• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Onko oikein

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lake
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Onko oikein - Käyttää toisten avatareja?

• Kyllä

Ääniä: 0 0,0%
  • Ei

• Ehkä

• Ääniä yhteensä
    0

Lake

New member
Itselleni on nyt kolme kertaa käynyt niin että kun olen suurella vaivalla tehnyt itselleni oman hienon avatarin joka kuvastaa MINUA niin eiköhän joku possu sen ole varastanut.

Siispä arvon kanssa veljet ja sisaret, onko avatarien varastaminen sallittua tai hyväksyttävää. Vai olenko ihan hakoteillä?

Onko kellekään muulle käynyt näin? (varmasti on) ja kuinka olette asian hoitanut? Itse olen aiemmin vaihtanut vain sitten omani uudeksi mutta ei sitäkään ihan koko ajan haluaisi tehdä...

Olkaa hyvä, saa ottaa, jos kelpaa
tounge.gif

tounge.gif
tää on yks parhaista ja taiteellisimmista avatarista mitä oon nähnyt. avatar on lukijaa puhutteleva, ajatuksia ja tunteita herättävä, siis *T*A*I*D*E*T*T*A*. varsinainen sanoma avatarista välittyy lukijalle viimeistään viestiketjussa "poliisi oli ystäväni"

Siis aivan huippu! mä nauran aina kun nään ton, iskee jotenkin mun kieroutuneeseen huumorintajuun.

Jos itse olet avatarisi tehnyt tai tänne linkittänyt, on vähän hölmöä jos sen joku toinenkin ottaa käyttöönsä. Tietysti voi olla, että tämä tekee sen tietämättä sinun 'oikeuttasi' avatariin.
Itse ottaisin yhteyttä ja pyytäisin kohteliaasti vaihtamaan omansa johonkin toiseen. Jos se ei auttaisi, uhkailisin ehkä pitkäkätisellä nahkaliiviosastolla...
tounge.gif

Haa! Turhanpäiväinen gallubbi!
aplodit.gif

No, tekijänoikeudellinen suoja avatarilla voi olla, mutta jos sitä ei kunnioiteta, niin minkäs teet, haastat oikeuteen?
grr.gif

Itseä ei pahemmin ärsytä vaikka joku minun itse tekemän avatarin "varastaisikin", ottaisin sen kohteliaisuutena.. Tietysti olisi kiva jos siihen pyydettäisiin lupa.
piis.gif

Jos ei pyytämällä suostu lopettamaan toisen avatarin käyttöä, niin sitten vaan
slap.gif

ja se siitä..

Hauskinta tuossa on että itse otin tuo kuvan joltain web sivulta, muokkasin avatariksi ja nuo kaverit myöhemmin huomauttivat toisella foorumilla että hehän tuossa ovat. Pyysin silloin anteeksi ja kysyin lupaa käyttää heidän kuviaan avatarinani. Antoivat.

Eli tottakai minunkin olisi ensin pitänyt kysyä kuvan omistajalta lupa käyttää kuvaa, myönnän virheeni, mutta kun tuo kuva kuvastaa aikapaljon omaa suhtautumistani niin en voinut vastustaa kiusausta
tounge.gif

Itse olen aikapaljon oppinut katsomaan pelkistä avatarista mihin itse olen kirjoittanut ja ketä muita on ollut asialla. Jos sama avatar on kahdella kaverilla niin se vaan sotkee asioita.

tounge.gif
tää on yks parhaista ja taiteellisimmista avatarista mitä oon nähnyt. avatar on lukijaa puhutteleva, ajatuksia ja tunteita herättävä, siis *T*A*I*D*E*T*T*A*. varsinainen sanoma avatarista välittyy lukijalle viimeistään viestiketjussa "poliisi oli ystäväni"

Siis aivan huippu! mä nauran aina kun nään ton, iskee jotenkin mun kieroutuneeseen huumorintajuun.
Kiitos, huomaa, että Zam64 on kypsynyt, aikuinen ihminen, joka ymmärtää taiteen päälle.
wink.gif

Minulla on lain suoja koska k.o. kuvan olen itse ottanut
033102bebe_1_prv.gif
En kuitenkaan ole siirtänyt avataria .Orgin palvelimelle muiden joukkoon, ehkä se silloin näkyisi jollakin listalla josta joku voisi sitten ymmärtämättömyyttään napata sen itselleen
nixweiss.gif

Avatarin pointtihan on kertoa jotain käyttäjästään, ja erottua joukosta, kun threadissa on monta viestiä. Itseä ainakin hämää, jos tietyn avatarin on jo vuosia yhdistänyt johonkin henkilöön, niin yhtäkkiä joku noobi näyttää samalta.. Ei hyvä.

Omakuva paras kuva
wink.gif

.... vastasin kysymykseen kyllä, mutta sitten tulin toisiin ajatuksiin....
pftroest.gif
Omatunto alkoi painamaan ja etsin itselleni oman logon....  
062802jumpie_prv.gif

Vielä kun sais tohon yhden tinanapin alle niin avot!
withstupid.gif

Vastasin kyllä, mutta tarkoitin ei.
omg.gif

Kuka nyt yleensä haluis käyttää mun kuvaa... aika urpo pitää olla.

Periaatteessa se olisi tekijänoikeusrike, mutta toisaalta, minkäs teet, ja ota noistakin nyt sitten selvä jos esim. alunperin jonkun toisen ottamaa/tekemää kuvaa muokataan hiukan uuteen uskoon...
nixweiss.gif

Yksi tapa personoida oma avatar hiukan paremmin vain itselle sopivaksi on liittää siihen esim. jotain tekstiä, vaikka oma nikki tms. jolloin siitä tulee hankalammin kierrätettävä. Asemoi teksti vielä siten, että sitä on hankala poistaa turmelematta samalla itse avatarta.

Avaaret helpottavat viestien selaamista, kun voi helposti yhdistää tiettyjä avataria tiettyihin käyttäjiin. Itselläni on ihan .org avatar, mutta jotenkin niin lähellä omaa kurvailua että enpäs ala vaihtamaan. Jos joskus vaihtoon menee, niin sitten käytetään omaa kuvaa.  
eek.gif

Ps. Sata täynnä
062802jumpie_prv.gif

Avaaret helpottavat viestien selaamista, kun voi helposti yhdistää tiettyjä avataria tiettyihin käyttäjiin. Itselläni on ihan .org avatar, mutta jotenkin niin lähellä omaa kurvailua että enpäs ala vaihtamaan. Jos joskus vaihtoon menee, niin sitten käytetään omaa kuvaa.  
eek.gif

Ps. Sata täynnä  
062802jumpie_prv.gif
onneks olkoon! Mulle itselle on nyt tullu kauhee pakkomielle 50 et sais ittes vänskäks....
033102ass_1_prv.gif

Kyllä,, nykymuodin ja tapojen mukaan kaikki mikä kuuluu kawerille ja on komeempaa kun ittellä ,warastetaan sumeilematta...
033102bebe_1_prv.gif

Back