• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Onko rahaa ajella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AF-1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuleepa sitten lama tahi paska, raha on niin vanha keksintö, että sitä ainakin pitäisi olla kaikilla. Edes sen verran että saa pidettyä henkireiäksi hankitun miinansa liikenteessä. Monesta joutavanpäiväisemmästä voi ihminen luopua.
wink.gif

Ei velkaa autoon, pyörään tai taloon.
tounge.gif
Mihin minä rahani sitten laitan?
cool.gif
Kyllä, ensivuonna ajetaan taas.
062802moto_prv.gif

Tuli lamaa tai ei, niin pyörä lähtee mikäli sitä ei ole varaa pitää. Vaikkakin toisen auton tarve on kuitattu halvalla pyörällä, niin silti pyörä on ns. ylimääräinen, joka on ensimmäisiä "suuria" juttuja josta luovutaan jos tarvetta on.

Ruokapöydässä huono selittää leivän puuttumista sanoilla: "Isin moottoripyörässä on nyt uusi tehoputki"

Kaippa tämä on sitä perheellisen realismia..  
smile_org.gif

kyllä ajeluun rahaa löytyy, tingitään sitten vaikka jääkaapin sisällöstä tai muista sivuseikoista
smile_org.gif
ajelu kun ei mene niin kylkiin
wink.gif

Tuli lamaa tai ei, niin pyörä lähtee mikäli sitä ei ole varaa pitää. Vaikkakin toisen auton tarve on kuitattu halvalla pyörällä, niin silti pyörä on ns. ylimääräinen, joka on ensimmäisiä "suuria" juttuja josta luovutaan jos tarvetta on.

Ruokapöydässä huono selittää leivän puuttumista sanoilla: "Isin moottoripyörässä on nyt uusi tehoputki"

Kaippa tämä on sitä perheellisen realismia..  
smile_org.gif
Toisen pyörän tarpeen oon paikannut vanhalla autolla. Jos kaikki rahat ei mene pyörään, se ei ole harrastus...

Noh, pakko myöntää, vähemmän tuli tälle kesälle kilometrejä kalliista bensasta ja paskakeleistä johtuen.

Auto vie melkein triplasti tuon mun Ninjan kulutuksen, ja lisäsäästönä Ninjaan kelpaa 95 bensa, kotilo tarvii 98-99 menovettä. Joten ilo ajaa, silkkaa säästöä. Ja kyllä uus pyöräkin pitäis hankkia, mutta se menköön ens kevääseen. Eli säästetään autolla ajamisesta.

Kyllä jonkunlainen taantuma on tulossa, muutama kaveri ollut jo lomautettuna 4 viikkoa ja omalla alalla noita lomautuksia on tulossa viimestään tammikuussa.

Kyllä se itselläkin pyörä on ensimmäinen joka lähtee jos rahasta tulee tiukkaa esim. lomautuksen takia tai vastaavan, pyöriä saa aina uusia sitten kun on rahaa....

Tarvii toivoa että töitä riittää niin itsellä kuin muillakin motoristeilla ettei pyöristä tarvitse luopua.

Pyörä on oma ja bensan hinta vaan tippuu, mihinkäs se ajelu loppuis?
Vaikka työttömäksi jäisi ei ajeluita tarvitsisi lopettaa.
Se taantumakin on sellainen peikko että kyllä se tulee kun sitä tarpeeksi hoette, pitäisi muistaa että se tuottaminen päättyy vasta siihen kun kysyntä loppuu, eli jengi kun vuoden panttaa kaikkia hankintoja niin avot...

Lama tai ei, niin kauan kun on töitä, (ja niitä on) ei haittaa, ja jos työt loppuvat, sitten tehdään mustaa rahaa. Bensanhinta laski taas tänään 30 äyriä. 12,09 litra ysiviitonen. Alkaa sekin olla kohta kohtuuhinnoissa.
smile_org.gif

Ostin moottoriveneen avuksi, kun mopo vie niin vähän bensaa. Ja citymaasturin. Tyylillä katkeraan loppuun asti!
tounge.gif

..No ei näytä ainakaan näillä sivuilla olevan se porukka joka lamaa lietsoo
smile_org.gif
pidetään pyörät pyörimässä edelleen...kauttakin on vielä
062802moto_prv.gif

Taitaa aika kullata muistot.
Jos yhtä syvään mutaa sukelletaan, kun 90-luvulla, niin aika moni näiltäkin sivuilta putoo pois. (minä) Sitä kun aletaan miettiä millä rahalla pennuille ostetaan leipää vai ajetaanko mopolla.
Jotta eiköhän sovita, että mitään LAMAA EI TULE.
+ 1
Hei, nyt ollaan mopo.org sivustolla jossa jokainen tienaa min.10.000€/kk NETTO, työpaikat ovat ikuisia eivätkä ole ns.suhdanneherkällä alalla, 300.000€ "kupla"asuntolaina on pikkujuttu ja lähes kolminkertaistuneet korot eivät tunnu missään.
biggrin.gif

Vastauksista päätelleen moni ei taida tietää lamasta juuri mitään, on vaan kuultu että lamavuosina on paljon tavaraa myytävänä ja sitä saa pilkkahintaan, mutta ilmeisesti heille on unohdettu kertoa että miksi näin on?.
Olin itse melko nuori viime laman aikoihin(15-18v.), mutta muistan sen jokapuolella velloneen kurjuuden kun eilispäivän, Kenelläkään ei ollu varaa mihinkään ja moni pakeni ongelmia taivaaseen.... Todellinen työttöminen määrä laman jäljiltä on edelleen melko korkea, se on vaan hienosti kikkailtu pois virallisista tilastoista "pienillä toimenpiteillä".

Itse henkilökohtaisesti toivoisin pienimuotoista lamaa/taantumaa, se "puhdistaisi ja tervehdyttäisi" nykyistä hullua menoa. Mitä enemmän talouden ongelmia siirretään eteenpäin(pumpataan lisää rahaa mätään systeemin) sitä suuremmaksi kupla kasvaa ja sitä karummat ovat seuraukset.Käsillä kun saattaa olla jo nyt maailman historian pahin talouskriisi. Mikäli alamäki jatkuu voi meillä monella olla edessään ikävä vuosi 2009.

Itse kysymykseen vastaan että ajetaan kyllä mopottimella jos vaan tulot säilyy sellaisina että se on mahdollista.

Totta helv... jos se minusta on kiinni. Säästetään jossain muussa jos alkaa näyttää pahalta. Pidemmälle en edes ajattele.  
cool.gif

Taitaa aika kullata muistot.
Jos yhtä syvään mutaa sukelletaan, kun 90-luvulla, niin aika moni näiltäkin sivuilta putoo pois. (minä) Sitä kun aletaan miettiä millä rahalla pennuille ostetaan leipää vai ajetaanko mopolla.
Jotta eiköhän sovita, että mitään LAMAA EI TULE.
+ 1
Hei, nyt ollaan mopo.org sivustolla jossa jokainen tienaa min.10.000€/kk NETTO, työpaikat ovat ikuisia eivätkä ole ns.suhdanneherkällä alalla, 300.000€ "kupla"asuntolaina on pikkujuttu ja lähes kolminkertaistuneet korot eivät tunnu missään.
biggrin.gif

Vastauksista päätelleen moni ei taida tietää lamasta juuri mitään, on vaan kuultu että lamavuosina on paljon tavaraa myytävänä ja sitä saa pilkkahintaan, mutta ilmeisesti heille on unohdettu kertoa että miksi näin on?.
Olin itse melko nuori viime laman aikoihin(15-18v.), mutta muistan sen jokapuolella velloneen kurjuuden kun eilispäivän, Kenelläkään ei ollu varaa mihinkään ja moni pakeni ongelmia taivaaseen.... Todellinen työttöminen määrä laman jäljiltä on edelleen melko korkea, se on vaan hienosti kikkailtu pois virallisista tilastoista "pienillä toimenpiteillä".

Itse henkilökohtaisesti toivoisin pienimuotoista lamaa/taantumaa, se "puhdistaisi ja tervehdyttäisi" nykyistä hullua menoa. Mitä enemmän talouden ongelmia siirretään eteenpäin(pumpataan lisää rahaa mätään systeemin) sitä suuremmaksi kupla kasvaa ja sitä karummat ovat seuraukset.Käsillä kun saattaa olla jo nyt maailman historian pahin talouskriisi. Mikäli alamäki jatkuu voi meillä monella olla edessään ikävä vuosi 2009.

Itse kysymykseen vastaan että ajetaan kyllä mopottimella jos vaan tulot säilyy sellaisina että se on mahdollista.
^
samaa mieltä Earachen kanssa.

ja joo, ei mun tartte opiskelijana kantaa tommosia murheita kuin pyörän myyminen. mopo on ja pysyy. sillä ajetaan sit vaan vähemmän jos ei rahhoo ole bensaan laittaa.

Ostin moottoriveneen avuksi, kun mopo vie niin vähän bensaa. Ja citymaasturin. Tyylillä katkeraan loppuun asti!  
tounge.gif
Mä kiittelen itseäni etten päivittänyt venettä bensasyöppöön, jotenkin tuumasin ettei aika riitä ulapalle tänä kesänä..muut bensasyöpöt kyllä on ja mopo on ehdottomasti halvin käytettävä. Mutta sitä pitää myös käyttää
sport05.gif
.

Sitä paitsi, jos sitä jonain päivänä on konkurssissa, voi ainakin sanoa eläneensä
biggrin.gif
. Rahaa se vaan on, vähäkin.

Kyllähän rikas aina porskuttaa, mutta työttömällä on asiat niin huonosti että pitää olla pyörä ja auto
033102bebe_1_prv.gif

Ei pyörää mihinkään vaihdeta. Ei meille lamaa ole tulossa, lehdistö vain koko ajan hokee sitä ja ihmiset alkavat luulla että se tulee. Pieni taantuma tulee varmaankin mutta ei lamaa.

Back