee enemmän tai vähemmän vakavissaan esitettävän vain alle 60 heppaisten ja yli 200 kiloisten mopojen omistajilta...

Minä pidän mun "+160hp/din takanakilta"- pyörästä kovasti. Olis hauska nähdä ihan luonnossa kuka noita tehoja jaksaa jeesustella.

Jokaiselle halunsa mukaan heppoja. Mitä sitä turhaan jeesustelemaan tehoja suuntaan jos toiseen. Pääasia on että hengissä pysytään ja nautitaan kilometreista.
062802moto_prv.gif

On se niiiiiin äijää....
Saattaa olla tämä taas täyttä ironiaa tms, mutta yllättävän usein tuon tyyppisiä kommentteja kuulee enemmän tai vähemmän vakavissaan esitettävän vain alle 60 heppaisten ja yli 200 kiloisten mopojen omistajilta...
Toihan on aikalailla sama teho/painosuhde kuin dukessa.
pftroest.gif

On se niiiiiin äijää....
Ai noinko se meneekin? En ole koskaan saanut päähäni mennä kokeilemaan, miltä muiden motoristien pippelit tuntuvat, ja vertailla kokoa pyörän tehoihin. Harrastushan se on kai sekin ja siinä oma jännityksensä ja vaaran hetketkin on.

Jos joku pienitehoisella ajeleva tahtoo tulla kokeilemaan pippeliäni ja tehdä vertailuja, jotka omassa elämässään varmasti tärkeäksi kokee, helpotan omalta osaltani testaajaa ja kerron henkilökohtaisen tilanteeni suoraan, niin ei tarvitse tulla onneaan kokeilemaan: Omassa pippelissä ei ole kasvua tuntunut eikä näkynyt tehojen muuttuessa suurempiin lukemiin.

Ja kuten b1200 jo mainitsi, niin kummasti pippelin koosta huutelevat aina ne, joille "tehot ei merkitse mitään", kumma juttu. Aiheuttaako oman moottoripyörän pienet tehot joidenkin ihmisten kohdalla taipumusta mennä kokeilemaan suurempitehoisten pyörien omistajien pippeliä?

biggrin.gif
biggrin.gif
wai pippelit
smile_org.gif
mitkäs naismotoristeilla sitten ?? kaswaa wissiin tissit mitä suurempi mopo sitä pienemmät wai
confused_orig.gif

mihin tarvitaan tehoa??? hmmm...
Minä ainakin nautin siitä nopeimmasta ja tehoikkammasta... ;)
tietysti jollain on nopeempi, tehokkaampi yms, mut jos laittelis turpon paikalleen, olisi taas nopein, tehokkain yms...

EI TÄSSÄ JÄRKEE TARVITA!!!! TUNNETTA!!!! kele...

Mulla n 40 heposta ja riittää vallan mainiosti. Vähempiki menis. Takanakilta on kerran sora lentäny  
062802jumpie_prv.gif
Riittellöö mulle. Ja mitä nää nyyttönmetrin nyssitte onkaan niin 5500 newbie(tton)kilometriä on takana(kissa).

Edit: Pöhölöä vouhottamista piti vaan sanoa kanski.

Alavääntö on ihan jees .. huipuista ei niin väliä ..
mutta se mikä on mukavaa, ettei tarvitse ihan viimeisillään kierrättää ..
on pitemmillä matkoilla hiljaisempi

Enempi joutaisi olemaan vaihteita .. aika usein tulee vaihdettua "vielä kerran" ..

No kyllähän se niin on että mopossa pitää olla tehoa, vääntöä ja ääntä. Punarajakin mielellään jossain +12000rpm:ssä...
Ei se huippunopeus vaan se mieletön kiihtyvyys!
buttrock.gif

Enempi joutaisi olemaan vaihteita .. aika usein tulee vaihdettua "vielä kerran" ..
Mun moposta on mitattu 102Nm/140hp, ei sitä liikaa ole ainakaan, mutta usein yritän vaihtaa 7:lle. Sellainen yliloikkari tasaselle motarille olisi kiva, jossa kierrokset tippus n. 3000:n tietämiin.

se on kyllä kivaa kun mopo lähtee heti kun tappia vääntää eli teho tulee alhaalla. Olen kerran kokeillut duke II:sta ja se oli juuri tällainen peli. Valitettavasti vääntöä ei edes alhaalla ollut mielestäni mitenkään roimasti ja ilonpilaajarajotin tuntuu astuvan heti kuvaan kun kiihdyttää. Siis molempi parempi pätisi mielestäni tähänkin. Alavääntö on kivaa esim. kaupungissa missä voi kiihdytellä, mutta ei kerätä nopeutta. Toisaalta taas kunnolla kiihdyttäessä on kiva kun meno vaan yltyy kun kierrokset nousevat eikä kierrosalue tunnu loppuvan kesken. Mutta jokainen tyylillään  
062802moto_prv.gif
.

Back