• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Onko pyörässäsi varashälytin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ShadowC2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Onko pyörässäsi varashälytin? - kerro malli ja käyttökokemukset siitä

• 1. on, oli jo ostettaessa

Ääniä: 0 0,0%
  • 2. olen kyllä miettinyt laittavani sellaisen, on vain jäänyt mietintäasteelle tähän asti

• 3. tulee tämän talven ja kevään aikana

• 4. levyjarru- tai U-lukko riittää hyvin

• 5. ei ole, ei kukaan uskalla varastaa pyörääni kun tietää että se on MUN pyörä

• Ääniä yhteensä
    0
Laserline on asennettu jo edellisen omistajan toimesta. Hyvä häly,ei mitään moitittavaa.

pyörä on viety jo kerran. toista kertaa ei tule. kaupasta saa kyllä uusia, mutta se ei oo samaa.. pitäis jotenkin maahan kiinni pultata prätkä, ei varmaan nouse pakuun. ainakaan 20 sekunnis...
033102ass_1_prv.gif

Hyvä Ave, tiesin että arvaat
smile_org.gif
062802jumpie_prv.gif

Ilman muuta otetaan
033102beer_1_prv.gif
ku nokikkain satutaan...paitti jos liikut työasioissa, niin napataan ensin pikkaset kahvit.
HiTecin kanssa olen osittain samaa mieltä Defan hälyttimen ominaisuuksista, mutta kun siihen tottuu, nii mikäs siinä pääasia että toimii. Ehkäpä se automaattinen päällekytkentä on valittu sen vuoks, ettei unohtais. Kun ei oo ovia mitä keskuslukolla laittaa säppiin.

Ei ole tässä pyörässä mutta jos tulee hommattua uusi pyörä niin hommaan kyllä. Onneksi täällä syrjäkylillä saa aika hyvin mopot olla rauhassa.
biggrin.gif

Ei ole eikä tule hälytintä. Jos pyörä viedään, vakuutus korvaa ja kaupasta saa uusia.
buttrock.gif

Aika outoa suhtautumista joillakin pyöränsä varastamiseen. (Jos varkaat vievät, vakuutusyhtioltä saa uuden tilalle)Tuollaisilla asenteilla vakuutusmaksut ovat ja pysyvät korkeina.
Itse arvostan kyllä pyörääni sen verran, että teen kaikkeni jottei se lähtisi vieraille teille.
Kai nuo nykypyörät ovat niin mitäänsanomattomia, että aivan sama vaikka lähtisikin.

Tämmöstä tuli mieleen vaan, ehkä ajatusmaailmat vaan ovat niin erinlaisia.

Eipä ole vielä. Meinasin jo viime kesänä ostaa Defan mutta on sen verran kuulunut olevan hankaluuksia, joista tässäkin on edellä joitain kerrottu, niinpä jätin ostamatta.  
confused_orig.gif

Ehkä Spyball tai Laserine, tiedä niistä sitten kun tuo italialaisuus ja luotettavuus eivät yleensä kulje kulje kimpassa.

biggrin.gif

Aika outoa suhtautumista joillakin pyöränsä varastamiseen. (Jos varkaat vievät, vakuutusyhtioltä saa uuden tilalle)Tuollaisilla asenteilla vakuutusmaksut ovat ja pysyvät korkeina.
Itse arvostan kyllä pyörääni sen verran, että teen kaikkeni jottei se lähtisi vieraille teille.
Kai nuo nykypyörät ovat niin mitäänsanomattomia, että aivan sama vaikka lähtisikin.

Tämmöstä tuli mieleen vaan, ehkä ajatusmaailmat vaan ovat niin erinlaisia.
Niinpä. En vain ole kiintynyt koneisiin, sillä niitä on maailma täynnä. Kotona säilytän pyörää lämpimässä autotallissa ympäri vuoden, joten varkaiden on ensin murrettava ura-avainlukko, mikä on on melkoisen vaikea ja äänekäs operaatio. En juurikaan aja kaupungissa, koska en halua ajaa pääasiassa ykkösvaihteella ruuhkassa ja koska kyykky on tehty maanteille käskettäväksi. Viikonloppureissuilla sijoitan pyörän niin, että se ei ole "katvealueella" ja kokoontumisajoissahan pyörävarkautta yrittävät perinteisesti lynkataan. Aika vähän siis potentiaalisilla varkailla on tilaisuutta kääntää pyörääni. Ajan myös mielelläni mitään sanomattoman näköisellä pyörällä (jossa on HISS) esim. kromatun Harrin sijasta. Riittikö selvitys vai laitanko lisää yksityiskohtia?  
buttrock.gif

Riittikö selvitys vai laitanko lisää yksityiskohtia?
Minua ei kiinnosta muitten pyörienpito/ajotavat.
Hämmästelin vain muutamien asennetta mp-varkauksia vastaan, kuin olisi periksi annettu varkaille.
Liekkö sitten varkaatkin ajattelee puolestaan, sillähän on tässä kumminki kasko, se saa uuden tilalle..? Vaikka tokkopa ne paljon surevat muitten omaisuuteen kajoamista.

jarrulevylukko, yleensä ovien takana lukossa, vartioitu talli, kameravalvonta, portit.

muualla j-levylukko, silmien alla mahd. mukaan, virran piilokatkaisin, vielä kun kiinnittäisi vaijerilla tolppaan tms.

vakuutuksienkin kanssa saa tivata tavaran arvosta. prätkä on osa kuin persoonaa, siksi ei haluttaisi asettaa helposti pöllittäväksi. vaikka kärpiötä harvempi selväjärkinen pöllisi, niin pipipäitä piisaa ainakin stadissa.

kerran kawa zx10 ns. luvatta käyttöön otettu, se on aika kurja tunne.

Asennan itselleni tässä ennen ajokautta sellaisen ei-VAT hyväksytyn hälärin, kuitenkin sellainen jossa on kaukosäädin ja vilkut kytkettynä, ja hinta on luonnollisesti murtoosa näistä VAT hyväksytyistä... pääasiassa että on jotain siinä joka hälyttää tarvittaessa...

Xenaakin olen käyttänyt, mutta olen liian laiska aina laittaa sen... jos joku haluaa pyörän niin paljon, niin ottakoot sitten...
baaa.gif

Miettinyt olen, mutta vielä olen pärjäillyt karkaistulla ketjulla, mutta voip olla että kesällä tulee hankittua
tounge.gif

Oli kyllä hälyt jo valmiina, mutta vaihdoin ne vielä kertaalleen parempia kokemuksia tuoneeseen malliin.

Onko joku saanut alennusta vakuutusyhtiöltä hälyllä, joka ei ole VAT-hyväksytty? Ei viitteis sijoittaa isoja summia hälyyn...mutta esim. motovelhoilla on se edullinen malli myytävänä. Semmosen vois ostaa jos vakuutusyhtiö antais alennusta 10% kaskosta.

Onko joku saanut alennusta vakuutusyhtiöltä hälyllä, joka ei ole VAT-hyväksytty? Ei viitteis sijoittaa isoja summia hälyyn...mutta esim. motovelhoilla on se edullinen malli myytävänä. Semmosen vois ostaa jos vakuutusyhtiö antais alennusta 10% kaskosta.
No onneks ei ole isosta investoinnista kysymys vaikkei alennusta saisikaan.. kauko-ohjattu häly maksaa 53,- eli ei ole kuin kolmen kympin hinta-ero verrattuna normaalin jarrulevylukkoon.

No onneks ei ole isosta investoinnista kysymys vaikkei alennusta saisikaan..  kauko-ohjattu häly maksaa 53,- eli ei ole kuin kolmen kympin hinta-ero verrattuna normaalin jarrulevylukkoon.
No juu ei oo isosta rahasta kyse, mutta yrittänyttä ei laiteta. Tulee lykättyä vakuutusyhtiölle rahaa niin suuria summia vuosittain, että saavat luvan antaa alennuksen, vaikka ei olisikaan VAT-hyväksytty. Aion ainakin kysyä.

sanoi:
No juu ei oo isosta rahasta kyse, mutta yrittänyttä ei laiteta. Tulee lykättyä vakuutusyhtiölle rahaa niin suuria summia vuosittain, että saavat luvan antaa alennuksen, vaikka ei olisikaan VAT-hyväksytty. Aion ainakin kysyä.

Aina kannattaa kysyä tottakai. Kaikki mistä saa alennusta on kotiinpäin ja jos alennuksia tippuu kannattaa infota muitakin asiasta.

Tuossa VAT-rabatissa on kaksi koulukuntaa:
- jotkut antavat -10% maksualennusta
- jotkut poistavat omavastuun vahingon sattuessa

Itse naatiskelen (?) IF:n -10%
cool.gif

Back